fbpx
בילויים

לפרוח בכדור פורח בשמי תל-אביב

חיפשתי איך לבלות עם קורלי ביום שבת. לא שאני מציבה תנאים לבילוי עם הבת שלי, אבל מכיוון שהיו לנו עוד תוכניות לאותה שבת, התנאים לבילוי של הבוקר היו:

  • משהו שונה, שלא עשינו בעבר ושיפתיע את שתינו
  • משהו שיקפיץ אותנו לשמים וימלא אותנו באוויר צח ואנרגיות לקראת עוד שבוע קייצי שעומד להיפתח
  • משהו יחסית באזור הביתה

החלטתי שאנחנו הולכות להתגבר על פחדים ולעוף על תל-אביב!

בטוח יצא לכן לטייל עם המשפחה בפארק הירקון, לנסוע על אילון או סתם לעשות סידורים באזור רמת-גן/גבעתיים ולראות את הכדור הפורח הענק בשמים. כמו כל יצור אנושי וסקרן בטח תהיתן מה זה? איך יהיה לפרוח איתו? האם זה מפחיד? האם זה בכלל בטיחותי? כמוני-כמוכן. אין יום שאני לא נוסעת על אילון בדרך לעבודה ולא מדמיינת איך יהיה לראות את תל-אביב מזווית קצת אחרת, נטולת פקקים, ולכן הפעם החלטתי שהנסיעה על אילון תמשך לפחות בעוד 3 מחלפים והגיע הזמן לבדוק במה מדובר!

סלסלה + כדור = כדור פורח

כדורים פורחים שימשו למעשה ככלי טיס ראשונים, ואיתם לראשונה עלו בני האדם לשמים בטיסה מאוישת. החל מהמאה השנייה או השלישית לספירה נפוצו בסין פנסי תאורה מרחפים בשם קונגמינג, שהיו מורכבים מכדור חלול הבנוי מנייר אורז משומן המתוח על מסגרת במבוק, שבתחתיתו נר בוער. אבל, כמו מספר המצאות אחרות שראשיתן בסין (אבק השריפה, הרובה, הטיל ועוד) לא התפתחה ההמצאה מעבר לשעשוע ולנוי, ופנסי הקונגמינג המעופפים נשארו נפוצים בכל מזרח אסיה עד היום (בעיקר בחגים) בלא שעברו כל שינוי מהותי מאז המצאתם.

התיעוד ההיסטורי הראשון של בלון המסוגל לשאת נוסעים, הוא בלון בו נעשה שימוש באוויר חם לצורך עילוי. הוא נבנה על ידי האחים ז'וזף-מישל וז'אק-אטיין מונגולפייה מהעיר אנונה שבצרפת, בנים למשפחה של יצרני נייר. הם שמו לב לתופעת העילוי של חלקיקי אפר מעל אש, והתחילו לשחק עם שקיות נייר מרחפות מעל להבות. לאחר מכן החלו לנסות בלונים גדולים יותר, תחילה לא מאוישים ולאחר מכן עם חיות. ב-1783 הם הרגישו בטוחים דיים לנסות טיסה מאוישת. בתחילה הורה המלך לואי ה-16 שהטייסים הראשונים יהיו פושעים מורשעים, אולם פיזיקאי צעיר בשם ז'אן פרנסואה פילאטר דה רוזייר ביחד עם המרקיז פרנסואה ד'ארלנדה ביקשו לקבל את הכבוד להיות הראשונים. בעזרת כדור שנפחו כ-2,200 מטר מעוקב הם הצליחו לטוס במשך כ-25 דקות למרחק של 9 ק"מ ובגובה של כ-100 מטר מעל פריז.

אז איך זה מרגיש לטוס בכדור פורח?

הגענו לפארק הירקון וטיילנו לנו בנחת עד שהגענו ל-TLV BALLOON. בכניסה למתחם תמצאו אזור המתנה ובו המתנו מספר דקות מפני שכבר הכדור ריחף לו באוויר. כשנחת הכדור התחלנו לעלות, חייבת להתוודות ולומר שאני שיקשקתי מפחד ולא ידעתי למה לצפות. בכל זאת, לא בכל יום עפים 120 מטר מעל פני האדמה בכדור פורח שבו נודה, ברגע שיש רוח סביבו, הופך למשהו לא הכי יציב (לפחות לא כמו הקרקע). ביתי היקרה, שתחייה, לא הבינה למה אני בלחץ והפגינה גבורה ובגרות מלאה וכל הזמן עודדה אותי.

עלינו לכדור. הכדור יכול להכיל עד 30 איש, מוגן ומרושת מכל הכיוונים, ככה שגם אם מתחשק לך לעשות קפיצת ראש – שכחי מזה. ברגע שראיתי את כל הסורגים והרשתות, קיבלתי בטחון והבנתי שזה לא יהיה כזה מפחיד כמו שחששתי. כמו כן, הוא תפוס בכבל די מאסיבי שמחובר לקרקע מתחת לאדמה למנוע גדול שהוא זה שעוזר לכדור להתרומם ולנחות.

משך הטיסה 15 דקות מההמראה ועד לנחיתה. החוויה הייתה עוצרת נשימה, איזה אוויר, הרגשתי שאני מקבלת בוסט של חמצן נקי וטהור, נשמתי נשימה עמוקה ולרגע דמיינתי את עצמי עפה בשמיים ללא דאגות ורק נהנת מהשחרור המטורף הזה. כל זה ועוד לא התחלתי לדבר על הנופים המרהיבים רואים את כל ת"א מלמעלה, ואפילו ערים רחוקות יותר כמו ראשון וחולון. באמת יש לנו ארץ יפה.

הכדור מלא ב-6,200 מ"ק גז הליום, בעל כושר הרמה של 6 טון. מהירות הרוח המרבית בה ניתן לרחף בכדור הינה 44.5 קמ"ש. גז ההליום הממלא את הכדור הוא הבטיחותי ביותר, אינו מתלקח ואינו מזהם את הסביבה.

עוד עובדה שגרמה לי להרגיש ביטחון זה צוות המפעילים של הכדור הוא עובר הכשרה ייחודית, ומלווה אותנו בכל מהלך הטיסה ודואג לחוויית ריחוף בטוחה ומיוחדת.

מה כבר נגמר?!

אני וביתי ממש הצטערנו כשהחוויה הסתיימה והתחלנו לרדת חזרה לקרקע. קורלי יצאה עם חוויה לא שגרתית ויוצאת דופן, מאושרת ושמחה ואמרה לי שהיא ממש נהנתה והיא הייתה רוצה שוב. החוויה מתאימה לבילוי משפחתי, הצעות נישואין, ימי גיבוש ואירועים רומנטיים. אז אם די נימאס לכן מכל הבילויים השגרתיים, אני ממליצה בחום לעוף על ת"א.

ואני חוסכת לכן את הבדיקה באתר: שעות פתיחה ופעילות: א׳-ה׳ – 9:00-21:00, ו' – 9:00-16:00, ש' – 9:00-21:00 | שימו לב כי הפעילות כפופה למגבלות הרוח ולכן מומלץ ליצור קשר לפני הגעה ולוודא באמת שהכדור מסוגל להמריא בתנאי מזג האוויר. טלפון לבירורים – https://tlv-balloon.co.il | 03-5589722

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X