fbpx
הורות וילדים

הקלה על כאבי בקיעת שינים אצל תינוקות

הקלה על בקיעת שינים
כל דבר שהיא יכולה להכניס לפה…היא מכניסה, והכל בגלל השיניים

אם יש משפט שאני אומרת באופן קבוע מאז שהגדול שלי נולד לפני שנתיים ו-9: אני לא מבינה למה אי אפשר להיוולד עם שיניים. אנחנו גם ככה סובלים מהם לאורך השנים אבל לראות את הקטנטנים שלנו סובלים מכאבים כבר מגיל 3-4 חודשים, זה לא פשוט בכלל. שני הילדים שלי הוציאו שן ראשונה יחסית מוקדם: הגדול בגיל 4 חודשים ושבועיים והקטנה הוציאה 4 ימים לפני גיל 4 חודשים !!! למען האמת שניהם הוציאו את ה-8 שינים הראשונות יחסית בקלות. אבל ברגע שהגדול התחיל לעבוד על הניבים והטוחנות…הוא פשוט היה מסכן. הוא לא סבל משלשולים או חום, אבל הכאבים היו בלתי נסבלים וחיפשנו פתרונות להקלה על הכאבים.

הקטנה שלי תהיה בת 9 חודשים בשבוע הבא וכבר הוציאה 8 שינים, אבל נראה לי שהיא כבר מתחילה לעבוד על הטוחנות והניבים כי הריור לא מפסיק ומדי פעם היא ממש מתכווצת מכאבים. חברה שלה מהגן, גם סובלת מהשיניים ואמהות יקרות – בואו נודה באמת: הרבה מהשיחות שלנו בין גיל 4 חודשים לגיל שנה וחצי-שנתיים עוסקות בשיניים.

לכן, החלטתי לרכז לכן טיפים להקלה על כאבי בקיעת שינים כדי לעזור לקטנטנים לעבור את התקופה הזאת עם כמה שפחות סבל ולילות שקטים.

הקפיאו מוצצים

קחו מספר מוצצים והכניסו לקופסה ושימו בפריזר. כשהתינוק מתבכיין וכואב לו, תוציאו לו מוצץ קפוא. פעולת המציצה תרגיע אותו והקור יקל על כאבי החניכיים.
חשוב רק לשים לב שכשאתן מקפיאות את המוצצים שאין מים בקופסה כדי שלא יקפאו בצורה שלא תוכלו להוציא אותם או שיווצרו נטיפים על המוצץ שעלולים להכאיב ולפצוע את הבייבי.

נשכנים

אני יודעת שאני לא מחדשת לכן כלום, אבל החזיקו נשכנים בבית – מכל מיני סוגים. אתן לא יודעות לאיזה נשכן הבייבי יתחבר. יש כאלה שקונות את סופי הג'ירפה ואומרות שזה הנשכן המושלם, ויש כאלה שאומרות שסופי לא עזרה לבייבי שלהן. אני מודה שמעולם לא השתוללתי עם נשכנים. עם הגדול היו לי 3 נשכנים שהוא אהב, והקטנה בינתיים לא מתחברת לאף נשכן ופשוט מנשנשת צעצועים 🙂
המלצה שלי, לא משנה איזה נשכן תבחרו – תוודאו שלא מתפתח בו עובש כי יש לא מעט סרטונים ברשת של אמהות שגילו עובש בתוך סופי הג'ירפה – אז חשוב לפתוח עין ולשים לב.
דרך אגב, יש גם נשכנים שניתן להקפיא ואז הם יכולים להקל קצת יותר.

מגבת קרה ורטובה

קחו מגבת נקיה וקטנה הרטיבו אותה והכניסו למקרר. כשיציק לבייבי תנו לו את המגבת. הוא יכניס אותה לפה וכך יוכל לנשוך משהו רך ולא מזיק לשיניים, ומצד שני הקור והלחות יעזרו ויקלו על החניכיים הנפוחות.

