fbpx
כושר, תזונה ובריאות

חדש בארון התרופות – יוני 2018

כמו תמיד – אני רחוקה מאוד מלהיות רופאה או רוקחת, אבל הנה כמה מוצרים חדשים שיצאו שיכולים לעזור בעת הצורך. כמובן, יש לקרוא את העלון המצורך ולהתייעץ עם רופא בעת הצורך, כי אני סה"כ השליחה 🙂

קולגן פלקס קיט – לסיוע בהתמודדות עם בעיות במפרקים

מארז קולגן וכורכומקס בי
צילום: יח"צ

שחיקה במבנה הסחוס (אוסטיאוארטריטיס – דלקת מפרקים ניוונית) וצמצום עוביו ונפחו, גורמים לכאבים ולפגיעה בתנועה ובתפקוד היומיומי. הבעיה נפוצה בעולם המערבי ושכיחותה עולה עם העלייה בגיל, כתוצאה מעודף משקל, מחלות ראומטיות ומחלות אוטואימוניות הפוגעות במפרקים ובסחוסים.

תפקידו של הסחוס, בין השאר, הוא למנוע חיכוך בין העצמות ולסייע לתנועתן החלקה במפרק. אחד המרכיבים העיקריים של הסחוס הוא קולגן (מסוג 2) – חלבון סיבי בעל תפקיד חשוב בתמיכה ברקמות ובחיבור ביניהן.

מותג תוספי התזונה Nutri Care השיק מארז מיוחד הכולל  שני מוצרים: "קולגן פלקס UC-II®" ו"כורומקס B", המספקים יחד מענה מקיף המסייע להתמודדות עם בעיות במפרקים. התכשירים מיוצרים במפעל מוביל לתוספי תזונה Soma Labs בניו ג'רסי ארה"ב, בתנאי ייצור קפדניים.

הרוקח של מותג תוספי התזונה Nutri Care, עומר פורת, מסביר על המרכיבים:

קולגן פלקס UC-II® מכיל קולגן מסוג 2, הדומה למבנה הקולגן המרכיב את הסחוסים בגוף האדם. הוא מופק בתהליך ייחודי ללא דנטורציה (שינוי במבנה הטבעי של החומר), כך שהוא לא גורם לתגובה חיסונית. מחקר (משנת 2016) שבדק את יעילות הפורמולה הראה כי מתן קולגן במינון של 40 מ"ג ליום במשך 180-120 יום, הביא לשיפור ניכר בתפקוד המפרקים והפחית את רמת הכאב בקרב נבדקים שסבלו מדלקת מפרקים ניוונית בברכיים. מחקר נוסף (משנת 2009) שהשווה את השפעת הקולגן מסוג 2 ביחס לטיפול בתוספים המכילים גלוקזמין וכונדרואיטין בקרב קבוצות מחקר של סובלים מדלקת מפרקים ניוונית – הראה שיפור מובהק בעקבות טיפול בקולגן לעומת טיפול בתוספים הללו – הן בממדי הכאב והן בשיפור התפקוד והתנועה.

הפורמולה "כורכומקס B" מכילה תערובת ייחודית הכוללת שלושה מרכיבים: תמצית שורש הכורכום (כורכומין) במינון מוגבר של 1,000 מ"ג, צמח הבוסוויליה ותמצית פלפל שחור (פיפרין).

שורש הכורכום מוכר ברפואה הסינית וההודית כנוגד דלקת, כבר אלפי שנים. הכורכומין (החומר הפעיל בשורש הכורכום) הוא נוגד חמצון בעל תכונות אנטי דלקתיות. מחקרים שנערכו על הכורכומין מראים שהוא עשוי לסייע בהתמודדות במצבים כגון דלקת בפרקים, עיכוב תהליך ההזדקנות של מערכת הלב וכלי הדם, שיפור תפקוד מערכת החיסון, הפחתת רמות הכולסטרול בדם, ועוד. הפיפרין (החומר הפעיל בפלפל), המופק מתמצית פלפל שחור ומשולב בפורמולה, משפר את ספיגת הכורכומין במעיים ואת רמתו בדם.

