fbpx
איפור וטיפוח

טיפוח עור הפנים לבני נוער הסובלים מעור שומני ופצעוני

הכתבה באדיבות ננסי ירחי – מנהלת קשרים רפואיים במותג הדרמו קוסמטיקה לה רוש-פוזה

מה הגורמים העיקריים לפצעים?

גנטיקה, שינוי בהורמונים, זיהום אוויר, חשיפה לשמש, לחץ, מזון. כל הפרמטרים הללו יכולים לגרום לעור שומני, עם פצעונים או פצעים. העור סובל ביצור יתר של סבום (שומן בעור), ולא יודע להוציא אותו. התוצאה: ברק בעור הפנים, נקודות שחורות, מיקרו-ציסטים ונקבוביות מורחבות.

באיזה גיל סובלים מפצעים ופצעונים?

מתחיל בגיל ההתבגרות (סביבות 12/13) אבל היום בכל העולם נשים וגברים סובלים מעור שומני ופצעים גם בגיל 30, 40, ואפילו מעל 50!

איך אפשר למנוע את התופעה הזאת?

עור מעורב, שומני, עם פצעונים או פצעים דורש שגרת טיפוח עקבית ומתמידה. חשוב לבחור בסבונים יעילים ועדינים המכילים אבץ כדי להפחית את רמת השומן בעור, ולגרום להתחדשות התאים, פילינג עדין. המטרה היא לנקות את העודף שומן והתאים המתים שהצטברו על פני העור וסותמים את הנקבוביות. בנוסף לסבון, מומלץ להשתמש בקרם לחות טיפולי שמיועד לעור שומני.

למה כל כך חשוב לטפל בפצעונים?

כל פגם יכול להפוך לצלקת, במיוחד בעור כהה, או בסימן אדמומי בעור בהיר. הדלקת שנמצאת בבלוטת החלב עוברת לתאים המכילים מלנין, ונוצר תופעת פיגמנטציה. חיוני לטפל בעור עם פצעים הכי מהר שאפר כדי למנוע צלקות עתידיות, ולבחור בטיפוח המסייע בהפחתת הסימנים. קרם הפנים צריך להכיל רכיבים אנטי-דלקתיים, עם שילוב של רכיבים המסייעים להתחדשות התאים, כגון פילינג עדין. מאוד חשוב בעור מעורב עד שומני לטפל באופן יומיומי ביצור יתר של סבום, ולא לבצע טיפול אגרסיבי פעם ברבעון!

האם טוב לעור עם פצעים להיות בשמש?

לא, ההפך. חשוב לא להיות בשמש, היא מזרזת את בלוטות החלב. בימים הראשונים יש הרגשה שהפצעים מתייבשים, ושהעור נראה יותר טוב, ובהמשך העור מתעבה, שיותר פצעים מופעיים על העור.

מה השפעה של אקנה על דימוי עצמי?

יש מקרים שההשפעה היא רצינית, נערות, נערים לא יוצאים מהבית בגלל פצעים רבים על עור הפנים שלהם. יש גם מקרים קיצונים של דכאון.

מה הטיפים שאפשר לתת לאנשים הסובלים בפצעים או פצעונים?

  • חשוב כל הזמן "מניעה", להשתמש במוצרים דרמו-קוסמטיים המסייעים בהפחתת ברמת הסבום בעור, בקילוף עדין של התאים המתים והמצטברים בנקבוביות.
  • שגרת טיפוח המבוססת על רוטינה נכונה ומתמידה זה הסוד בטיפוח לעור הסובל מפצעים. חובה לשטוף את הפנים פעמיים ביום עם סבון מותאם. לבחור בקרם פנים מיועד לעור שמן הנוטה לפצעונים.
  • כמובן כלל ברזל: לא לפוצץ פצעים, כדי למנוע צלקות.
  • להימנע מחשיפה לשמש, ולהקפיד על מריחת קרם הגנה מותאם לעור שמן (לא קומדוגוני).
  • לאכול בריא
  • להימנע ממוצרים אגרסיביים, המייבשים יותר מידי את העור, והגורמים לייצור יותר של סבום כתגובה לטיפול האגרסיבי מידי.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X