ג'נג'יג'ל בייבי טית'ינג

מוצר חובה בכל בית, החל מגיל 4 חודשים כשהקטנטנים יכולים להתחיל להוציא שיניים. מדובר על ג'ל המקל על כאב בקיעת שיניים בתינוקות ומכיל את החומר הפעיל – חומצה היאלורונית – בריכוז גבוה במיוחד (0.54%). בגלל שהחומר הפעיל בריכוז גבוה במיוחד, הוא מקל על כאבי בקיעת השיניים ומסייע בהפחתת הנפיחות בחניכיים ואף מאיץ את החלמתן. שימו לב, שבניגוד לג'לים אחרים, ג'נג'יג'ל מאושר ע"י משרד הבריאות והאיחוד האירופאי.

איך הוא עובד? חומצה היאלורונית גם ככה נמצאת בריכוז גבוה בחניכיים באופן טבעי, אבל כשהחניכיים דלקתיים או פצועים ריכוזה יורד. הג'נג'יג'ל "נדבק" לחניכיים ולא "נשטף" עם הרוק, שכולנו יודעות – גובר (מאוד!!!) בעת בקיעת שיניים. הג'ל מרגיע לזמן ממושך את הכאבים והנפיחות ושומר על בריאות רקמות החניכיים. אין בג'ל חומרים מאלחשים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, אלכוהול וסוכר. לפי העלון הקטן בקופסה – השימוש בג'ל מתאים גם לטיפול באפטות ופצעים בפה בתינוקות וילדים עד גיל 6.

לפני כחודשיים קניתי את הג'ל לבת שלי ושמתי לב שהם הגדילו את האריזה (מלפני שנתיים כשקניתי לגדול) אז זה כבר שינוי לטובה. זכרתי שכמעט ולא היה לו טעם אבל החלטתי לטעום אותו ולראות שהוא באמת לא מאלחש ואין לו טעם דומיננטי. אכן, יש לו טעם עדין ובאמת נטול סוכר. קניתי את הג'ל בסופר פארם ליד הבית (משווק ברשתות הפארם, בתי מרקחת פרטיים ובתי מרקחת של מכבי ומאוחדת) והוא עלה לי 75.90 ₪. אני גם קניתי 2 שפורפרות – אחת בבית ובאופן קבוע נמצאת על שידת ההחתלה, והשניה בגן במגירה שלה. הדבר היחיד שבעייתי בזה – היא נושכת אותי לפעמים כשאני מורחת את הג'ל ?

ג'נג'יג'ל - ג'ל להקלה על החניכיים
הוצאתי מהאריזה כדי להראות לכן את השפורפרת. אצלנו זה מונח באופן קבוע על שידת ההחתלה

אוכל קר

אם קשה לתינוק לאכול כי החניכיים כואבות לו, נסו לתת מאכלם קרים כמו יוגורט או רסק תפוחים. זה גם ימלא את הקיבה וגם הקור והמרקם של מאכלים כמו יוגורט ורסק תפוחים יקררו ויקלו על החניכיים הנפוחות. דרך אגב, אם יש לכן מוצץ רשת או סיליקון, אז תמיד ניתן לשים שם פרי קר ולתת לתינוק למצוץ אותו. אני חותכת פנימה קלמנטינות, תפוזים ובקיץ שמתי לה מלון ואבטיח.

הנקה

כל תינוק מגיב בצורה שונה לכאבים וכמובן לכל תינוק דרכים שונות להירגע. במידה ואת עדיין מניקה, אז כשאת רואה שהתינוק סובל מכאבים – נסי להניק אותו ע"מ להקל על הכאבים והנפיחות בחניכיים. אם אתן מפחדות שהתינוק יחליט לתת ביס בזמן הההקה, אז העבירו אצבע נקיה על החניכיים אחרי שהתינוק באמת יונק ולפני שהוא "משתעמם" על החזה.

משככי כאבים

נכון, אני לא רופאה, אבל בהצעת רופא הילדים כן השתמשנו במשככי כאבים כמו אדוויל לילדים או נורופן ברגע שהגדול היה בן חצי שנה. כשהוא הוציא את הטוחנות והניבים הוא ממש סבל והיינו לוקחים מעט מהנוזל ומורחים לו על החניכיים. זה יצר הקלה על הכאב והיה מרגיע אותו. כשהוא היה ממש סובל מכאבים אז גם הזרקנו לו את התרופה לפה ואז הוא גם היה מסוגל לישון. כמובן שהכל באישור רופא.
אז לפני שאתן הולכות ונותנות משכך כאבים כלשהו – תתייעצו עם רופא !

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X