צמח הבוסוויליה, המכונה גם לבונה הודית, מכיל מרכיב פעיל בשם חומצה בוסווילית. ברפואה ההודית המסורתית, איורוודה, הוא משמש גם לטיפול בדלקות בפרקים. מחקר שהתפרסם ב-2003 הראה שטיפול בצמח הפחית את רמת הכאב שחשו חולים בדלקת מפרקים ניוונית בברך, ונצפו שיפור בטווח התנועה וירידה בנפיחות במפרק. מחקר נוסף מ-2013, שבדק את שילוב המרכיבים כורכום ובוסוויליה לטיפול בדלקת מפרקים, הצביע על הפחתה ברמת הכאב ושיפור בטווח ההליכה והתנועה של הברך.

כמו כן, לפורמולה "כורכומקס B" יתרון נוסף: לטבליה ציפוי אנטרי המגן עליה מפני חומציות הקיבה ומבטיח שתוכנה יתפרק במעי, לספיגה מרבית.

לדברי הרוקח פורת, השילוב הייחודי של מרכיבי הפורמולות: קולגן UC-II®, כורכומין במינון מוגבר של 1000 מ"ג, ובוסוואליה, נותן מענה המסייע להתמודדות עם דלקות בפרקים.

מחיר לצרכן: 199 ₪ | להשיג ברשתות הפארם, בבתי טבע ובבתי מרקחת מובחרים | המידע לעיל אינו בגדר התווייה רפואית או המלצה טיפולית. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא המטפל.

אוטן אפטר בייט – ג'ל להקלה מידית ולהרגעה מהירה של העור לאחר עקיצה

אוטן אפטר בייט להקלה בגירוד עקיצות יתוש
צילום: אפרת אשל

תופעת  עקיצות יתושים אופיינית בעיקר  לימי הקיץ. השילוב של חום, מים ולחות יוצר תנאי מחייה טובים ליתושים   המתעוררים משנת החורף. הנקבות של היתושים זקוקות לדם כדי לייצר ביצים, ומתחילות לעקוץ כל בעל חיים הנקרה בדרכו ואנחנו בני האדם, זמינים במיוחד…..תוך כדי עקיצתן, מופרשים חומרים הגורמים תהליך דלקתי, נפיחות וגרד בעור.

חברת אס.סי ג'ונסון המומחית העולמית בתחום החרקים בכלל והיתושים בפרט, מציעה לקיץ הקרוב  את אוטן אפטר בייט (AFTER BITE) המיועד למקרה שבו כבר נעקצנו. מריחה של הג'ל על מקום העקיצה מקלה מאוד את הגירוי ומרגיעה את העור באופן מידי.

המוצר מותאם לשימוש לכל המשפחה, גם לפעוטות וילדים, קומפקטי ונוח לנשיאה. מוצר חובה בכל תיק ובכל בית (מומלץ לאחסן בשידה שליד המיטה ולקחת איתכם לכל פעילות מחוץ לבית) .

אוטן אפטר בייט בעל נוסחה המכילה קמומיל ואלוורה הידועים כמרגיעים עור מגורה ואדמומי, נספג בקלות ובעל ריח נעים במיוחד, צורת המיכל מבטיחה שימוש היגייני במיוחד לכל המשפחה.

הוראות שימוש: יש למרוח את אוטן אפטר בייט ג'ל על האזור המגורה. במידת הצורך, ניתן לחזור על השימוש 3-4 פעמים ביום.

מחיר: 24.90 ₪ (25 מ"ל) | להשיג ברשתות השיווק והפארם המובחרות.

