fbpx
בית והום סטיילנג

הפסח לא רק מסדרים. הפסח מעצבים: טיפים ועצות לעיצוב חדר הילדים

פסח מתקרב בצעדי ענק,  וזה הזמן לאוורר את חללי הבית, לנער את המצעים ולרענן את עיצוב החדרים. לדברי אסף טייכמן מחברת רהיטי דורון: "לקראת שיפוצי חג האביב וההתחדשות, אנו רואים כי חדר הילדים זוכה בבתים רבים לריענון ושיפוץ קל  אנו ממליצים לתכנן בקפידה את חדר הילדים לשימושי וצרכי הילד ותשומת לב לכל אזור בחדר, אזור המשחק, השינה, האירוח, ולתת את הדעת על תכנון עתידי של החדר ושימושיו העתידיים".

לדברי טייכמן: "כיום עיצוב חדרי ילדים הפך למשימה מאתגרת הדורשת מחשבה נבונה ותכנון מתאים ופרקטי. בבואנו לעצב חדר ילדים, אנו לוקחים בחשבון כי הילדים גדלים בקצב מהיר והאופנות משתנות ומשום כך, עיצוב חלל הילדים צריך להיות כזה שניתן לשינוי ועדכון בקלות רבה ללא מאמץ רב תוך שימוש בפריטי עיצוב שניתן להחליפם ולהתאימם לגיל הילדים בכל שלב".

עיצוב נכון – ילדים מאושרים

רונית טל המעצבת הראשית של רהיטי דורון מעניקה מספר טיפים ועצות שימושיות לעיצוב נכון של חדר הילדים:

סידור הרהיטים לפי מבנה החדר

ליצור כניסה פנויה וגישה לחלל המרכזי לחדר. יש להתחשב בפתח הכניסה, חלונות, נקודות תקשורת וחשמל ובהתאם לסדר את מיקומי הרהיטים לאורך הקירות. העדיפות היא לייצר את פינת העבודה והמשחקים למקום המואר ביותר בחדר באור טבעי.

מיקום הריהוט בחדר

מקובל לא למקם את מיטת הילדים מול הכניסה באופן ישיר, כך שנת הילד לא תופרע מרעשי הבית השונים, ובגילאים בוגרים יותר תתקבל הפרטיות הנדרשת. מיקום שולחן עבודה יהיה במקום המקבל את האור הטבעי הרב ביותר בחדר וניתן לבחור בין שולחנות ישרים לאורך הקיר או בשימוש בפינת החדר עם שולחנות פינתיים. ארון הבגדים מוחלף בשנים האחרונות מארונות עם דלתות פתיחה לארונות הזזה ובנוסף, בהרבה חדרי ילדים משמש גם כמקום אחסון נוסף לחפצי הבית השונים, הארון הינו פריט דומיננטי בחדר וניתן להשתמש בו לצבעוניות החלל. מעבר לכך- מיקומו בחדר צריך לקבל נגישות לחלל המרכזי ושאינו מפריע וחוסם את הכניסה לחדר, מקובל בהרבה ארונות גם בחדרי הילדים לשלב מראה על הדלתות ובכך גם מגדילים את נראות החלל וגם ילדים יכולים להשתמש במראה בנוחות רבה.

שילוב ילדים בחדר

בגילאים הצעירים של הילדים, רצוי מאוד לאפשר להם להיות יחד בחדר אחד, זה מייצר קירבה רבה ומחזק את הקשר בין האחים. עם זאת, כשיש מס' משתמשים בחדר, רצוי להתחשב בצרכים השונים של כולם ולתת לכולם מענה, הן בפרטיות והן במקומות אחסון פרטיים. כשמתכננים את החדר רצוי לשאול את השאלות: האם הילדים יישארו יחד לאורך זמן רב? באיזה גילאים הילדים? ואילו פריטים נוספים צריך בחדר? מה יקרה כאשר הילדים ירצו לישון בחדרים נפרדים מה הם יוכלו לקחת איתם לחדר שלהם ?

אחסון נוסף בחדר

ניתן להשתמש לאסון בכוורות/מידוף תלוי, יש להקפיד באחסון תלוי לא למקם אותו מעל מיטת הילדים אלה באזורי הנגישות ובבטחה. כמו כן, לצד המיטה ניתן לשלב שידות עם מג' שגם ישמשו לאחסון פרטי וגם ניתן להשתמש במשטח העליון של השידה להנחת חפצים אישיים. ניתן לשלב שידות נוספות וכוורות רצפתיות לפי תכנון החלל למשחק בחדר וככל שמאפשר המקום בחדר, חשוב לשמור על מיתון ולא להעמיס מידי על החדר.

אירוח בחדר

ישנם מוצרים רבים המשלבים בין פונקציות האחסון בחדר לבין צרכי האירוח, ניתן למשל לבחור שידות ולשים מעליהן כריות ישיבה נוחות, ניתן לבחור הדומים וגם הדומים עם אחסון

צבעוניות הרהיטים

מומלץ לשלב בחדר צבעוניות שמחה, תוך שימוש בגוונים המתאימים לאופי הילד, כגון- ורוד, כחול, תכלת, צהוב, צבעי עץ אלון ועוד, אך חשוב שגוון הרקע יהיה רגוע ונגיעות הצבע יהיו בפריטים אשר ניתן יהיה לשנות בקלות עם חלוף הזמן.

צבעוניות הקירות

אפשר לבחור קיר דומיננטי ובולט בחדר ולהפוך אותו למיוחד באמצעות שימוש בצביעה מיוחדת, צבעים דומיננטים, אלמנטים מיוחדים, או על ידי בחירת טאפט מיוחד המתאים לילד או מדבקת קיר, הקיר הדומיננטי לרוב יבחר לפי קיר המיטה בשל היותו חשוף מגובה המיטה ועד התקרה.

(צילום תמונה ראשית: יח"צ רהיטי דורון)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X