fbpx
הורות וילדיםכושר, תזונה ובריאות

מה עושים כשהילדים לא רוצים להימרח בקרם הגנה?

הקיץ מציע פעילויות רבות לבני המשפחה, כדוגמת בילוי בים, בבריכה, טיולים ועוד. הורים רבים מקפידים למרוח את הילדים מפני השמש, אך חלקם נתקלים בסירובים מצד הילדים. מי לא מכיר "איכס", "לא רוצה" וניסיונות מצד הילדים להסיר מגופם את תכשיר ההגנה? ריכזנו עבורכם את חשיבות ההגנה מפני השמש בקרב הילדים וטיפים איך להתמודד עם ילדים המסרבים להימרח.

השמש שולחת אל כדור הארץ מגוון רחב של קרניים. קרני ה- UV הן קרניים המזיקות לעור ולבריאות שלנו. קרני ה- UVB חודרות לשכבת העור העליונה ויוצרות אדמומיות וכוויות עור. קרני ה- UVA חודרות לעומק העור וגורמות לנזקים ארוכי טווח כמו קמטים, כתמים, הזדקנות מוקדמת של העור, ואף פוגעות ב- DNA של התא ועלולות לגרום לסרטן העור. קרניים אלה חודרות גם דרך זכוכית.
רבים יוצאים מנקודת הנחה ששמשייה תגן עליהם מפני השמש, אך מה שהם לא יודעים הוא שגם אם יושבים תחת שמשייה, החול בשפת הים מחזיר את מרבית הקרינה האולטרה-סגולה (85% מקרני השמש מוחזרות ממשטח החול).

חשוב לזכור כי תינוקות וילדים רגישים לקרינת השמש פי 3 מאדם מבוגר, ולמעלה ממחצית מהנזקים לעור נגרמים לפני גיל 18. זה נגרם כתוצאה מכך שלתינוקות וילדים יש עור רגיש, עדין ומנגנוני ההגנה שלהם אינם מפותחים מספיק. עורם אינו מייצר כמות מספקת של מלנין על מנת להגן עליו ומנגנון קירור הגוף אינו מפותח ויעיל כשל המבוגרים.

שימוש קבוע ונכון בתכשירים להגנה משמש במהלך הילדות מקטין בכ- 80% את הסיכון לחלות בסרטן העור ולכן חשוב מאוד להגן על תינוקות, ילדים ובני נוער בכל יציאה מהבית. מומלץ לא לחשוף לשמש תינוקות מתחת לגיל 6 חודשים, במקרה של חשיפה יש להגן על התינוק באמצעות תכשיר עם מסנני קרינה טבעיים להגנה גבוהה מאוד ורחבה.

כיצד מתמודדים עם ילד שמסרב להימרח?

מצד אחד, אתם לא רוצים שהילד יבלה בשמש כשהוא לא מוגן מפניה; מצד שני, אתם לא מצליחים לזכות בשיתוף פעולה ואתם לא מעוניינים שהבילוי ייהפך לעימות הכולל כעס, צעקות ועצבים. ריכזנו עבורכם מספר טיפים להתמודדות:

  • להסביר בחיוך ורוגע שעל מנת שיוכל לשחק בשמש, עליו להימרח כי זה חשוב מאוד. אם הילד מגלה התעניינות, יש להסביר לו בצורה פשוטה למה חשוב להימרח, מבלי להיכנס לתיאוריות הפחדה.
  • לא להתעקש ולהפוך את זה לוויכוח תוקפני, אחרת זה ייהפך למלחמת הורדת ידיים והמטרה לא תושג.
  • אפשר להפוך את מריחת תכשיר ההגנה לשיתוף פעולה "אני אמרח אותך, אחרי זה אתה תמרח אותי". ברגע שלילד יש משימה, הוא יירתם אליה בשמחה.
  • ניתן להפוך את מריחת תכשיר ההגנה למשחק – כאשר הגב מרוח בתכשיר ההגנה ונוצר משטח חלק ורך, באמצעות האצבע, ניתן ליצור מספר על גב הילד, והוא צריך לנחש באיזה מספר מדובר. פעולה זו תאתגר את הילד לנחש ובמקביל המטרה תושג באמצעות מריחת תכשיר ההגנה, כשהילד עסוק בחשיבה.
  • ניתן למרוח תכשיר הגנה שימשוך את תשומת ליבו של הילד, למשל סדרת KIDS FUN     ULTRASOL של ד"ר פישר, אשר פותחה במיוחד עבור ילדים.
  • מורחים תכשיר ההגנה בצבע כחול או כתום, בריח תפוח או מלון, הצבע נעלם אך ההגנה הגבוהה נשארת. כך הילד עסוק בקסם שמתרחש על גופו, בליווי ריח פירות מרענן.

המלצות להתנהגות נכונה בשמש

  • שעות חשיפה – יש להימנע משהייה בשעות השיא בין 10:00-16:00.
  • תכשיר הגנה משמש – בזמן השהייה בשמש יש להקפיד על שימוש קבוע בתכשירי הגנה בעלי מסנני קרינה גבוהים (לגוף, לפנים ולשפתיים).
  • מריחה – למרוח בנדיבות ובאופן אחיד לכיסוי מלא. יש להימרח 30 דק' לפני החשיפה לשמש. במהלך השהייה בשמש יש להימרח כל שעתיים. מומלץ למרוח
  • שכבה עבה יותר על מנת להעניק הגנה טובה יותר. במקרים של הזעה, כניסה למים וניגוב העור המגבת, מומלץ להימרח שוב.
  • כובע – בעל שוליים רחבים המגן על הפנים, העיניים, הצוואר, העורף והאוזניים.
  • משקפי שמש – להרכיב משקפי שמש המסננים את קרני ה- UV.
  • שתייה – יש להרבות בשתייה כדי למנוע התייבשות.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X