fbpx
בית והום סטיילנג

הישגו אווירה חמימה בבית בכמה צעדים פשוטים

החורף כבר כאן. נכון, עדיין לא היו סופות גשמים רציניות או אפילו שלגים ועדיין לא נתקענו בשטפונות, אבל קר. בלילות כבר מדליקים רדיאטורים או מזגנים, הכרבוליות בסלון והמעילים תלויים בכניסה לבית. ולמרות שבבית חם, עדיין כיף להרגיש חורף אמיתי ולהכניס לבית פריטים שונים שיעצימו את החום וההרגשה הכיפית. בכדי לעשות זאת, ריכזנו עבורכן טיפים וכן מוצרים שונים שיהפכו את החורף הזה להרבה יותר נסבל וכיפי.

כדי שהבית יהיה חם – תוודאו שהוא אטום

נתחיל מהדבר הכי הגיוני – כדי שתהיה אווירה חמימה ונעימה בבית, רצוי שבאמת יהיה חם 🙂
תוודאו שהחלונות והדלתות סגורים היטב ואין חריצים שגורמים לאוויר החם לצאת. מעבר לעובדה שזה באמת ישאיר את החום בחלל, זה גם יחסוך לכן אנרגיה/חשמל וכסף.

עיצבו בגוונים חמים

בימינו קל מאוד לעצב את הבית בכל עונה מחדש. לא באמת צריך להשקיע הרבה מאוד כסף ורשתות סטוק כמו מקס סטוק, דן דיל וכמובן הזמנות מעלי אקספרס. כנסו וחפשו פריטי עיצוב ואקססוריז לבית בגוונים חמים כמו צהוב, כתום, ורודים בהירים, אדומים ואפילו חומים, סגולים ואפורים בהירים למי שממש מתעקשת להכניס גוונים קצת שונים.

כאן תמצאו פירוט של אילו צבעים נחשבים חמים ואילו כהים. כמובן שכל אחת יכולה לשחק עם הצבעים ולהתאים את העיצוב בבית בהתאם להעדפות האישיות שלה, אבל אולי דווקא אם תלכו על גוונים שהם לא בשגרה, זה ישנה לכן קצת את הבית ותקבלו מראה חדש שתאהבו.

חלוקת צבעים לחמים וכרים
באדיבות Pinterest.com

שדרגו עם אקססוריז

ואחרי שבחרנו את הגוונים שיותר עושים לנו את זה, הגיע הזמן לצאת לשופינג ולחפש אקססוריז לבית. חנויות הסטוק השונות הם מקום מושלם להתחיל, במידה ואתן לא מעוניינות להוציא יותר מדי כסף על עיצוב הבית. תוכלו למוא פריטי עיצוב שונים המתאימים לכל אחת במחירים מצחיקים. וילונות, כדים, פסלים, מסגרות תמונות (כמובן תמונות), שעונים, שטיחים, כרבוליות ועוד. הנה כמה דברים שאני קניתי לפני שבועיים ברשתות שונות בכלום כסף שהוסיפו אווירה חמימה לבית וריח:

