fbpx

מסלולי טיול נהדרים לכל המשפחה בסובב כנרת

מסלול קסום מארמון בן 1,000 שנה, דרך סירה בת 2,000 שנה ועד למעיין קריר- בעין נון

מנחל נון לשביל סובב כנרת
מנחל נון לשביל סובב כנרת (צילום: רשות הכנרת)

דניאל וקנין רכז שביל סובב כינרת ברשות הכינרת, ממליץ בעונה זו של השנה על מסלול המשלב היסטוריה קסומה עם מעיין קריר לריענון, מחורבת מניה בה התגלה ארמון מהתקופה האומאית (מאה 8 לפני הספירה) ועד למעיין הקסום בעין נון.

דרך הגעה: נוסעים לכיוון חוף חוקוק צפון בכביש 90, כ- 500 מטר מהצומת מצד ימין לצד שרידי ארמון מהתקופה המוסלמית יש לחנות את הרכב, רכב האיסוף ימתין בעין נון.

תיאור המסלול: נכנסים בשערי הארמון, שעדיין משמר את ההדר של הארמון של החליף אל ואליד השני שבנה את הארמון אולם לא הצליח להשלימו בשל רעידת האדמה בשנת 749. לאחר סיור בארמון יוצאים חזרה החוצה, חוצים את הכביש לדרך עפר בצמוד לגדר אתר ספיר לעבר חוף חוקוק צפון.
משלב זה צועדים דרומה על קו החוף על שביל סובב כינרת. עוברים בחוף אכסניית כרי דשא וממשיכים דרומה דרך הפשפש וחוות המדגה של משרד החקלאות, נקודת ציון חשובה בהיסטוריית פריצת שביל סובב כינרת כשהגישה מבוסתן הפרי הייתה חסומה ונפרצה בין המקטעים הראשונים לאורך השביל.

ממשיכים דרומה עוד 800 מטר וחוצים את נחל עמוד. עוברים בסמוך לבית בכפר ומגיעים לקיבוץ גינוסר, שם השביל אומנם לא מסומן, אך המעבר פתוח וחופשי. חוצים את הקיבוץ על שפת הכינרת, לעבר בית יגאל אלון, שם ניתן להתרשם מתצוגה היסטורית במוזיאון עתיר ההיסטוריה ובעיקר סירת עץ עתיקה בת 2000 שנה, שנתגלתה לאחר שנת בצורת על ידי האחים לופן בשנת 1986, מדרום לגינוסר, שקועה ומוגנת בטיט של חוף האגם. ארכיאולוגים ומתנדבים רבים, חילצו את הסירה שתוארכה כבת 2000 שנה בעזרת כלי החרס שנמצאו בה, בדיקת פחמן 14 וטכניקת הבנייה.

ממשיכים וחוצים לעבר נחל צלמון, אותו חוצים על גשר מתכת. שביל סובב כינרת פוגש בחוף האילנות את השביל השחור של נחל נון, פונים בשביל השחור מערבה ומגיעים לשפת נחל לעין נון חוצים את כביש 90 וממשיכים לאורכו של הנחל עד עין נון.

אורך המסלול: 4 ק"מ | רמת קושי: בינונית. יש להצטייד במים לשתייה וכובע.

מסלול קסום בתוך מקורות המים – יהודייה, מג'רסה וזאכי בשביל סובב הכינרת

מסלול קסום בשביל סובב כינרת הכולל ביקור במקורות מים שונים, תצפיות קסומות וחוויה ייחודית על שפת הכינרת.

את הרכב יש להחנות בדרך העפר בצמוד לגשר אריק, הצד הצפון מזרחי של הגשר יורדים לעבר הכינרת ומכאן מתחיל המסלול- צועדים על השביל האדום כ 200 מטרים ופונים שמאלה לעבר סימון שביל ירוק בצמוד לשמורת הבטחה שמקיפה את שפכי הנחלים של הירדן והגולן לכינרת.