"סידן אלמוגים" – CORAL CALCUME – סידן שמקורו באלמוגים, בעל יכולת ספיגה גבוהה

סידן אלמוגים NOW
צילום: יח"צ

סידן נחשב לאחד המינרלים החשובים בגוף האדם וריכוזו בגוף הוא הגבוה מביניהם. הוא מצוי בעיקר ברקמות השלד, בשיניים, בשרירים, בעצבים ובדם. אספקת סידן סדירה חיונית לשמירה על מסת העצם, לגדילה ולהתפתחות תקינה. הוא פועל באופן סינרגטי עם מגנזיום, וביחד הם משתתפים בתהליכים פיזיולוגיים רבים ובהם הולכה עצבית, התכווצות שרירים והרפייתם וויסות תפקודי הלב. הסידן מסייע גם בייצור מתווכים עצביים כמו סרטונין ואצטילכולין, המשפיעים על מצבו הנפשי של האדם.

חברת תוספי התזונה האמריקאית NOW,  מהמובילות בעולם בשוק תוספי התזונה (המשווקת בארץ ע"י חברת "מרשל"), מציעה "סידן אלמוגים" CORAL CALCUME, תוסף תזונה המופק מאלמוגי ים המצויים סביב האי אוקינאווה (דרומית מזרחית ליפן).

הרוקח עומר פורת מחברת "מרשל" הסביר, כי במחקר שנערך ביפן בשנת 1900, אשר בדק את איכות החיים הטובה של תושבי האי אוקינאווה, הנהנים מבריאות טובה ומאחוז נמוך של מחלות כרוניות, התברר, בין השאר, שהתושבים משתמשים במים המקומיים העשירים במינרלים ובסידן אלמוגים. מחקרים הראו כי האלמוג, הנוצר בתהליך התאבנות טבעי במי האוקיאנוס, עשיר בסידן ובעוד עשרות מינרלים כמו מגנזיום, אשלגן ויסודות קורט, התורמים לספיגה טובה יותר של הסידן שבאלמוג במעיים, בהשוואה לסידן ממקורות אחרים.

מחיר: 170 ₪ (אריזה של 100 כמוסות) | כשרות: כשר פרווה בהשגחת הרב א. רלב"ג, ארה"ב (K) | להשיג ברשתות הטבע והפארם, בבתי הטבע ובבתי המרקחת המובחרים | המידע לעיל אינו בגדר התווייה רפואית או המלצה טיפולית. בכל מקרה מומלץ להיוועץ ברופא המטפל.

NOVOKID – מכשיר חדשני להשמדת כינים וביצי כינים ולטיפול מונע

חברת TechCare פיתחה יחד עם בוגרי מכון ויצמן ובליווי רופאים וחוקרים מובילים, טכנולוגיה חדשנית ומוגנת בפטנטים בינלאומיים, לנידוף חומרים פעילים ממקור צמחי למגוון רחב של טיפולים בתחומי הבריאות והביוטי. הטכנולוגיה אשר פותחה ע"י מדענים יוצאי מכון וייצמן תשמש לפיתוח מוצרים נוספים בעתיד מבית נובומיק.

המוצר הראשון העושה שימוש בטכנולוגיה חדשנית זו הוא נובוקיד, המכשיר הראשון מסוגו בעולם להשמדת כינים וביצי כינים ולטיפול מונע. ייחודו של הטיפול בנובוקיד הוא בהיותו קצר, יבש ויעל ואורך כ-10 דקות בלבד. החומר הפעיל שבקפסולות כולל תערובת 100% טבעית של חומצת חומץ ורוזמרין ממקור צמחי, ללא חומרים כימיים, חומרי הדברה או סיליקון והוא איננו שמנוני. הטיפול מתאים לכל בני המשפחה (ילדים מגיל 4 ולמבוגרים).

מחזור החיים של הכינים מהיר, כך שכינים חיות כ-30 יום וכל כינה מטילה כ-10 ביצים מידי יום והביצים בוקעות לאחר כ-10 ימים וחוזר חלילה. כשהילדים מגרדים בראשם כבר קיימת בראשם מושבה של כינים ומאות ביצים. שיטת הטיפול אותה מציגה נובוקיד הינה שיטת טיפול מהפכנית, משום שהטיפול "שובר" את מעגל חיי הכינים, מיד לאחר טיפול ההשמדה הראשוני, עליו מומלץ לחזור לאחר 24 שעות (בעיקר לבעלי שיער ארוך), טיפול נובוקיד כולל טיפול מניעתי המתבצע מידי שבוע. זוהי הדרך היעילה, הטבעית והקלה ביותר למניעת היווצרות מושבת כינים ומאות ביצים על הראש.