  • כרבולית דו צדדית – שבוע שעבר הייתי צריכה לנסוע לרופא באשדוד וליד המרפאה ראיתי "זול סטוק" (בדקתי באינטרנט ויש לרשת 35 סניפים בפריסה ארצית, אז שווה להיכנס ולראות איפה הסניף הקרוב אליכן). היה שם מגוון מטורף של כלי בית, מטבח, בגדים, צעצועים וכמובן אביזרי נוי. התלבטתי ממש בין כמה אביזרי נוי ופתאום העין שלי קלטה את הכרבולית. הנחתי את כל הדברים האחרים שלקחתי בצד והלכתי לבדוק אותה.
    מדובר בכרבולית דו-צדדית, או כפי שהמוכרת קראה לה "שמיכת כבש" כי מצד אחד היא נראת כמו כבש וכשהופכים אותה יש לה צד פליז ופרוותי. היא סופר נעימה ורכה למגע ומגיעה בגודל יחיד. היו כל מיני דוגמאות והדפסים המתאימים גם לילדים וגם למבוגרים. המחיר שלה היה ממש מצחיק – רק 25 ₪.
    לכירבוליות יש נטיה להתבלות אחרי כביסה ולהפסיק להיות רכות ומפנקות, אבל כאן זה לא המקרה. מכיוון שהכלב החליט להחרים לנו את השמיכה כשאנחנו לא בבית, אני מכבסת אותה אחת לשבוע (כולל מייבש) ובכל פעם היא יוצאת רכה ונעימה.
  • נרות רייחנים – אני מודה שאני לא מתה על נרות. אמא שלי לעומתי חולה (!!!) על נרות ובחורף אני תמיד צוחקת עליה שאנחנו מגיעים לבקר בבית של חבר בכת השטן כי יש נרות דלוקים בכל מקום. ולמרות זה שאני צוחקת עליה ולמרות שאני לא אוהבת נרות, אני כן אוהבת נרות בחורף כי הם מפיצים אווירה נעימה וחמימה בבית ואם יש להם ריח – אז זה בכלל פלוס גדול.
    הפעם קניתי 2 נרות, כל אחת של חברה אחרת. לא הייתה סיבה מסויימת, פשוט אהבתי את הריחות והגודל שלהם התאים לי בול לקונסולה שיש לי בבית:

    • הנר הראשון של רשת מוצרי הטיפוח ביוטיקייר. הייתי בסניף בקניון הזהב, בראשל"צ, בכדי לקנות ארגונית ללקים חדשה ופתאום ראיתי את הנרות. התחלתי להריח אותם, בעיקר בכדי לקנות לאמא שלי, אבל אז נדלקתי בעצמי. הנרות מגיעים בכוס זכוכית מעוצבת ואיכותית כי גם אחרי שהוא דלק שעתיים, היא עדיין נשארה איתנה, שקופה ולא היו נזילות שעווה. הייתה לי ממש בחירה קשה כי היו שם 6 סוגי ריחות: וניל, מלון, קרמל, פאי אגוזים, מאסק ולבנדר (ולפי מה שכתוב על האריזה, ריח הלבנדר גם דוחה יתושים). המוכרת הסבירה לי שהנרות עשויים משעוות זרעי סויה צמחית ולא מפראפין סינטטי וגם לא מכיל עופרת.
      אם אתן ממש מסוקרנות אני בחרתי 2 נרות: האחד בריח פאי אגוזים והשני בריח קרמל כי התחשק לי אווירה של אפיה בבית מבלי לאפות 🙂 כל נר עלה לי 8.90 ₪ וכל אחד מהם דלק למעלה משעתיים ועדיין לא התחסל 🙂
    • הנר השני היה קצת יותר יקר אבל גם כאן – הריח היה מה שקנה אותי. ביום ששי האחרון קפצנו לסידורים בנתניה (בעלי במקור משם והוריו עדיין גרים שם). שמעתי כבר מזמן על חברה שנקראת Yankee Candle אבל לא באמת יצא לי להתנסות או להריח אותם. מדובר בחברה אמריקאית ליצור נרות, כאשר כל נר מיוצר מ-100% סיבים טבעיים של כותנה ומכאן מבטיחים שהלהבה תהיה נקיה וזמן הבעירה שלהם ממושך. מה שמדליק בנרות שלהם זה שכל נר מגיע עם מדריך ל"אהבת הנר" (בעלי חשב שזה מאוד משעשע אבל התלהב ואפילו קנה להורים שלו נר עם מדריך), ובו מסברים באיזה אורך צריך להיות הפתיל לפני כל הדלקה, איך מכבים אותו, כמה שעות מינימום צריך להדליק את הנר בכדי לקבל תוצאה טובה ואפילו למה צריך אביזרים משלימים ששומרים על הנר, על להבה ישרה (כן כן, יש דבר כזה), על משטחים ועוד.
      המוכרת הסבירה לי שבדיוק יצאה קולקציית נרות חדשה לחורף 2017/18 המבוססת על ריחות מעולם הזעפרן, תאנה ונענע כדוגמת: Autumn Glow, Vibrant Safron, MulBerry & Fig Delight, Warm Cashmer. ניחוחות אלו מתווספים לעשרות ניחוחות של Yankee Candle: ריחות מכל גווני הקשת, מתוקים, פרחוניים, פרשיים ורעננים, ניחוחות ביתיים, מזון ותבלינים, וריחות חגיגיים כמו ניחוחות קריסמס ולחג ההלוואין, Wedding Day ועוד.
      יש להם מגוון גדלים (וכמובן מחירים בהתאם): נר גדול (623 גרם) – 125 ₪, נר בינוני (411 גרם) – 95 ₪, נק קטן (104 גרם) – 40 ₪ ונר ברכה ב-8.90 ₪. כמובן לכל נר זמן בעירה שונה: 110-150 שעות לגדול, 65-90 שעות לבינוני ו-25-40 שעות לקטן.
      לא ממש ידעתי באיזה ריח לבחור, במיוחד כי רציתי את כולם, אבל בסוף לקחנו את ריח ה-Winter Glow להורים של בעלי ולנו לקחנו ניחוח Sea Air בגודל קטן להתנסות. עוד לא עבר שבוע מאז הרכישה ואני יכולה לגלות לכן בסוד שכבר בצעתי הזמנה באתר שלהם לעוד כמה נרות (בקצב הזה עוד אני אהפוך להיות כמו אמא שלי וגם לי יוכלו לקרוא "כת השטן" ?).
      מי שמעוניינת להזמין או לראות איך מגיעים לחנות בנתניה (או לחפש חנות שמוכרת את הנרות של ינקי קנדל יותר קרוב לביתה) יכולה להיכנס ל- http://www.ykc.co.il