נצעד לכיוון מזרח כשמימין-שמורה ומשמאל שטחי חקלאות בהם מגדלים מנגו עד שמגיעים לחורשת אקליפטוס, אחריה נפנה שמאלה בצמוד לערוץ קצר על הדרך הירוקה בין השטחים החקלאיים, חולפים על פני סבך קנים, פונים ימינה ומגיעים לערוץ נחל זורם בעומק כ 30 ס"מ- הזאכי. ממשיכים עוד כ 100 מטרים קדימה ושם ממתין מקור מים נוסף- נחל יהודייה. לאחר חציין היהודייה, פונים ימינה לעבר שביל סובב כינרת, צועדים על סימון השביל כ 500 מטר לעבר עיקול חד שמאלה ולאחר מכן ימינה, כק"מ קדימה פונים ימינה לעבר מטע תמרים ולאחר מכן מגמת הצעידה הינה לכיוון מזרח בצמוד לגבול השמורה.

צועדים בסמוך לגדר בין השמורה למטעים לעבר חורשת זיתים בה ניתן להאזין לפכפוך מי המג'רסה, שפך דליות. כאן ניתן לסיים את המסלול בפנייה שמאלה לעבר הג'רסה או לחילופין לפנות ימינה ולהמשיך בשביל סובב כינרת בצמוד למטע הזיתים, צמוד לצינור השאיבה, חולפים על פני שער בקר ופונים על פי הסימון על עמוד החשמל שמאלה. לאחר 500 מטר עוברים על פני מתקן שאיבה, צועדים כקילומטר נוסף עד למלון נופש כינר, נכנסים לבוסתן שפותח ומתוחזק על ידי קבוצות מתנדבים הפועלות בשביל סובב כינרת, בקצה הבוסתן ניצבת אנדרטת גוליבר וחוף כינר- נקודת הסיום של המסלול.

אורך המסלול: 9 ק"מ (ניתן לקצר לכ-5 ק"מ) | רמת קושי: בינונית, מתאים למיטיבי לכת. חלק מהמסלול כולל צעידה בתוך המים

שמורת הבטחה
שמורת הבטחה (צילום: רשות הכנרת)

מסלול קסום לרכיבת אופניים בשביל סובב כינרת!

כחלק מפרויקט 'שביל סובב כינרת' של רשות הכינרת ואיגוד ערים כינרת, שנועד ליצור נגישות מלאה לכל חופי הכינרת, באמצעות שביל החובק את האגם הלאומי ומציע נופים ופינות חמד נסתרות ובכך להחזיר את הכינרת לציבור ואת הציבור אל הכינרת, ברשות הכינרת פיתחו גם שבילים מיוחדים לרכיבת אופניים. יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת, ממליצה בעונה זו על מסלול רכיבה בדרגת קושי בינונית מדגניה למעגן.

מתחילים את הטיול בחוף דגניה, חוף מטופח ומרשים הנמצא בנקודה ייחודית. פתח היציאה מהכינרת אל הירדן, רוכבים לאורך שביל סובב כינרת לכיוון דרום מזרח בטיילת מטופחת. לאחר כ- 700 מטרים של רכיבה, נכנסים לתחומי המועצה האזורית עמק הירדן, חולפים דרך בניין המועצה לעבר חוף צמח. את חוף הרחצה חוצים דרך שביל סובב כינרת הממשיך לכיוון דרום-מזרח צמוד לגדר התוחמת את אזור המגלשות.
ממשיכים לרכב לעבר אמפי צמח ומשם מטפסים לעבר גבעת תצפית יפה בקיבוץ מעגן, הניצבת בסמוך לכפר הנופש מעגן עדן, מקום מקסים לעצירה אל מול נופה המרהיב של הכינרת וקיום פיקניק או הפסקת קפה.
מנקודה זו ניתן לרדת לכביש 92 הסמוך ומשם באמצעות רכב שהושאר מבעוד מועד לשוב לנקודת ההתחלה או לחילופין לשוב על עקבותינו ברכיבה עד לנקודת ההתחלה בחוף דגניה.

כדאי לדעת: המסלול פתוח לקהל הרחב ללא תשלום, אורכו כ- 3 קילומטר, מתאים לרכיבה ולהליכה | רמת הקושי: הליכה- קלה, רכיבה- בינונית | מהמסלול קיימת גישה למי הכינרת.

טיולי אופניים בשביל סובב כנרת
טיולי אופניים בשביל סובב כנרת (צילום: רשות הכנרת)

לפרטים נוספים: 55477* ובאתר www.kineret.org.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.