fbpx
בילויים

מלון יערים: כשבא לכן להתפנק עם תפאורה ירוקה מסביב

שלום. אני מיטל. אני בת 35 ושבועיים והגעתי למצב שאני כבר לא זוכרת מתי הייתי בסופ"ש זוגי. נראה לי שהזיכרון שלי עובד מצויין למרות שאני 4 חודשים אחרי לידה, אבל באמת, שלא משנה כמה אתאמץ…אני חושבת שהפעם האחרונה שהייתי בסופ"ש זוגי, היה 3 חודשים אחרי שהכרתי את בעלי והוא פינק אותי בסופ"ש מהסרטים ליום הולדת. אבל אז ארגנו חתונה, טסנו לחו"ל, קנינו בית, ילד ראשון הגיע, עברנו דירה, ההורים פינקו אותנו בשבוע וחצי בחו"ל, מגלים שאנחנו בהריון שני, עוברים 9 חודשים והנה הקטנה מגיעה ומפה לשם – כמעט 4 חודשים אחרי לידה ואין בכלל צפי לסופ"ש זוגי באופק. אבל לא עוד. התגברתי על הפחד של להשאיר את הגדול מחוץ לטווח עיני ליותר מ-24ש והחלטנו לנסוע. יש שיגידו שלילה מחוץ לבית זה כלום ובטח ובטח כשאת מצרפת לזה תינוקת, אבל חייבים להתחיל איפשהו ולמען האמת – תינוקת בגיל הזה, עד כמה שצריך לטפל בה, זה עדיין לא כזה נורא.

סופ"ש יום הולדת התחיל ביום ששי ה-23.6 שעה 07:30 כשהשארנו את הילד בגן, הכנות אחרונות בבית (בעיקר שלי: שולחת סרטונים לחמי וחמותי בוואטס אפ עם כל מיני דברים שאולי הילד ירצה/יגיד/יעשה), קניות קצרות בסופר ובשעה 08:45 הבעל, הקטנה ואני באוטו. היעד שהכנסנו בווייז: מלון יערים. לאחר שקראתי עליו המלצות חמות ברשת וראיתי שהוא סה"כ חצי שעה נסיעה מהבית (למקרה ומשהו קורה וחייבים לחזור באמצע) – החלטנו שאחרי 4 שנים שלא היינו בסופ"ש זוגי, הוא יעשה לנו את הסיפתח.

כשהחלטנו שנוסעים לסופ"ש היינו אצל חמי וחמותי והיו אצלם זוג חברים. הם שאלו קצת על המלון וכשאמרנו "מלון יערים" הם לא ממש הכירו. הסברנו שמדובר במלון בהרי ירושלים, במעלה החמישה ואז הם אמרו "אההה, מלון החמישה?" – אז יש כאלה שמכירים אותו ככה ויש צעירים יותר שמכירים אותו כמלון יערים. מה שבטוח זה שמדובר במלון עם שטח עצום (מעל 100 דונם, עם יער אורנים ירוק, אל מול נוף הרי יהודה ויערות ירושלים).

כשיער ועיצוב מתמזגים

לא יודעת איך זה אצלכן, אבל לרוב, כשאני בוחרת מלון לשהות בו אני באמת הולכת לפי המלצות ודירוגים באתרים. נדיר ביותר שאני קוראת על ההיסטוריה של המלון (אלא אם יש לו איזה שם שההיסטוריה הולכת לפניו), והרבה פעמים התמונות הן אלו שקונות אותי (וכן, אני יודעת שהרבה פעמים אתרים משקרים ויש תוכנה שנקראת פוטושופ). כשהסתכלתי על תמונות המלון באתר ובמקומות אחרים אהבתי מאוד שבכל מקום רואים ירוק. מהשניה שרגלנו דרכה בלובי המלון, הבנתי שלא היה משחק פוטושופ וזה באמת נכון – העיצוב של המלון מכניס את הטבע פנימה. שילוב מושלם בין מודרני לירוק ושימוש מקסים בעץ ומחזור.
ממש כשנכנסים למלון, מצד שמאל, מבחינים בשולחן ענק מעץ. מרחוק זה סתם נראה כמו עוד שולחן של פינת אוכל שבה קבוצה של מבקרים יכולה לשבת ולקרוא עיתון, אבל כשמתקרבים רואים שכל השולחן מורכב מדברים ממוחזרים: ממשחקים ישנים, דרך אביזרים שניתן למצוא בכל בית ומה לא. בעלי ואני עמדנו המומים והסתכלנו עליו במשך כמה דקות, תוך כדי שאנחנו זורקים לאוויר משפטים כמו "יווו איזה מגניב" או "יאאאא, היה לי כזה כשהייתי קטן".

