fbpx
אוכל - כל מה שטעים ומעניין

סקירת ירידי האוכל של 2017 – אומת אוכל אנחנו או שרק נדמה לנו?

לפני הכל, גילוי נאות: אני מת על אוכל, ממש מאוהב. אוכל פשוט מסעיר ומרגש אותי.
אם המשפט הזה מדבר אלייך, אז הכתבה הזאת בשבילך.

בימינו אלה, כל אדם שברשותו סמארטפון עם מצלמה סבירה ועם אהבה לאוכל קורא לעצמו "פודי" (Foodie). אז גם אני קראתי לעצמי פודי והחלטתי לחלוק עם העולם את האהבה והערכה האדירה שיש לי לאוכל בבלוג אוכל חדש ומרגש שאני מנהל באינסטגרם במטרה אחת פשוטה – לנסות ולשתף עם האחר את התשוקה האדירה שיש לי לאוכל ולקוות שאצליח לרגש ולגעת באדם שצופה. עכשיו השאלה המתבקשת היא איך לחלוק ומה. למזלי, בשנה האחרונה צצו להם ירידי אוכל ברחבי הארץ, כמו פטריות לאחר הגשם, שאפשרו לי טעימה מעניינת ומלהיבה מהרבה עולמות של אוכל מרגש.

במאמר הזה אנסה לסקור חלק מירידי האוכל שיצא לי לבקר בהם לאחרונה. מה חשבתי על הירידים? את זה אגלה בסוף (רמז קטן – ישראל היא לא שאר העולם עדיין…).

Urban Zone TLV

בתחילת השנה נחנך לו קניון TLV של גינדי ולא הרבה זמן לאחר מכן נפתח בצידו השני של הקניון, הפונה לרחוב קרליבך, מתחם קטן שהכיל בתוכו כמה טעימות מן העולם.

*

במתחם פתוח עם כמה ספסלים לישיבה בחוץ וממש מעט אם אפילו כמעט ולא מקומות בתוך המתחם. היה שם דוכן של הקינוח החדש שכובש את העולם ה"הונג קונג": פנקייק ביצים במילויים מלוחים או מתוקים, היה דוכן עם סנדביץ דרום אפריקאי עם תבשילי קדירה, היה אוכל רחוב הודי , אוכל אסיאתי מוקפץ ודוכן של ראמן בורגר: המבורגר בלחמנית איטריות ראמן. סך הכל חוויה נחמדה ודיי טעימה אם כי התחושה היתה מעט חובבנית בהשוואה לשווקי אוכל בעולם.

World Food Market

כשלוחה של מתחם האוכל בקניון TLV ובמקומות משתנים, נפתח שוק אוכל עולמי שסיים את הופעתו בלילה הלבן האחרון שהיה בתל אביב. שוק האוכל העולמי הזה כלל 14 דוכנים מגוונים, היו מעניינים יותר והיו מעניינים פחות. בין הדוכנים המעניינים היה ניתן למצוא את הדוכן האמריקאי שכלל צלעות חזיר וסנדביץ בריסקט פשוט אבל מדהים, שכלל בשר משובח מאד חרדל ורוטב אמריקאי. כמו כן אוכל סודני מפתיע וטעים, אוכל הודי מעניין שכלל פאני פורי- כדורי תפוח אדמה דקיקים ומטוגנים הממולאים בכל טוב ונבלעים בביס אחד עם רוטב כוסברה מעלף. היו גם דוכני אוכל גיאורגי, בריטי (פיש אנד צ'יפס מעולה!!) אוכל אסייאתי, צ'יליאני, שבדי, קינוח ההונג קונג ועוד.
כל זה מלווה במוזיקה טובה ואוירה טובה וכמובן גם תורים משובחים והחום המשובח שעטף אותנו ברחוב הישראלי בחודש יולי. סך הכל חוויה מגוונת ומעניינת עם אוכל לא רע ובמחיר סביר (20-35 ₪ למנה בגודל של טעימה).

פאני פורי
פאני פורי – כדורי תפוח אדמה דקיקים ומטוגנים הממולאים בכל טוב עם רוטב כוסברה
סנדביץ בריסק אמריקאי
סנדביץ בריסקט

Food Trucks Netanya

כחלק מאירועי הקיץ, אירחה בצורה דיי מפתיעה העיר נתניה ב-9-10 לאוגוסט השנה, פסטיבל של משאיות אוכל עולם במרכז העיר בכיכר העצמאות.
בין המשאיות השונות היה ניתן למצוא משאית אוכל הודי, אוכל יווני, משאית פיצה, משאית קינוח עוגיית גלידה ועוד וכל זה מלווה בהופעה חיה של היהודים מארחים את אביב גפן ולאחר מכן מוזיקת ריקודים.

אז נתחיל מהאווירה: האווירה באמת שהיתה נהדרת, אנשים מכל הגילאים נהנים מההופעה החיה ולאחר מכן רוקדים ונהנים ממוזיקת הריקודים שהתנגנה בקולי קולות. האוכל? כאן הבעיה. הפסטיבל התיימר לקלוע גבוה אך בפועל סיפק מנות בינוניות במחירים יקרים לכל נפש. בלטו מבחינת הטעמים המשאית ההודית ומשאית קינוח הקוקילידה בהרכבה עצמית.

cookie קוקילידה
קוקילידה – Cookie

לסיכום

כוונה ורצון להיות "אומת פודיים" בהחלט קיימים בארץ אך אנחנו רחוקים שנות אור משווקי אוכל בעולם מבחינת הארגון והאטרקטיביות יש הרבה מקום לשיפור: החזות וההצגה של הדברים מאד חשובה ומאד משפיעה הרי כולנו יודעים שאנחנו קודם כל, לפני הכל, אוכלים עם העיניים ובזה, השווקים שלנו בהחלט לקו בחסר. השוק בנתניה מבחינה חזותית עוד מקבל "עובר +", אך הארגון, החום הגדול והתורים הארוכים והאיטיים בהחלט מורידים מהחוויה והן מבחינת האוכל. חלק מהמאכלים היו בהחלט תענוג ומלאי השראה: הטעמים בחלקם היו מסקרנים , מפתיעים לטובה ובעלות סבירה (חוץ ממשאיות האוכל בנתניה שטעימה קטנה תומחרה בסביבות 40 השקלים וטעימה בכמה דוכנים בהחלט הורגשה בכיס ופחות בבטן לצערי). יאמר לזכות כל השווקים הללו – אווירה תוססת ומגניבה היה בכולם.

The fantastic Danish "smorrbrod" #smorrbrod #opensandwich #amazing #danishfood

A post shared by Food Lovers (@we_really_love_food) on

אז "אומת פודיז" אנחנו עדיין לא אבל בהחלט נעשים מאמצים בשנה האחרונה ועם עוד קצת נסיון בהחלט מאמין אנוכי שיורמו כאן אירועים בסדר גודל ואיכות כמו חברינו בגולה…יש למה לצפות.

מוזמנות לעקוב אחרי אילן באינסטגרם – https://www.instagram.com/we_really_love_food/?hl=en

אילן ויניק ואישתו
אילן ואישתו, תמרה מבלים בתורים המעיקים ובחום של הקיץ הישראלי
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X