fbpx
בית והום סטיילנג

כיצד בוחרים ברזים לחדר הרחצה של הילדים?

עברנו לדירה שלנו לפני שנתיים וחצי. בחרנו בקפידה את הברזים השונים בבית ושילמנו עליהם לא מעט כסף. לצערי, כעבור שנתיים וחצי אנחנו כבר מתכננים להחליף אותם כי או שהתקלקלו, או שהזרם נהיה נוראי (וזה אחרי שפתחנו וניקינו אבנית). אני מודה שלקחנו מותג אחר כי כולם המליצו עליו והאמת – אני מתחרטת שלקחנו אותו ומאוד מאוכזבת (בעיקר על הכסף שהלך). חמי ושכן מהבניין המליצו לנו ללכת לראות ברזים של מדגל, והאמת, הכתבה הזאת לא יכלה לבוא טוב יותר – גם כי אני אישית שמחה להכיר חברות אחרות מלבד החברה שאיתה יש לנו ניסיון מר, וגם כי אנחנו באמת שוקלים להחליף את הברזים בחדר האמבטיה של הילדים וזה בדיוק הזמן לגלות – אלו ברזים מתאימים יותר לצרכים שלהם ושלנו.  גילוי נאות: לא קיבלתי ברזים ממדגל (הלוואי והייתי מקבלת).


חדר האמבט הוא מקום מרגיע ונעים, גם לילדים: אחרי חוג או אימון, או בסוף היום – לפני שהולכים לישון, אמבט של מים חמים בחורף – וקרירים בקיץ, מעניק אתנחתא מפנקת.
אמנם בשלב מסוים הילדים כבר מספיק גדולים כדי להתקלח לבד או להתארגן בבוקר בכוחות עצמם, אבל עלינו, ההורים, מוטלת החובה לוודא שחדר האמבט בטוח לילדים, ושהם לא יפעילו בלי כוונה את ברז המים – למים רותחים.

ג'יין מטלון-דריי, מנהלת השיווק בחברת "מדגל" מבית פלסאון, מהמובילות בתחום הברזים בישראל, מייעצת לגבי הברזים ומערכות הפינוק המתאימים לחדר האמבט של הילדים, לרחצה נוחה ובטוחה.

המלצות כלליות לבחירת ברז לחדר הרחצה

  • ברז לכיור הרחצה: חשוב להחליט מהיכן ייצא הברז – מהקיר, מהכיור או מהמשטח שעליו מונח הכיור, ובהתאם לכך להחליט על צורת הברז וגובהו.
  • אם הכיור מונח על משטח ואינו עמוק מדי, כדאי לבחור בברז גבוה יחסית ומעוגל, לנוחות השימוש. יש לשים לב אם יש ארון או מדף מעל הברז או בצדדיו, ולבדוק שגובה הברז לא מפריע לטווח הפתיחה של הארון או לנוחות השימוש במדף.
  • בהתקנת ברזים במקלחת, חשוב לרכוש אינטרפוץ (המנגנון של הברז המותקן בתוך הקיר) איכותי, מחברה ותיקה ורצינית שיש לה אפשרות לספק חלפים גם אחרי שנים רבות. תקלה באינטרפוץ, כאשר אין חלפים, תצריך שבירה של הקיר והקרמיקה והשקעות כספיות גדולות, בהן גם החלפת כל האינטרפוץ.
  • תו תקן ואחריות: ודאו שאתם קונים ברזים מחברה מוכרת ואמינה שמוצריה עומדים בתקנים הדרושים בארץ או בחו"ל. חשוב לוודא שהחברה נותנת אחריות של 10-5 שנים לברזים, ולבדוק מהי רמת השירות שהיא נותנת לאורך השנים.