תתלבשו חמים 

כדי להרגיש אווירה חמימה גם לנו צריך להיות חם, ואין דרך נפלאה יותר להשיג חום מאשר להתלבש בביגוד מפנק ומחמם. את הפיג'מה המחממת אני כבר אשאיר לכן לבחור (כי אם תשאלו אותי, אין דבר יותר מפנק בסווטשרט ישן ומכנסי טרנינג ?), אבל תזכרו דבר אחד: כשהרגלים חמות, הגוף חם ולכן חשוב מאוד לחמם את הרגליים. כדי לחמם את הרגליים התחדשתי גם בגרביים מפנקות וגם בנעלי בית. כל יום אני עם שניהם… כשאני רובצת על הספה אני עם הגרביים וכשאני מסתובבת בבית, אני עם נעלי בית.

לצערי, מאז שיש לנו את בו (הכלב), אני לא יכולה להסתובב עם נעלי בית פרוותיים ובובתיים כי הוא חושב שזה צעצוע ומנסה "לאכול" לי את הנעליים תוך כדי שאני הולכת. לכן, השנה החלטתי להתחדש בנעלי בית במראה רגיל אך עדיין היה חשוב לי שהיו מפנקות. החלטתי ללכת על נעלי הבית של Dreamfoams (קניתי בחנות של הוויאנס בקניון הזהב בראשון לציון). למי שעדיין לא שמעה על המותג, מדובר במותג נעלי בית המוביל בעולם, כאשר כל נעל בית מיוצרת בטכנולוגיה מיוחדת של נוחות והתאמה אידיאלית לכף הרגל. הם גם משתמשים בבדים בעלי יכולת נידוף מהירה של נוזלים אז לא ממש מזיעים בהן גם אם יש פרווה וחם. יש לנעלי הבית סוליה שמתאימה גם לבית וגם להליכה מחוץ לבית, כאשר היא מונעת החלקה והכי חשוב – אם הנעל מתלכלכת ניתן לכבס במכונת הכביסה. אני מודה שעדיין לא יצאתי איתם מהבית, מלבד למסדרון הקומתי לזרוק את הזבל (יש לנו פיר אשפה), אבל אני לא מורידה אותן מהרגליים כשאני מסתובבת בבית כי הן פשוט מחממות ומפנקות. מרגישה כאילו אני הולכת על ענן ואפילו הגדול שלי (בן שנתיים ו-9 עוד מעט) אוהב לנעול אותם ולהגיד "כמו אמא" (דיי מצחיק למען האמת ❤️).
הם בדיוק הוציאו קולקציה חדשה לכבוד חורף 2017/18 וניתן למצוא נעלי הבית במגוון וריאציות: גבוהות מעל הקרסול, מגפון, פתוחות מאחור, כפכף ואפילו בגזרת נעלי בלרינה. הנעלי בית עשויות מבדים נעימים: סרוגים, קטיפה, דמויי בד בוקלה, בדי פליז, סקוץ, שילוב של בדים ולכולם יש ביטנה פרוותית ומפנקת (גם בנעלים של הגברים). יש מגוון צבעים, כאשר הבולטים הם גווני האפור, החום, הבז' והלבן. דרך אגב, למי שמחפשת נעלי בית לילדים, ראיתי בחנות שיש גם דגמים צבעוניים וחמודים לילדים ולילדות.
דגמי הנשים נעים במידות S,M,L,XL המתאימים למידות 35-42 והמחיר נע מ-99 ₪ ועד 199 ₪, כאשר אצל הגברים המידות הן אותו הדבר רק ששם מדובר במידות 39-46 והמחיר 169 ₪. אצל הילדים המידות נעות בין 24-32 והמחיר 99 ₪.
כאמור, אני קניתי את שלי בסניף הוויאנס, אבל ניתן גם להשיג אותם במגה ספורט, ורטהיימר ספורט, רשת בוניטה דה מאס, רשת "המשביר לצרכן", רשת "פפאיה", H&O.