שולחן בלובי של מלון יערים
השולחן המדליק שיש בלובי

ואז מסובבים את הראש ורואים את הדפלק שמוצאים בכל מלון ורואים שולחן וכסאות (יותר נכון שרפרפים) שעושים מגזעי עצים. וכמובן ספות ודקורציה עשויה ענפים ועלים. למעשה מקבלים את היער בשילוב מזגן וללא יתושים שיש בטבע 🙂

למי שחשוב לדעת אם המלון גדול, אז כן, מעבר לשטח שיש לו, ניתן למצוא בו 230 חדרים (יש להם מספר אגפים) וכמובן יש חדרים מסוגים שונים כולל סוויטות. במלון יש גם בריכת שחיה מקורה, 17 (!!!) אולמות בגדלים שונים (כשהיינו שם היה סופ"ש תרבות – עליו בהמשך ואפילו שבת-חתן), ספא, חדר כושר, חדר אוכל גדול (וטעים…אבל גם על זה בהמשך) ומדשאות מקסימים.

מבחינת החדר: בכל החדרים (ובכלל במלון) יש WIFI חינם. יש פינת קפה, מיני בר, כספת ואנחנו גם ביקשנו מיטת תינוק. למי שבכלל חשוב – יש במלון YES 🙂 כמובן שבחדרים היוקרתיים יותר יש גם מרפסות וכו', אבל אנחנו היינו בחדר רגיל והיה מעולה. לא הרגשנו שאנחנו צריכים יותר מעבר למה שהיה שם.

בקבלה סיפרו לנו שלאחרונה עבר המלון שיפוץ מאסיבי בהשקעה כוללת של מעל 40 מיליון ₪. כל חדרי המלון שופצו מהיסוד, וכך גם חללי המלון ובהם הלובי וחדר האוכל וכל המלון מעוצב בקונספט ארצישראלי. וכן, המלון, מנוהל על ידי חברת "כרם מלונות" בניהולו של גדי פריבר (לשעבר מנהל רשת מלונות 'פאתל'), אפרים קרמר, היו"ר והבעלים של חברת אשת טורס, ומשקיעים נוספים.

עצרי: מלון עם היסטוריה לפניך

עשינו צ'ק אין, קיבלנו מפתח והתחלנו ללכת לכיוון המעלית, בדרך חלפנו על-פני מדפים שמציגים את ההיסטוריה עם קטעי עיתונות ותמונות בשחור-לבן. נכנסתי לאינטרנט כדי להבין לאן הגענו וגילינו מלון עם היסטוריה.

מלון יערים - מלון עם היסטוריה
היסטוריה במלון

קיבוץ מעלה החמישה נוסד בשנת 1938 כחלק מיישובי חומה ומגדל על ידי חברי גרעין "במעלה" של תנועת גורדוניה, שעלו מפולין וממזרח אירופה. חברי הגרעין הקימו את הקיבוץ לזכר חמישה מחבריהם שנרצחו ב-9 בנובמבר 1937, במהלך סלילת הדרך הנמצאת מדרום לקיבוץ. במהלך מלחמת העצמאות, בשל הקרבה לחזית הירדנית, שימש הקיבוץ, יחד עם קיבוץ קריית ענבים, כבסיס של גדוד "פורצים" חטיבת הראל.

בשנת 1940 החלו בהקמת בית הבראה עבור חברי קופת חולים, כאמצעי לשלם את מיסי הקופה, הצלחת בית ההבראה הובילה להתבססות של ענף המלונאות בקיבוץ. השם שונה ל"בית מרגוע" ולאחר מכן לבית הארחה, על פי השינוי באופי אורחיו והסיבות להגעתם. לימים הפך לבית המלון ובו אנחנו צועדים והולכים לישון !

