fbpx
ספרות

משנכנס אדר מרבין בקריאה!

כל ערב, לפני השינה, אנחנו קוראים לגדול שלי ספרים. זה משהו שהתחלנו איתו כשהיה כבר בן 3 חודשים ועדיין לא ממש הבין מה אנחנו רוצים ממנו, אבל מאז לא וויתרנו על ערב אחד של ספרים. עם הקטנה אנחנו גם מנסים ליישם זאת, אבל היא פחות מתלהבת כרגע.

בטח כמו כל בית בישראל שיש בו ילדים, גם אצלנו יש כבר אווירה פורימית. יש כבר תחפושות, ההודעות מהגננת עם ימי התחפושות המיוחדות כבר הגיעו, אנחנו בערך סגורים על מה נעשה איתם בחופש פורים ואפילו התחלתי להתאמן על הכנת אוזני המן מקמח כוסמין מלא. השנה גם הכנסו את אווירת פורים לטקס השינה ובמקום לקרוא את הספרים "הרגילים", התחלנו להקריא לו ספרי פורים – קלאסיקות של פורים.
אז אם גם אצלכן כבר מתרגשים מפורים, או שאם בא לכן להכניס את אווירת פורים גם לטקס השינה – הנה המלצות לקלאסיקות ילדים שתשמחו להכניס הביתה, והילדים ישמחו לקרוא!

מי רוצה להיות מה? | מאת: שרה זלוף

ספר חמוד שבו כל ילד חולם להיות משהו אחר, ופורים זה בדיוק החג להגשים את החלומות.
הספר מנוקד (טוב גם לילדים שרק עכשיו מתחילים לקרוא), כתוב בחרוזים ובכלל בשפה מאוד פשוטה שבא ללמד את הילדים שכל אחד יכול להיות מה שהוא רוצה.
האמת, אני כל הזמן אומרת לילד שלא משנה מה הוא רוצה להיות, אם הוא ילמד, יתאמץ וישקיע – הוא יוכל להגשים את החלום, ואז הוא לא יצטרך לחכות לפורים. אמנם הספר מדבר על ילדים שרוצים להיות חתול או שפן ולכן יש צורך בתחפושת, אך בסופו של יום הוא מלמד את הילדים שזה טוב לחלום ואם יש משהו יותר טוב מחלומות – זה להגשים אותם!

כריכה קשה | איורים: הילה מעוז | בהוצאת ספר לכל | מחיר: 68 ₪ | להשיג ברשתות הספרים, בחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט bookme.co.il

מעשה באוזנמן | מאת: לוין קיפניס

אני מודה שמעולם לא שמעתי על הספר הזה עד לפני שבועיים. אני גם שמחה שהכרתי אותו לפני שבועיים כי הילד לומד על ספריו של לוין קיפניס בגן וכשהבאתי לו ספר וסיפרתי לו שזה מאת לוין קיפניס, הוא ממש התלהב ולמחרת כבר סיפר לגננת שיש לו ספר חדש שלו (חוץ מ"אליעזר והגזר" ועוד כמה שכבר יש לו).
אני עוד יותר שמחתי כשאתמול בערב הגיע סמס מהגננת עם פירוט של מה הילדים ילמדו במהלך חודש מרץ, והספר הזה הופיע כחלק מהספרות לפורים שיקריאו להם.

אני מודה – הספר קצת קשה לקריאה. הוא אמנם מנוקד וכתוב בחרוזים, אך הוא בשפה גבוהה יחסית ופה ושם היו מילים שהייתי צריכה להסביר לילד (הוא בן 4).
הספר מספר על סבא חבקוק וסבתא בילהה שצריכים לאפות אוזן המן בליל חג פורים, אך אין להם מצרכים. סבא חבקוק מצליח לארגן לסבתא בלהה את המצרכים הדרושים והיא מתחילה להכין וללוש בשמחה. אבל אז הם נזכרים שאין להם פרג ולא ידעו במה למלא את האוזנהמן (חבל שלא היה אז נוטלה), אז הסבא נותן לסבתא צימוק קטן ועם זה הם מנסים למלא את האוזן. מסתבר שהצימוק היה בעל יכולת מדהימה אבל כאן כבר אשאיר אתכן במתח 🙂

ספר מקסים ממש. הילד התלהב ממה שקרה לאוזנהמן ומאז גם כל הזמן מבקש שנכין יחד אוזנהמן כמו בספר.

איורים: פזית מלר-דושי | הוצאת ספר לכל | מחיר: 68 ₪ | להשיג ברשתות הספרים, בחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט bookme.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X