fbpx
טכנולוגיה

כפתור Baby – למניעת שכחת ילדים ברכב

את כפתור BABY הכרתי לראשונה לפני מספר חודשים בתערוכת בייבילנד. אז, זה רק היה בתהליכי היכרות  ומאז ינואר 2017 זה כבר הושק באפן רשמי וניתן להתקנה במכוניות. אני תמיד אומרת "לי זה לא יקרה", אבל עוד שניה אני אהיה אמא ל-2 ואני בטוחה שהולך להיות קצת יותר עמוס בחיים וברכב, וזה נראה לי משהו שתמיד טוב שיהיה למקרה ו…

נושא מניעת שכחת ילדים ברכב מטריד הורים לתינוקות ולילדים בגיל הרך. הנושא אף נמצא בהליכי חקיקה בכנסת במסגרתה הורים יחויבו בהתקנת מערכת בטיחות למניעת שכחת ילדים.

חברת "הכפתור" השיקה מערכת חדשנית לזיהוי והתרעה מידית של שכחת ילדים ברכב מיד עם נעילתו, המבוססת על טכנולוגיה תרמית המזהה חום גוף בשילוב עם חיישני קול ותנועה.

כיצד פועלת המערכת?

המערכת מזהה באופן עצמאי, לאחר נעילת הרכב, מצב שבו פעוט נשכח ברכב, וזאת באמצעות חיישנים מתקדמים המותקנים ברכב. חיישני נפח וקול יזהו בכי, נשימה לא סדירה  ותנועה מעל רדיוס של 5 ס"מ בשטח הרכב. מצלמה תרמית תזהה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת הימצאותו של פעוט בתוך הרכב, גם במקרים קיצוניים של טמפרטורה גבוהה וגם בשעות החשיכה. הייחודיות של המערכת היא בכך שהיא מקושרת לא רק להורה ולמקורבים לילד, אלא גם למוקד חירום המאויש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בעת שכחת הילד תשלח המערכת התרעה אוטומטית ומידית למוקד שיאתר את ההורה, ובמידת הצורך ישלח את כוחות ההצלה.

מערכת הכפתור בייבי

המערכת תפעל ב-4 דרכים:

  • תשלח התראה אוטומטית למוקד החירום של חברת הכפתור הפועל 24/7
  • יצירת קשר מיידי עם ההורה/נהג הרכב (עד 3 בני משפחה)
  • באין מענה אצל בני משפחה יופעל נוהל הזעקת כוחות שירותי חירום למיקום הרכב
  • אורות הרכב יהבהבו במטרה למשוך את תשומת ליבם של העוברים והשבים

טובי כהן, מנכ"ל חברת הכפתור, מסר: "כחברה הפועלת רבות להקניית ביטחון בדרכים ללקוחותינו, זיהינו צורך גובר להעניק שקט נפשי להורים נוכח תופעות חוזרות ונשנות של שכחת ילדים ברכב. היתרון הבולט של המערכת אותה אנו משיקים הוא במעטפת הביטחון וההגנה הכוללת שאנו מעניקים להורים. במקרה של שכחת ילד ברכב ובכל מקרה של מצוקה ברכב לאחר נעילתו מופעלת שרשרת פעולות חירום אשר פועלת במקביל ובכך מקצרת משמעותית את זמן התגובה ומאפשרת הצלת חיים".

תכונות נוספות אשר מתאפשרות על ידי המערכת: התראה ב SMS ובדואר אלקטרוני על גרירת רכב ופלטפורמת איתור מיקום הרכב החונה במידה ומיקומו נשכח.

פרטים נוספים באמצעות שירות הלקוחות של חברת "הכפתור" – https://www.kaftor.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובות

  1. שלום, רציתי לדעת באיזה מהירות הכפתור מזהה את התינוק ברכב? מהו זמן התגובה?

Back to top button
X