סופ"ש תרבות

כשהזמנו את המלון באינטרנט ראינו שמדי פעם יש להם סופ"ש תרבות. בתוכניה הופיעו כל מיני מופעים וסדנאות שמעשירים את הסופ"ש והחלטנו לתת לזה צ'אנס. מה זה סופ"ש תרבות? תדמיינו תרבות יום א' שאתן זוכרות מהצבא, רק בצורה הרבה יותר עשירה ובמשך סופ"ש שלם 🙂

מדי חודש עורך המלון סופ"ש תרבותי של חגיגה ארץ ישראלית, עם אמנים, זמרים, נגנים, מרצים והמון שירה, כאשר בכל פעם נושא הסופ"ש משתנה. החל מסופ"ש בסימן הזמר העברי עם יוצרים בולטים כגון: יורם טהרלב, דלית כהנא ורדינה כהן, ענת בר נוי, קובי אושרת ודן אלמגור וכלה בסופ"ש שכולו הומור וצחוק בהנחיית הקומיקאי אסף אשתר, יוסי וידר (המוכר מהטלוויזיה כחקיין בכירי המדינה) ולני רביץ. נכון שהייתי שמחה שהאחרון יהיה לני קרביץ, אבל גם לני רביץ זה סבבה והאמת, אחרי שהולכים מדי פעם עם ההורים לשירה בציבור וכו', לומדים לאהוב את הקונספט הארצישראלי הזה 🙂

אז מה היה לנו בסופש תרבות? האמת… יותר מדי מגוון שבאיזשהו שלב כבר לא ידענו מה לבחור (ובעיקר, איך לא לשבור דיאטה…מיותר לציין ששברנו):

  • סדנת חומוס – עם השף של המלון אהרון כהן והסו-שף עלאא עוואדלה, ובמהלכה למדנו את רזי הכנת החומוס המסורתי מהמטבח הערבי של אבו גוש ואיך ליישם את זה בבית, מהשלב של בישול גרגרי החומוס (כולל איזה סוג חומוס מתאים – מסתבר שהחומוס הגדול הכי מתאים) ועד להגשה בצילחות מסורתי ומקצועי שלא היה מבייש אף מתמודד משחקי השף 🙂 וכן, בסוף התענגנו על ניגוב עם פיתות.
  • סדנת בקלוואה – תקשיבו, זה לא כזה קשה להכין. אולי לוקח קצת זמן, אבל סה"כ באמת לא קשה. ומכיוון שלא קשה להכין – יש בסוף גם מתכון נהדר 🙂 הבעיה בסדנה – היא משמינה !!!! כ"כ טעים שלא ניתן להפסיק לאכול את הקינוחים הקטנים האלה.
  • סדנת יין – אני מודה שאני לא מבינה כ-ל-ו-ם ביין. אני יודעת שיש אדום ויש לבן (אפילו רוזה), יש כאלה שמתאימים לבשר וכאלה לקינוחים, מסובבים את הכוס כדי לפתוח את היין אבל מעבר לזה – אני לא באמת יודעת להבדיל בין יין יבש ללא יבש. לכן הסדנה הזאת, עם מומחי היין של יקב קדמא שבאזור הייתה ממש מעניינת. למדנו על מהו למעשה יין טוב, איך מגדלים ענבים ליין, איך בוצרים ועוד.
  • הרצאות מעניינות על הקומדיה הישראלית בתארטקון בליווי שחקנים
  • שירה בציבור עם גבי ברלין – לזה לא הצלחנו להגיע כי הקטנה הייתה גמורה וכבר רצתה מקלחת, אוכל ולישון אבל כן שמענו מהחדר ושרנו בלב (כדי לא להעיר אותה)
  • היה גם מפגש מאוד מעניין ומשמח עם מירי אלוני.

למעשה – כל מה שאתן יכולות לחשוב עליו שהוא ארצישראלי – היה שם.

לסיכום, באמת שהייתה חוויה מדהימה. אני מודה שהיא הייתה קצרה מדי (סה"כ ששי-שבת) ויש מצב שפעם הבאה כבר נעשה סופ"ש כמו שצריך (מחמישי), אבל היה כיף להתרענן, להתפנק ובעיקר לחוות עוד מקום בארצנו הקטנטונת והיפה.

