fbpx
בילויים

מסלולי טיול סתויים

טיול משפחתי לשבת בגליל המערבי

מזג אויר מצוין, יער ירוק עד, גלידה מתוקה ובית מלאכה לברזל ביישוב פסטורלי- זהו מתכון בדוק לטיול שבת איכותי. צוות מיזם 'אוצרות הגליל', ממליץ על בילוי שבת קליל בחלקו המזרחי של הגליל המערבי.

סדנת גלידה 'המדענים הצעירים'

גלידה היא עניין לשפים? או אולי למדענים? גם וגם!

בסדנת המדענים הצעירים של 'גלידת בוזה' ייהנו המשתתפים מהצצה לעולמו של הגלידאי, איש הגלידות. הסדנה תכלול הסברים פשוטים ובהירים בנוגע לתהליך המדעי של הכנת הגלידה, ערבוב טעמים כמו שפים אמתיים, הכנת גלידה בטכניקות שונות וכמובן זלילת הגלידה בסיום.

הסדנה מתקיימת בימי שבת בשעה 10:30 במרכז המבקרים של גלידת בוזה בסאסא, ומיועדת לילדים בגילאי 6-12.

לפרטים והרשמה – אתר אוצרות הגליל – www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9964537.

מצפור הר אדיר

הר אדיר נמצא בשמורת הר מירון, סמוך לישובים נטועה, חורפיש ומתת. ההר מתנשא לגובה של 1008 מטרים מעל פני הים והוא אחד הגבוהים בישראל. ההר מכוסה בחורש ים תיכוני של עצי אלון, אלה, קטלב ועוזרד. קרבתו של ההר לגבול הלבנוני מספקת תצפית מרהיבה לעבר הרי הלבנון והר החרמון, וכן אל אתרי הקרבות במלחמת לבנון השנייה, ביניהם מארון א-ראס והעיירה בינת-ג'ביל, אשר בתיה גולשים במדרון. על פסגת ההר הוקם, ביוזמת משפחות הנופלים, מצפור המנציח את זכרם של יקיריהם. המצפור, הנמצא בלב שמורת טבע, בנוי כמרפסת עץ המשקיפה לנוף. על מעקה המרפסת השקוף חקוקים שמות 121 הנופלים במלחמת לבנון השנייה, לצד הסברים על מהלך המלחמה ומפות התמצאות בשטח.

דרכי הגעה: נוסעים על כביש הצפון 899 לכיוון נטועה ומצפה מתת ורואים את ההר מתנשא לפנים. בכניסה להר פונים שמאלה לפי השילוט.

הגעה למצפור: יש להחנות את הרכב בחנייה המוסדרת ולאחר הליכה קצרה בת חמש דקות מגיעים למצפור.

למידע נוסף- אתר אוצרות הגליל – www.ozrothagalil.org.il.

רושקה – קפה גלריה

בכניסה לישוב מתת פועלת סדנת העבודה של האמן וחרש הברזל יובל תלם, המציג את יצירותיו בגלריה הסמוכה. בחצר מוצגים פסלי ענק שיוצר יובל מברזל, ובסמוך ממוקם גם בית קפה קטן. תלם הינו אוטודידקט שלא למד אמנות. סגנונו מושפע מעבודותיו של האמן דייגו ג'קומטי- עיצוב נקי, דקיק, בעל קווים ישרים ומעוקלים ופיתולים מסורגים, ומודרניזם המביע כבוד רב להיסטוריה המפוארת של הברזל. עבודת הנפחות היא אמצעי עבור יובל להבת תחושות, רעיונות ומחשבות בחומר.

"קפה רושקה בגלריה" מציע מגוון מנות – ביניהן ארוחות לחמים, וגם ארוחות טבעוניות, קישים, עוגות, עוגיות וקפה משובח. כל המנות והקינוחים מיוצרים במטבח הביתי של מירה בעבודת יד ומקבלים תשומת לב אישית.

