fbpx
עוגיות, בלונדיז ובראוניס

עוגיות מבצק פריך במילוי שוקולד וטחינה ובמילוי ריבת חלב

אחרי 9 חודשי הריון ועוד חודשיים מאז הלידה, הגעתי למסקנה שהגיע הזמן לפצוח בדיאטה. הפעם החלטתי ללכת על דיאטת 17 הימים. הצטרפתי לקבוצות בפייסבוק, קניתי את הספר, מילאתי את המקרר בכל טוב (שמתאים לדיאטה כמובן) וב-18.04.2017 פצחתי בדיאטה והתחלתי את המחזור הראשון. בתום ה-17 ימים הורדתי 3.5 קילו אבל התגעגעתי למשהו מאוד ספציפי – לבצק!

וכך מצאתי את עצמי עושה הפסקה של שבוע ימים לפני התחלת המחזור השני של הדיאטה, ובאותו שבוע אכלתי פחממות אך בעיקר עשיתי דבר אחד שאני אוהבת – אפיתי. אתמול העלתי את המתכון לעוגת הפרנץ טוסט שהכנתי בשבת בבוקר, אך בששי ממש היה לי חשק להכין עוגיות. הבעיה – 2 ילדים קטנים בבית כשהקטנה אחרי חיסונים ורוצה ידיים. בעיה נוספת – ממש התחשק לי על עוגיות מבצק (בכל זאת לא אכלתי פחממות 17 יום), אבל לא היה לי כוח להכין בצק. לעומת זאת, כן היה לי כוח לחכות שהבצק שחיכה לי בפריזר יפשיר.

אני תמיד דואגת שבפריזר יהיו בצקים מוכנים לשעת חירום, ולרוב זה של מעדנות כי עם הזמן למדתי שהם הכי טעימים והכי נוחים לעבודה. עכשיו מעדנות הוציאו סדרת בצקי חמאה שבאים לחסוך זמן יקר (שכרגע אין לי): בצק שמרים עלים חמאה שמתאים במיוחד לקוראסון , רוגלעך ועוגות קראנץ'; בצק פריך חמאה למאפים מתוקים כדוגמת עוגיות, טארטים ופאי; ובצק עלים חמאה שמתאים גם למאפים מתוקים וגם מלוחים.
בשעה 12:00 הוצאתי חבילה של בצק פריך חמאה והנחתי על השיש שיפשיר.  על-גבי האריזה ממליצים להפשיר כ-8 שעות, אבל הקיץ מתקרב ובבית כבר חם ובשעה 16:00 הבצק היה מופשר לגמרי ובצורה טובה שניתן לעבוד איתו מבלי שיקרע. עוד דבר שאהבתי בסדרת בצקים הזאת – האריזה: הבצק מגיע באריזת קרטון אבל יותר מזה, את הבצק עוטף ניילון פצפצים וזה מונע מהבצק לקבל מכות לא רצויות מהסופר ועד הבית, ואפילו בפריזר 🙂 הבצק מגיע מרודד אבל מי שרוצה לרדד עוד יותר בעזרת מערוך יכולה ללא בעיה.

בד"כ, כשאני מכינה עוגיות מבצק פריך אני ממלאה אותן בנוטלה. הפעם החלטתי לגוון עם 2 מוצרים שהיו לי במזווה:

  • ריבת חלב: בתור ארגנטינאית גדלתי על ריבת חלב ביתית שסבתא וסבא שלי ז"ל היו מכינים. כמויות הסנדוויצים שהייתי לוקחת לביה"ס עם הריבת חלב שלהם…רק להיזכר בזה גורם לי ללקק את השפתיים. לצערי עוד לפני שהם נפטרו הם הפסיקו להכין ריבת חלב כי כבר לא היה להם כוח לשבת במטבח ולערבב ולערבב, ולכן התחלנו לקנות ריבת חלב בסופר. לקח הרבה מאוד זמן עד שמצאתי ריבת חלב שאהבתי ושהזכירה לי את הטעם של סבתא וסבא, ומאז רק אותה אני מכניסה לבית ורק בה אני משתמשת – ריבת חלב של דולקור שמיובאת לארץ ע"י דנשר. ניתן למצוא אותה בכל סופר ויש לה טעם של ריבת חלב אמיתית ולא תעשייתית. היא מעולה סתם כשבא לכן למרוח משהו טעים על הצנים, או כשבא לכן ללקק משהו טעים מהכפית והיא סופר מעולה לאפיה (וכמובן לאלפחורס).
  • ממרח טחינה עם שוקולד של אחוה – על הממרח הזה כתבתי כבר במרץ השנה (במסגרת חדשות הצרכנות) ומאז אני דואגת למלא את המלאי כל פעם שצנצנת נגמרת. הממרח ללא תוספת סוכר ומכיל 42% טחינה משומשום מלא, ללא שומן טרנס, ללא כולסטרול, דל מאוד בנתרן ואינו מכיל צבעי מאכל. הממרח אינו מכיל חומרים מן החי ולכן גם מתאים לטבעונים.

כאמור, אני השתמשתי בממרחים האלו, אבל ניתן למלא את העוגיות באיזה ממרח שתרצו. ועכשיו…למתכון 🙂

המצרכים

  • חבילה של בצק פריך חמאה למאפים מתוקים של מעדנות
  • ממרח כלשהו
  • אבקת סוכר לקישוט

ההכנה

  1. לחמם תנור ל-170 מעלות ולרפד תבנית בנייר אפיה.
  2. לפרוס את הבצק על השיש או על-גבי נייר אפיה.
    הערה: מי שרוצה להכין עוגיות גדולות יותר יכולה לרדד את הבצק ולמתוח אותו עוד. אני עשיתי עוגיות מיני כדי שיהיה גם לילד קל לאכול ולכן חתכתי את הבצק ל-2 ועשיתי רולדות קטנות יותר.
  3. לחתוך את הבצק לחצי ולמרוח מהממרח, לגלגל לרולדה ולחתוך לחתיכות קטנות. להניח בתבנית האפיה.
    הערה: במידה ואתן רוצות להכין עוגיות קטנות יותר, כמוני, ניתן לחתוך את הבצק לחצי ואז כל חצי לריבועים. למרוח מהממרח בכל ריבוע ולבסוף לגלגל. לחתוך את הריבוע ל-2 עד 4 חתיכות (תלוי אם גלגלתן לאורך או לרוחב).
  4. לאפות 15-20 דקות, עד אשר העוגיות זהובות. להוציא מהתנור. לאחר שהן התקררו בטמפ' החדר, ניתן לבזוק אבקת סוכר.

בתאבון !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X