במידה ולילדים יש כבר מושבת של ביצים וכינים, מומלץ לבצע טיפול חוזר עד להשמדה מוחלטת ולאחר מכן להמשיך ולבצע טיפול מונע. להגברת יעילות הפעולה, מומלץ, בעיקר לבעלי שיער ארוך, לעשות שוב את הטיפול, לאחר 24 שעות ולאחר מכן טיפול מניעתי אחת לשבוע. זוהי הדרך היעילה, הטבעית והקלה ביותר למניעת היווצרות מושבת כינים ומאות ביצים על הראש. כאשר חוזרים על הטיפול המניעתי אחת לשבוע אין צורך בסירוק כטיפול מונע ונחסכת אי הנעימות, הכאב והסבל הכרוכים בכך (בעיקר כשמדובר בשיער ארוך וסבוך).

נובוקיד אינו עוד תכשיר אלא מכשיר רב פעמי, המאפשר טיפול המבוסס על חומרים 100% טבעיים. המכשיר קיבל אישור אמ"ר של משרד הבריאות, וכן אישור CE של האיחוד האירופי Class I Medical Device)).

עלויות הפיתוח של נובוקיד הן מעל ל-5 מיליון דולר ונערכו עד היום מאות ניסויים מוצלחים על ראשי ילדים, נשים ובתנאי מעבדה שהוכיחו מעל לכל ספק את יעילות השימוש של תרכובת החומץ והרוזמרין שבקפסולות של נובוקיד בטכנולוגיה הייחודית של נידוף.
בוצעו מאות בדיקות על ראשי ילדים ומבוגרים ובדיקות מעבדה שבוצעו על ידי ד"ר סמיש מצאו כי כבר לאחר הטיפול הראשון היה 98% הצלחה בחיסול הכינים ומעל 50% הצלחה בחיסול ביצי כינים. בנוסף, פרופסור שרה ברנר ערכה ניסוי על 20 נשים שהוכיח את בטיחות השימוש במוצר, והכל כאמור בטיפול שהוא 100% טבעי!!

ערכת הטיפול כוללת: מכשיר נובוקיד עם שלוש שנות אחריות, סט רביעיית קפסולות לטיפול ומניעה, כובע טיפול רב פעמי ואביזרים נלווים. לשימוש חוזר וטיפול מונע, ניתן לרכוש קפסולות נוספות. השימוש בנובוקיד מוזיל את עלות הטיפול ומניעת הכינים מיד לאחר 2-3 טיפולים, בהשוואה לשימוש בתכשירים השונים המצויים בשוק.

שימוש במכשיר נובוקיד מוזיל את העלות למשתמשים כבר אחרי 2-3 טיפולים, לעומת השימוש בתכשירים המצויים בשוק.

מחיר ערכה: 299 ₪, מחיר אריזת 4 קפסולות לטיפול מונע ברכישה נוספת –59.90 ₪, מחיר כובע רב פעמי –39.90 ₪ | להשיג ברשת סופר-פארם ברחבי הארץ.

תכשירים להקלה על תסמינים רגישים בעור – קמדיס

קלמינג לושן של קמדיס
צילום: יח"צ

חברת קמדיס היא מהמובילות בעולם המערבי לפיתוח ושיווק מוצרי דרמו -קוסמטיקה המבוססים על תרכובות צמחים מהרפואה הסינית המסורתית, אשר הוכחו קלינית ואף עוגנו בפטנטים. סדרות המוצרים שפיתחה החברה מיועדות לטיפול בתסמינים שונים של העור, החל מתסמיני יובש וגירוי בחילופי עונות ועד תסמיני פסוראזיס סבוריאה ודומיהן הדורשים טיפול מקיף .