בית הקפה והגלריה פתוחים בימי שבת בשעות 11:00-17:00. ניתן להגיע גם בימי שישי, בתיאום מראש.

לפרטים והזמנות- אתר אוצרות הגליל – www.ozrothagalil.org.il ובטלפון 077-9964446.

חיפושיות או לא להיות בירקון

פעילות לכל המשפחה, והפעם בקדמת הבמה עולמן המופלא של החיפושיות: צבעים, צורות, השראה, ועוד. בואו להכיר אותן, לשחק בתחנות פעילות, להשתתף בהדרכות ולצפות במופע של שירי להקת החיפושיות (הביטלס). עוד בפעילות: תצוגת מכוניות "החיפושית" שלאט נעלמות מן העולם, סיורים מודרכים המגלים את עולם החרקים, תערוכת חרקים וחיפושיות, והכנת חרפושיות דומות לחרפושיות שנתגלו בארמון המצרי בראש התל.

היכן: גן לאומי ירקון (מתחם תל אפק) | מתי: שבת 25.11.2017 בשעות  11:00– 15:00 | ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

חיפושיות בירקון
צילום: רט"ג

עונת הנדידה על שפת הכינרת: מסלול סתווי הכולל  תצפית על אלפי עופות נודדים, פריחה והיסטוריה

ימי הסתיו הינם המתאימים ביותר לטיול בחיק הטבע, מזג האוויר נוח, אלפי עופות נודדים ופריחה ססגונית מתמיד. ברשות הכינרת, השקיעו רבות לפריצתו ופיתוחו של שביל סובב כינרת על מנת לאפשר למטייל הישראלי ליהנות מסביבת האגם הלאומי ומבעלי החיים והצמחייה הקסומים שסביבו. דניאל וקנין, רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ על מסלול מרתק בין פריחות הסתיו וביקור באתרים היסטוריים מרכזיים בשביל סובב כינרת.

מומלץ להשאיר רכב לאיסוף בנקודת הסיום בחניון חוף צינברי (בצדה המעריב של הכנרת) ועם הרכב השני להגיע לנקודת ההתחלה שברחבת העפר מחוץ לתיכון 'בית ירח'.

מנקודת החנייה צועדים דרומה לחוף ירדן-כינרת, שם נמצא הסימון הראשון של 'שביל סובב כינרת', ממש על הסלע, כ-70 מטרים מהכניסה לחוף. ממשיכים רגלית צפונה ופונים ימינה, דרך רחבת החניון לעבר ראש הגבעה, שהינו חלק מהאתר הארכיאולוגי ב'תל בית ירח', כ- 100 מטר עד השער שפתוח בדרך כלל, אך אם סגור יש לעקוף אותו מימין.

להתקדם דרך הימייה של בית ירח, שם ניתן להתעדכן בחידושים שנעשו ב'שביל סובב כינרת' המופיעים על לוח. יורדים במדרגות חזרה לעבר השביל. כאן, צועדים לצד פריחה מרהיבה בין שיחי המלוח, עצי האשל והאיקליפטוסים וצמחיית בוסתן שפותחה כחלק מ'שביל סובב כינרת'.  ממשיכים בשביל האספלט עוד כחמש דקות, עד שמגיעים לשני העמודים החוסמים את הדרך לכלי רכב, בנקודה זו ניתן לסייר בתל בית ירח או בבית הקברות של כינרת שם קבורים בין היתר נעמי שמר, ברל כצנלסון, רחל המשוררת ועוד.

חוזרים לצעוד בשביל האספלט הימני, עד לסימון המופיע על המעקה, משם נכנסים לשביל שנפרץ על ידי בני הנוער, בין קנים ואשלים. אחרי כמאה מטרים ישנו סימון המורה להיכנס ימינה, חוצים את חוף שלדג, בנקודה זו ניתן לצפות בעונה זו עונת הנדידה בעופות נודדים המגיעים מאירופה הקרה לשהות בכנרת – קורמורנים, חסידות, עגורים ועוד. בשעות הבוקר המוקדמות וכן לקראת השקיעה תוכלו לצפות באלפי עופות נודדים.