הילדה נהנתה בטבע, אנחנו נהנו ממזג אוויר טיפונת קריר ונטול לחות. הבעל ירד לבריכה ונהנה מאוד מלעשות כמה בריכות באווירה נעימה בעוד אני והקטנה משקיפות עליו ועל הנוף מהמרפסת. ראיתי מלא אנשים נכנסים ויוצאים מהחדר כושר ושמעתי שיש שם אחלה מתקנים של חדר כושר וספא אבל לצערי בגלל הקטנה היה לנו קצת קשה לנצל את הספא וחדר כושר ואני לא הולכים יחד באופן כללי אז בטח שלא בנופש 🙂

החדרים מאובזרים בצורה ממש נוחה ונעימה. שימו לב כי המלון פחות מיועד למשפחות. נכון שבאנו עם תינוקת קטנה, אבל חוץ מאיתנו לא היו שם ילדים בכלל. מאוד אהבתי גם שבמהלך אחה"צ/ערב החליפו מצעים ומגבות ושמו ציפיות מדליקות על הכרית. כמו כן, הבריכה במלון מתאימה לשחיה…במסלולי שחיה. הבריכה בחוץ נפתחת מה-01.07, ועם זאת עדיין ממליצים שאם אתן נוסעות לסופ"ש וממממש מתגעגעות לילדים ורוצות אותם אתכן – קפצו איתן לבריכה שבקיבוץ.

אם אתן אוהבות לטייל ומשתעממות מבטן-גב ולאכול כל היום ולא בא לכן להיכנס לתוך ירושלים – יש מגוון מסלולים מסביב בין אם ברגל, באופניים או ברכב – ככה שלא משנה כמה עצלניות אתן (כמוני), כל אחת יכולה לטייל באזור (הסיור בקיבוץ מעלה החמישה ממש מומלץ).

ואם לסיים סופ"ש שבו בעיקר השמנו – אז תתכוננו לאכול. החדר אוכל מעולה. יצא לנו לאכול 3 ארוחות וכולן היו מעולות. אני אישית אוהבת ארוחות בוקר וגם בה הכי נהנתי, אבל בעלי עד היום מדבר על האסאדו שהוא אכל לארוחת ערב ועל ערימת הסושי שחיכתה לנו איך שנכנסו. אהה כן, ויש קינוחים….יותר מדי קינוחים, אז תכינו את הקיבה השניה.

קוד קופון לקוראות האתר

אם אתן מחפשות מקום נפלא לסופ"ש – תפסיקו לחפש ותזמינו לכן מעכשיו חדר. מכיוון שיצאתי משם בהרגשה מפונקת ביותר, בא לי לפנק אתכן עוד לפני בכלל הגעתן ומי שתעשה הזמנה טלפונית ותציין את הקוד 23617 תקבל 15% הנחה. הקופון תקף עד סוף השנה (31.12.2017), ככה שבאמת שווה לנצל אותו 🙂

אם אתן גם אוהבות סופ"ש תרבות אז אני ממליצה להתעדכן באתר מתי הסופ"ש הבא (אם אני זוכרת נכון – ספטמבר), כי זה באמת נותן לסופ"ש נופך אחר וחוויה נפלאה.

אתר המלון – http://www.yearimhotel.com | פייסבוק – https://www.facebook.com/yearimhotel | טלפון להזמנות – 3992*

מלון יערים תמונה פנורמית
משתעשעת עם הנייד וצילום תמונות פנורמיות

מתכון לבקלאווה נוסח אבו גוש

מצרכים

לבצק

  • 500 גרם קורנפלור
  • 750 גרם קמח
  • 12 גרם מלח
  • 50 גרם סוכר
  • 70 סמ"ק שמן
  • 800 סמ"ק מים (להוסיף לפי הצורך)

לסירופ

  • 1 כוס מים
  • 2 כוסות סוכר
  • מיץ לימון מחצי לימון
  • מי ורדים

החומרים

כל סוגי הפיצוחים שאוהבים: אגוזים טחונים/ שקדים פרוסים/ פיסטוקים קלופים/ קשיו פרוס – לערבב את הפיצוחים עם אבקת קינמון, ניתן להוסיף גם רסק תפוחים

אופן ההכנה

  1. מערבבים את כל חומרי הבצק, מוסיפים מים לפי הצורך וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק במרקם אחיד.
  2. מרדדים את הבצק לעובי דק וחותכים את הבצק לפי הצורה הרצויה (ניתן לעשות בקלאווה מרובעת בשכבות או בצורה עגולה או מגולגלת).
  3. שמים את המילוי במרכז וסוגרים בהתאם לצורה הרצויה.
  4. מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, למשך כ- 10-15 דקות, עד לקבלת צבע זהוב.
  5. מוציאים את הבקלאווה מהתנור ויוצקים מעל את הסירופ (יש לוודא שהסירופ קר).

 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X