החברה השיקה לאחרונה את המוצר Calming Lotion –תחליב להרגעת העור מעקיצות וגירויי עור שונים מסדרת RELIEF-  תחליב-ג'ל להקלה והרגעה מידית של עור מגורה בעקבות עקיצות יתושים וגירויים אחרים. הפורמולה פועלת באמצעות הרכב צמחים מרוכז ובלעדי לקמדיס המעניק לו גם את הגוון הטבעי הייחודי לו. התחליב מפחית ביעילות אדמומיות וגרד הנלווים לעקיצות וגירויי עור שונים ומסייע במניעת התפתחות דלקת. מתאים למבוגרים, ילדים ותינוקות מגיל ששה חודשים, אינו מכיל סטרואידים או פראבנים ונטול בושם.

מחיר: 31.20 ₪ (30 מ"ל) | להשיג באתר קמדיס החדש – www.kamedis.co.il

תכשיר דוחה יתושים מסדרת HYGIENA להרגעת העור ולמניעת עקיצות – ביוטיקייר

מג'יק אנתיטוש ביוטיקייר
צילום: יח"צ

מעונת קיץ אחת לשנייה, מתרבים סוגי החרקים והיתושים שעלולים לעקוץ, כך גם אלרגיות ורגישויות שאנו מפתחים יותר ויותר להכלאות חדשות בטבע של צמחים וסוגי יתושים. לראשונה משיקה רשת Beautycare (ביוטיקייר), הגדולה בארץ בתחום מוצרי טיפוח וקוסמטיקה במחירים הוגנים לכל כיס– דוחה יתושים שגם מרגיע את העור- המתאים לבוגרים, ילדים ותינוקות.

מדובר במוצר מבוקש בכל תיק וזאת לאור מזג אוויר וריבוי היתושים בתקופה הנוכחית. התכשיר מתאים לכל הגילאים, אפילו לתינוקות מגיל חצי שנה, נשים בהיריון ומניקות. הוא מכיל אלוורה וקמומיל המזינים את העור, מרגיעים אותו ומקלים על עקיצות קודמות.

כיצד פועל התכשיר ?

המרכיב הפעיל במוצר נקרא DEET (דיט) – זהו נוזל צהבהב בעל ריח המורגש על ידי היתושים ודוחה אותם. עם זאת, בקרב בני אדם הריח אינו מזוהה (כלומר, בני אדם לא סולדים מהריח). הרכיב אינו מרעיל את היתושים או קוטל אותם הוא פשוט מרחיק אותם. המוצר הוכח כבטוח גם לתינוקות ולנשים בהיריון.

מחיר: 9.90 ₪ (50 מ"ל) | להשיג בחנויות רשת ביוטיקייר

Fit4Style – סדרת מוצרי אנרגיה וחלבון לעוסקים בספורט

חברת המזון 'מתוק וקל' מרחיבה את פעילותה ומשיקה את מוצרי Fit4Style ונכנסת לקטגוריית מוצרי הספורט עם שתי סדרות: משקאות חלבון חמים ותרסיסי אנרגיה המסייעים לשיפור הביצועים הספורטיביים

נועם קפלן מנכ"ל 'מתוק וקל' אמר היום: "כחברת מזון מסורתית המצליחה בתחומה בארץ, חיפשנו אתגרים חדשים ובשיתוף חברת 'חדשנות מעשית' הבנו שהדור הבא של מוצרי המזון בעולם הספורט העכשווי הוא ביצירת ערך אמיתי לצרכן. אנחנו משיקים היום לראשונה קטגוריה חדשה של משקאות חלבון חמים ונכנסים לקטגוריית האנרגיה הנשלטת על ידי חברות מחו"ל באמצעות חדשנות עם תרסיסי אנרגיה."

טל לייזר מנכ"לית חברת חדשנות מעשית אמרה היום: " המטרה שלי בעבודה עם 'מתוק וקל' הייתה לייצר עבורם את ה'סטארט אפ' הבא. הכניסה של חברת 'מתוק וקל' לקטגוריות החדשות באו מתוך כוונה לשנות את כללי המשחק של תעשיית מזון הספורט בישראל ובעולם."