ממשיכים וחולפים על פני האשלים והקנים בסמוך לכביש 90. אחרי כ- 450 מטרים צועדים בצד המערבי של השטחים החקלאיים של בני המושבה כינרת, עד שמגיעים למבנה היסטורי ישן, בית המשאבות העתיק של המושבה. צועדים עוד כ-500 מטרים עד לנקודת הסיום בצינברי.

אורך המסלול: 4 ק"מ, רמת קושי- קלה.

עוד המלצות לטיולים בנחלי הגליל ושביל סובב כינרת- באתר- www.kineret.org.il ובעמוד הפייסבוק – "זורמים לכינרת".

עונת הנדידה בכינרת
צילום: אבי אריש

מסלול מעגלי למשפחות: תצפית קסומה ודיונת חול במדבר

מזג האוויר הנוח בלב המדבר, הפך את חודשי הסתיו והחורף לשיאה של עונת התיירות בערבה תיכונה, בה הוקמו בשנים האחרונות עשרות מתחמי אירוח ואטרקציות קסומות. בתיירות ערבה תיכונה מזמינים את הציבור למסלול משפחתי חוויתי עם תצפית ייחודית על הערבה והרי אדום.

איך מגיעים? מבית ספר שדה חצבה נוסעים צפונה, לאחר כ- 4 ק"מ מול היישוב עידן, פונים שמאלה לעבר מעלה עקרבים. בפנייה השנייה פונים שמאלה וחונים מימין למעגל קרוואנים. מהחניון צועדים לעבר נקודת ההתחלה, השביל שמוביל אל הגבעה (מסומן באדום), עולים לעבר התצפית שבראש הגבעה המשקיפה לעבר האזור כולו- הרי אדום, הערבה והנופים המדבריים הקסומים. מהתצפית המסומנת בגל אבנים, ממשיכים לכיוון מערב ויורדים בשביל המסומן בשחור, לעבר דיונת החול וממנה ניתן לשוב לרכבים דרך השביל המסומן באדום.

אוסי ניר, מנהלת מחלקת התיירות במועצה אזורית ערבה תיכונה מציינת, כי מסלול זה מומלץ במיוחד בשעות השקיעה, כאשר השמש נמצאת בכיוון מערב והתצפית לעבר המזרח ברורה יותר. כמו כן, ניתן לשלב במסגרת הטיול ביקור גם בתמר המקראיתומזכירה לא לשכוח כובע רחב שוליים, נעלי הליכה נוחות ומים שיספיקו לכל המשתתפים.

ניתן לעשות את המסלול גם ברכיבה על אופניים | דרגת קושי: קלה, מתאים למשפחות | אורך המסלול: 1.8 ק"מ, כשעתיים כולל השהייה בתצפית.

למסלולים נוספים ברחבי הערבה: תיירות ערבה תיכונה- http://www.goarava.co.il

גבעת חצבה
צילום: עומרי שקותאי

מסלול מסיק זיתים בנחל צלמון

דניאל וקנין רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת ממליץ על טיול סתווי קסום בנחל צלמון בין עצי הזיית  לרגל עונת מסיק הזיתים. לדבריו, נחל צלמון הינו מהנחלים היפים בישראל שאינם מכירים לציבור הרחב.   הנחל שראשיתי בגליל העליון ניזון ממעיינות רבים של מים מתוקים, בניגוד לרוב נחלי הגליל העליון המתנקזים מערבה, נחל צלמון זורם לכיוון דרום מזרחי ונשפך לכינרת. לאור 4 שנות הבצורת חלקו התייבש אך עדיין קיימים מקטעים עם זרימה השומרת על בתי הגידול שסביבו, בתקווה לחורף גשום שיאפשר זרימה לכל אורכו.

