fbpx
טבעוני

נתחי סויה מוקפצים עם פטריות ושעועית ירוקה

שנה חדשה היא בדיוק הזמן לעשות שינוי.
ראיתי בפייסבוק שחברות הלכו להסתפר, חלק שינו מלתחה ואני? אני החלטתי שאת שנת 2019 אני פותחת בשינוי אמיתי: מתחילה לאכול בריא ומאוזן ובעיקר חוזרת לספורט. נרשמתי לסדנת "עושות שינוי" של קבוצת "אמא חוזרת לג'ינס" בפייסבוק, והתחלתי לבשל מהמתכונים המוצעים. כמו כן, החלטתי לא לוותר לעצמי ונרשמתי ל-2 שיעורים של HIIT ואימון פונקציונאלי בסטודיו ליד הבית. המאמנת אחת התותחיות שיש ואחרי כמה שבועות שאני לא מוותרת לעצמי והולכת, אני באמת מתחילה לראות שינוי ויותר מזה – אני רואה איך אני מתחזקת ומצליחה לעשות תרגילים שבשיעור הראשון לא הצלחתי בכלל.

אבל מכיוון שבמתכונים עסקינן, אני שמחה לשתף אתכן במתכון שהכנתי לארוחת צהריים בשבוע שעבר. בחלק מהתפריטים שיש בסדנה, יש שימוש בנתחי סויה דמוי עוף של טבעול. נזכרתי שקניתי לפני כמה שבועות וכשפתחתי את המגירה בפריזר ראיתי גם שקית שעועית ירוקה. הכנתי את המנה הבאה תוך 10 דקות והכמות מתאימה ל-3 ימים (או יומיים, תלוי כמה שמים בצלחת). לתוספת הכנתי אורז בסמטי ולמחרת התחשק לי בורגול. כך שבאמת, זה מתאים להכל.

המלצה קטנה: אני לא צמחונית או טבעונית אבל אני אוהבת סויה בכל מיני מאכלים כמו אגאדשי טופו, מרק מיסו או מוקפץ. המכנה המשותף לכל מה שאני אוהבת – נתחי הסויה קטנים יחסית.
נתחי הסויה דמוי עוף של טבעול ממש מזכירים נתחי חזה עוף וכך גם הגודל שלהם. מי שאוהב סויה כמוני אבל לא אוהב את הנתחים גדולים מדי – כדי מאוד לחתוך אותם לפני שמתחילים לאכול.

מצרכים

🍴 1 חבילה נתחי סויה דמוי עוף של טבעול
🍴 1/2 חבילה שעועית ירוקה קפואה
🍴 1 קופסת פטריות
🍴 1 בצל
🍴 2-3 שום
🍴 סויה
🍴 סילאן ללא סוכר
🍴 מלח, פלפל

ההכנה

1. חותכים את הבצל לרצועות ומטגנים קלות במחבת. מוסיפים את השום (ניתן לכתוב או לחתוך, כל אחת מה שהיא אוהבת) וממשיכים לטגן.
2. מוסיפים את הפטריות. ממשיכים לטגן עוד 1-2 דקות.
3. מוסיפים את השעועית הירוקה, קפואה, כמו שהיא מהשקית. ממשיכים לטגן עוד 5 דקות.
4. מסויפים את נתחי הסויה.
5. מתבלים עם סויה, סילאן, מלח ופלפל – לפי הטעם.
6. מכסים ומבשלים עד שכל המרכיבים התרככו.

הדפס מתכון
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X