חברת מתוק וקל יצרנית תחליפי הסוכר המפורסמת, משיקה את סדרת מוצרי Fit4Style, אנרג'י ספריי ומשקה חלבון החם הראשון בעולם. מוצרי מזון המסייעים לעוסקים בספורט בזמן אימון ולאחריו, ובכך מייצרת קטגוריה חדשה של משקאות חלבון חמים ונכנסת לקטגוריית מזון האנרגיה במהלך פעילות ספורטיבית באמצעות השקה של תרסיסי אנרגיה.

סדרת משקאות חלבון חם : Protein Cup

משקה חלבון חם של FIT4STYLE
צילום: רועי מזרחי

Fit4Style מהווה פריצת דרך בתחום של משקאות חלבון לעוסקים בספורט. לראשונה בעולם פרי פתוח ישראלי של שתיה חמה ועשירה של מנת חלבון לצריכה לאחר אימון. משקה טבעוני וללא לקטוז.

הסדרה כוללת שלושה טעמים ייחודיים: קרמל מלוח, עוגיות חמאה ומוקה ומיועדת לצריכה בתום פעילות ספורטיבית. כל כוס מכילה 140 קלוריות בלבד. הסדרה מגיעה בכוס חד פעמית עם בוחשן ויש להוסיף מים חמים לכוס וליהנות ממשקה חלבון חם.

מארז 3 כוסות חלבון המכיל 53 גרם מוצר בכל כוס  במגוון טעמים לבחירה (מגיע עם מכסים ובוחשנים) בעלות 49 ₪.

תרסיס אנרגיה  Energy Spray בטעם מנטה

תרסיס אנרג'י של FIT4STYLE
צילום: רועי מזרחי

ENERGY SPRAY פותח בעקבות מחקרים עכשווים, המוכיחים שלצד חוש הטעם המוכר למתוק, מלוח, חמוץ, חריף ומר מתווסף גם חוש לפחמימות (עמילנים). טעם הפחמימה בפה, מניב בגוף תגובה פיזיולוגית של שחרור מתון של אנרגיה זמינה ובכך משפר ביצועים.
עד היום, ספורטאים שנזקקו לפחמימות בזמן מאמץ גופני, צרכו ג'ל שלעיתים מעיק על מערכת העיכול ואף גורם לבחילות. כעת ניתן לקבל בוסט אנרגטי לעוסקים בפעילות ספורטיבית של עד 90 דקות, שכן מספיקה התזה לחלל הפה המעניקה נוכחות פחמימות בפה, ללא הכבדה קלורית.
התרסיס מכיל מי פחמימות אשר בריסוס לחלל הפה מעניק תחושה של פחמימות ללא צריכתן דרך הקיבה וזאת ב- 5 קלוריות בלבד.

Fit4Style Energy Spray תרסיס קל לשימוש ונוח לנשיאה ולתליה על הבגד, לכל סוגי האימון,. Energy Spray בטעם מנטה, מכיל מיצוי מנטה מרענן. טבעוני פרווה ומיוצר בישראל.

אריזת ספריי אנרגיה Fit4Style Energy Spray המכילה 3 מילויים  10 מ"ל כ"א ומעטפת פלסטיק אחת בצבע אדום או כחול בעלות 39 ₪

להשיג בחדרי הכושר, חנויות הפארם ובאתר החברה

NurAid – לשיקום תפקודי התנועה לאחר שבץ מוחי

מדי שנה לוקים בישראל כ-15 אלף איש בשבץ מוחי ובקרב כ-12 אף מהם נגרם נזק מוחי המתבטא בנכויות שונות. מחקרים שנערכו במשך למעלה מ-10 שנים על שימוש ב- NurAid בקרב למעלה מ-2,000 חולים ובחנו את השפעתו על שיפור הפעילות המוטורית והקונטיבית, הוכיחו כי הוא יעיל בשיקום נזקים בתאי עצב ובבניית תאי עציב וקישורי עצב חדשים.