הברזים של חברת מדגל שמתאימים גם לילדים

בבחירת הברז לכיור בחדר הרחצה, יש לשים לב שהברז נוח לתפעול ונגיש לילדים. מומלץ לבחור ברז עם ידית הפעלה ארוכה, נוחה לשימוש לידיים קטנטנות. גם ברזים אלקטרוניים (המופעלים בעזרת חיישן), או ברזים המופעלים בלחיצה, נוחים ופשוטים להפעלה.
ל"מדגל" מגוון דגמים של ברזים, מערכות פינוק ומזלפים, המתאימים במיוחד לחדר הרחצה של הילדים:

  • סדרת ברזי Thermostatic (תרמוסטטיק), לכיור, למקלחת ולאמבטיה, במותג היוקרה MEDICI מאיטליה, משלבת מנגנון ויסות מיוחד של המים, למניעת כוויות. המנגנון מגיב לשינוי טמפרטורת המים ומונע זרימת מים מעל 38 מעלות. ניתן לכוון את הברז לטמפרטורה גבוהה יותר של המים, באמצעות כפתור הבטיחות. מבנה הברז כולל שתי ידיות: ידית אחת משמשת להפעלת הברז (פתיחה וסגירה), והידית השנייה – לכיוון טמפרטורת המים. הברזים מוצעים בעיצוב מודרני עדכני ובגימור כרום. בסדרה: ברז עם פייה קשתית קצרה, ברז עם פייה קשתית ארוכה, סוללות למקלחת ולאמבטיה ומערכות אינטרפוץ אינטגרלי (היוצא מהקיר).
    בנוסף ליתרון הבטיחות, הברזים מאפשרים חיסכון ניכר במים ובאנרגיה, שכן ויסות המים מהיר ומוגבל לטמפרטורה קבועה. (מחירים מומלצים לצרכן: 578 – 1225 ש"ח).
  • סדרת ברזי "ארבל" של מדגל, כוללת ברז לאמבטיה בעיצוב מיוחד, המאפשר למנוע כוויות העלולות להתרחש בשל מגע עם חלקי הברז החמים. הברז מעוצב באופן שאינו סימטרי: שלא כמקובל, פיית הברז אינה ממוקמת במרכז הברז, אלא בצד של המים הקרים. כך שכאשר  מזיזים את ידית הברז, אין חשש למגע עם צד המים החמים (שלא פעם רותח). העיצוב הלא סימטרי של הברז מקנה לו מראה מיוחד המשדרג את עיצוב חדר הרחצה. הברז מוצע בגימור כרום.  (דגם 40011 – מחיר: 1861 ₪).
  • גם לילדים מגיעה מקלחת מפנקת: "מדגל" מציעה מערכת פינוק (דגם: 91486), הכוללת מוט טלסקופי מתכוונן לתלייה על הקיר, ראש מקלחת עגול ורחב בקוטר של 20 ס"מ ומזלף נוח וקל לתפעול, המתאים לילדים. למזלף שלושה מצבי זרימה, הניתנים לשינוי באמצעות הזזה (ימינה או שמאלה) נוחה וקלה של מתג, שנמצא בידית המזלף. המערכת כוללת גם מתלה מתכוונן – לתליית המזלף על המוט, לפי הגובה הרצוי. (מחיר – 932 ש"ח).
  • בנוסף, מציעה "מדגל" מזלף מתקדם, מפנק ובטיחותי, הכולל לחצן לעצירת זרם המים והחזרתו – ללא צורך בכוונון מחדש (דגם: 91106). לחצן הממוקם בידית המזלף, מאפשר  לכוון את זרם המים (טמפרטורה ועוצמה) בתחילת הרחצה, להפסיק את הזרם – בלחיצה – כדי להסתבן, ולהחזיר את הזרם למצב שנבחר, בלחיצה נוספת.  המזלף, המשלב פינוק ונוחות מרביים יחד עם חיסכון במים, מאפשר לבחור בין חמישה מצבי זרימה: עיסוי, מפל, ספריי, עיסוי משולב במפל וזרם עדין. (מחיר: 135 ש"ח).

פרטים נוספים ותמונות של הברזים השונים – https://www.madgal.co.il

(קרדיט תמונה ראשית: rubadubtubreglazing.com)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X