הנחל ממוקם על כביש 804, בין צומת רמה לצומת חילזון, על הציר מופיע שלט 'שמורת נחל צלמון' בסמוך לחניית כורכר . צועדים  בכיוון השלט לעבר סימון שבילים לבן כחול לבן, ומתחילים לצעוד עם סימון השבילים בצמוד לנחל צלמון הזורם.  לאחר כמאה מטרים הליכה ניתן להבחין במערה שהורחבה על ידי בני אדם שאחסנו בה תבואה.

ממשיכים לצעוד בסמוך לזרימת הנחל, בין בוסתן קסום ועצי זית שבימים אלו מתבצע מסיק, במשך כ- 600 מטרים עד לבריכה רדודה של מים מתוקים וצלולים- ניתן לטבול בה רגליים. צועדים במסלול הכחול עד לבנים עתיקים- שרידי ההתיישבות באזור ומבנים לעבודה חקלאית שהתקיימה לרגלי הנחל.

צועדים עוד כ 150 מטרים בסימון לבן-כחול-לבן  לעבר רחבה גדולה המסמלת את סוף המסלול. ניתן להשאיר כאן רכב לאיסוף או לשוב על עקבותיכם חזרה לנקודת ההתחלה וחניית הרכבים.

פרטים ומסלולים נוספים בכוכבית כינרת- 55477*, באתר: www.kineret.org.il ובדף הפייסבוק – "זורמים לכינרת"

נחל צלמון
צילום: אבי אריש

הטרנד החדש: פיקניק פרטי בלב חוות סוסים – Dreamz

פיקניק בטבע הוא בילוי שמתאים לכל המשפחה ולקבוצות חברים. השדות המוריקים והמרחבים הפתוחים מאפשרים את תחושת החופש לה כולנו זקוקות. הקרבה לטבע ולבעלי חיים משרה רוגע ונועם, ומאפשרת ניתוק מהלחצים, חיבור לפשטות ולראשוניות והתבוננות על החיים השוחקים שאנו מנהלים ביום יום. לאחרונה נפתחה חוות טבע בשם Dreamz הממוקמת במושב בית נחמיה, הסמוך לשוהם. החווה משתרעת על שטח של 5 דונם ומציעה בילוי מושלם לכל המשפחה והחברים למשך יום שלם.

אפרת (ג׳ינג׳י) בעלת החווה אומרת:  ״הצורך בשלווה ובפרטיות, הרחק מההמון, יחד עם הרצון לגעת בטבע, הביא אותי להנגיש את גן העדן הפרטי שלי למשפחות וקבוצות שמעוניינות לבלות בפרטיות, ומצאו פתרון לפיקניק או בילוי אמיתי בטבע המאפשר פרטיות לחבורה שהתכנסה". לדבריה: ״לאנשים החיים בכרך הגדול ישנן מעט מאוד הזדמנויות לפגוש ולחוות בעלי חיים.  אנו  מאפשרים חיבור של האדם לעצמו, ואפשרות להיטען מחדש. חוות הטבע מאפשרת קפיצה קטנה לעולמות קסומים ומרגשים ולחוויות בלתי נשכחות.״

החווה כוללת בין היתר: פינות ישיבה מוצלות ומקורות –  מתאים גם לימי החורף, פינת מדורה, עמדת ברביקיו עשירה, מטבח מאובזר, פינות טאבון, סדנאות יצירה לילדים, שירותים, מקלחת, ועוד פינוקים קסומים…
ניתן לסגור את החווה גם למגוון אירועים פרטיים, ימי הולדת ואירועים עסקיים.

מחיר כניסה לחווה לפיקניק פרטי:  60 ₪ לאדם (מותנה במינימום אורחים) | לפרטים נוספים: אפרת (ג׳ינג׳י)- 052-6989260

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X