אז נעלי בית יש ועכשיו צריך גם זוג גרביים מפנק כי בכל זאת כשיושבים על הספה לא תמיד נוח לשבת עם נעלי בית ולפעמים הרגלים יוצאות מהכרבולית. זוכרות שהייתי בזול סטוק וקניתי את הכירבולית, אז ממש ליד, בחלק של הגרביים והביגוד היו גם גרבי צמר כפול. הם עבות מאוד (!!) וסופר מחממות. האמת, שמדובר בגרביים שתפקידם להחליף את נעלי הבית והן ללא ספק עושות עבודה טובה (גם יש להן נקודות סיליקון בתחתית כדי למנוע החלקה), אבל אני בעיקר אוהבת אותן כשאני מתכרבלת על הספה או נכנסת למיטה (בחורף אני תמיד נכנסת עם גרביים ואז מורידה אותם כשאני מתחת לפוך). הם מגיעים במגוון צבעים ואני מאוד אהבתי את האדום שקניתי… קצת נותן לי תחושה של כריסמס, שלג וחורף אמיתי) ועלו לי 20.90 ₪.

וילונות

אין דבר יותר מפנק מוילונות. בין אם אתן בוחרות בגוונים בהירים או כהים, שקופים או אטומים – עם וילונות אי אפשר לטעות. אני אישית אוהבת וילונות לבנים או כאלה בצבעים בהירים כמו צהוב בננה או ירוק מנטה – ושוקופים. כן, אני יודעת שזה לא ריאלי אם רוצים להשתמש בהם בכדי למנוע מהאור לחדור פנימה, אבל בארץ לרוב הדירות יש תריסים אז ניתן להשתמש בוילונות למטרת דקורציה יותר מאשר למטרות איטום החלל לאור מבחוץ.

יש משהו מאוד מפנק ומחמם בוילונות ואין ספק שהם משנים את איך שהחדר נראה.

את התמונות הבאות לקחתי מכל מיני אתרים שבהם ראיתי עיצובים של וילונות שאני אישית אוהבת, אבל כמובן שאם תעשו חיפוש בגוגל או אפילו תשוטטו ב-Pinterest (זהירות! זה ממכר), תמצאו אינספור דוגמאות ושילובים.

החורף בארץ גם ככה לא נמשך יותר מדי זמן, אז אם אפשר להכניס אותו קצת הביתה ולעצב את הבית בצורה שונה לכמה חודשים, אני מאוד בעד. זה מרענן, זה משמח לחזור "לבית חדש" אחרי יום עבודה ולמען האמת, עם חנויות זולות כמו אלה שציינתי למעלה – זה כבר לא כזה יקר לשפץ או לעצב מחדש.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X