fbpx
בע"ח

למה קאיה וכלבים נושכים?

הכלבה של משפחת נתניהו, קאיה, תפסה לאחרונה שוב את הכותרות, לאחר שנשכה את חברת הכנסת שרון השכל ואת בעלה של סגנית השר ציפי חוטובלי, מצטרף גם המאבטח לחגיגה. נראה כי הרעש התקשורתי גרר תגובה נמרצת מצד משפחת נתניהו, ששלחה בזמנו את קאיה להסגר – וזאת למרות הביקורת שנחתה על צעד זה, והדעה שעדיף היה להשאיר את קאיה בהסגר ביתי, עקב מצבה החרדתי.

קאיה נושכת פעם שלישית! והפעם את השומר ראש של ראש הממשלה. מה עושים אתן שואלות? התשובה של משרד החקלאות היא לעשות הסגר ל-10 ימים, התשובה של טל שלוש, מנכ"ל 'מרכז הכלב והאדם', לבעיה, פשוטה מאוד: להביא מאלף בגישה חיובית שייתן להם מענה באופן רציני ונכון לבעית הנשכנות של קאיה.

כיצד למנוע מכלבים לנשוך?

בעיה של נשכנות לא נפתרת ביום. אך התחלת עבודה עם מאלף תשפר פלאים את מצבה של קאיה ותוך שלושה שבועות ע"פ הטכניקה החיובית של טל שלוש שמצריכה 10 דקות עבודה ביום על כל מיני דברים שטל ייתן למשפחת נתניהו לעבוד, בתוך שלושה שבועות קאיה תהפוך לכלבה מקסימה ורגועה, במקביל משפחת נתניהו יכירו את אופייה האמיתי חוץ מאהבה וליטופים.

לכלבים שנושכים מפחדנות יש להעלות את רמת הבטחון העצמי ע"י חשיפה מסודרת לגירויים אשר מפחידים אותם. לדעת שלוש, משפחת נתניהו עדיין לא הפנימה שהכלבה קאיה מפחדת מתונועות מהירות לעברה ולכן נושכת, לא מתוך כעס אלה מתוך חוסר חשיפה נכונה לידיים נעות לעברה. זו רק השערה, אך הוא מזמין את משפחת נתניהו ליצור קשר עם מרכז הכלב והאדם, ויטפלו בבעיה הזו יחד.

הכירי את גזע הכלב

חשוב להכיר את גזע הכלב של קאיה והאופי האינדיבדואל ומורכבותו הרגשית, בכדי להתאים אותו לסביבתו ולדעת כיצד לטפל במצבים כאלו. קאיה היא כלבה מסוג 'האסקי-מלאמוט' מעורבת, אך עיקר הגזע הוא ממשפחת ה'שפיץ', שתפקידה למשוך מזחלות. כלבים מסוג 'שפיץ' הם כלבים מדהימים, אך דבר אחד חשוב צריך לדעת על משפחתם: מדובר בכלבים עצמאיים, עקשניים, דעתניים ונאמנים מאוד לבעליהם.

קאיה, כפי הנראה, כיאה למעמדה, הורגלה לפינוקי אוכל או לליטופי אהבה במרבית שעות היום, וזה מה שחיזק אצלה תחושה של שליטה מוגזמת בטריטוריה הפנימית בתוך הבית, או שמירה על משאבים מסוימים בו – אוכל, ספה, ואפילו אדם מסוים שניכסה לעצמה את השמירה עליו. במקרה הספציפי של קאיה, הימצאותה בסביבה סואנת והומה – בית משפחת נתניהו, המתוחזק על-ידי אנשים רבים אשר נטלו חלק בטיפולה – הביאה לכך שלא היה לה מנהיג החלטי שייתן לה מענה למסגרת קבועה ויציבה.

התגובה ההתנהגותית של קאיה – נשכנות – נובעת לרוב מחוסר הבנה בין הכלב לבין הבעלים. תגובה שכזו חייבת להדליק נורת אזהרה לכך שכנראה משהו לא עובד נכון, בלשון המעטה. לפני כחודש סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו שגם הוא ננשך על-ידי הכלבה, וניתן להסיק מכך שהבעיה התחילה הרבה לפני אירועי חג החנוכה.

הבנת הכלב על-פי אופיו האינדיבידואלי וניתוב יצריו, בשילוב מנהיגות בריאה, חיובית וכבוד הדדי, אמורה לפתור את הבעיה, וזה טמון אך ורק בידי בעלי הכלב, האחראים לחינוכו, בדיוק כפי שהורים אחראים לחינוך ילדיהם. לכן, בכדי למנוע נשיכות של כלבים, תמיד טוב להקדים תרופה למכה.

יש לשים לב לסימנים המעידים לכך שהכלב עלול לנשוך: כלב הנוהם ליד האוכל שלו, כלב שהתחיל לאונן על אחד מהבעלים או האורחים, כלב המגרגר על אנשים אך לא נושך עדיין, וכלב שחושף שיניים ליד חפצים השייכים לו.

הכותב הוא טל שלוש, מנכ"ל 'מרכז הכלב והאדם'

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X