ידוע כי בכל הקשור לאירוע מוחי ישנה מסגרת זמן מצומצמת מאוד להפחתת הנזקים. יחד עם זאת מחקרים מבוקרים ב- NurAid הצביעו על"חלון הזמן" שנבדק ונחקר ועמד על פרק הזמן של החל מ- 48 שעות מרגע הופעת הארוע (השגת ייצוב נוירולוגי)  ועד 6 חודשים לאחר האירוע.בטווח הזמן הזה (פחות מ-6 חודשים מיום האירוע) נמצא במקרים כי חולים שנטלו NurAid הכפילו את סיכוייהם (פי 2.4) להגיע לעצמאות לעומת חולים אחרים.

בזכות אפקט הנוירופלסטיסיות (יכולת הסתגלות לשינויי סביבה) של המוח, נמצא במחקרים כי חולים שעברו שבץ מוחי וקיבלו טיפול של בזכות אפקט הנוירופלסטיסיות (יכולת הסתגלות לשינויי סביבה) של המוח, הצליחו להשיג עצמאות תיפקודית בשיעור גבוה  פי 2.4 לעומת חולים אחרים, בטיפול בטוח וללא תגובות בין-תרופתיות.

בהיבט של בחינת ההשפעה על פעילות מוטורית – שיעור החולים שהגיעו בעזרת שימוש בתכשיר לשיקום תפקודי התנועה, היה בממוצע 70% לעומת שיעור של 43% בחולים אחרים. בנוסף, חולים שסבלו מפגיעה במערכת הראייה Homonymous  Hemianospia , השיגו שיפור בשדה הראייה גדול ב- 12% לעומת חולים שלא טופלו בתכשיר.

בשנים האחרונות עלתה המודעות לגילוי מוקדם של שבץ מוחי והגעה מהירה לבית החולים למתן טיפול מציל חיים, עובדה שתורמת להצלת חיים ולעליה באחוזי השורדים את השבץ. יחד עם זאת מספר הלוקים בשבץ מוחי בישראל מידי שנה הוא עצום: כ-15,000 איש לוקים באירוע מוחי מדי שנה, כ- 3,000 מהם מתים כתוצאה מכך. כ- 12,000 איש ששרדו שבץ מוחי לוקים בנכויות מסוגים שונים.

התוצאה של שבץ מוחי תלויה באזור במוח שבו נגרם הנזק. שבץ יכול להוביל לאבדן כושר תנועה באיברים מסויימים, לרוב בצד אחד של הגוף. הוא יכול לגרום לאובדן יכולות קוגניטיביות כגון דיבור, זיכרון, קשב. חלק מן הנזקים הללו הם זמניים. התאים שמתו אמנם לא משתקמים, אבל המוח הוא גמיש, ויכול לתת את התפקידים שנפגעו לתאים חדשים. אולם, כדי שזה יקרה צריכות להיווצר במוח רשתות קשרים חדשות בין תאים, וזה תהליך איטי שדורש מאמץ.

יחד עם זאת, לצד טיפולים מוכרים של פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת וכו', יש מחקרים רבים שכאמור מוכיחים כי שימוש ב- NurAid תורם לשיפור השיקום הנוירולוגי והתיפקודי בתקופה קצרה יחסית, תוך המשך הליכי השיקום האחרים המומלצים לחולה.

נוראייד משווק בישראל על ידי חברת לב-פארם.

נוראייד הוא מוצר טבעי שניתן דרך הפה  ונועד לעודד תהליכי שיקום עצביים של המערכת המוטורית והקוגניטיבית.הפעילות כוללת ייצור תאי עצב (נאורונים) חדשים בצד יצירת קישורים בין-עצביים נוספים (Neuroplasticity).

מחקר שהתפרסם בעיתון המדעי Stroke*,  הראה סיכויים גדולים פי 2.4 להשיג עצמאות תפקודית באמצעות הטיפול שנמצא בטוח ואין עדויות להשפעות בין-תרופתיות | *Reference: Stroke. 2009 Mar;40(3):859-63

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X