fbpx
אקססוריז ותכשיטים

האקססוריז שיעזרו לך להיות וונדר וומן

"וונדר וומן" עלה ב-02.06.2017 בארצות הברית, וכיאה לאובססיה האמריקאית למספרים, כבר יש נתונים קופתיים די מרשימים: פנטזיית הקומיקס הכניסה בערב הפתיחה כ-11 מיליון דולר.

דמותה של וונדר וומן, נוצרה על ידי ויליאם מולטון מרסטון ונחשבת לאחת מהמפורסמת שבין גיבורות העל והיא אחת משלושת גיבורי העל (יחד עם סופרמן ובאטמן). הדמות  הופיעה לראשונה בחוברת All-Star Comics #8 מדצמבר 1941. לפי המו"ל, DC Comics, הכוונה היתה "לבדוק את מידת המשיכה שלה באותם ימים, כאשר דמויות של נשים גיבורות היו נדירות". עם זאת, הדמות שלה "התפרסמה בתוך זמן קצר, ובשנה שלאחר מכן היא כבר כיכבה בעצמה".

וונדר וומן היא כידוע, דיאנה, נסיכת האמזונות היפוליטה (המבוססות על המיתולוגיה היוונית) בעלת יכולות על-אנושיות וכלים שניתנו לה על ידי האלים האולימפיים, על מנת להביא לשלום, אהבה ואחווה לעולם שסוע. היא חיה בגן העדן תמיסירה, שבו חיות נשים בלבד והיא נחשבת כסמל לשחרור הנשי. היא אתלטית, מהירה, חזקה, ופיזית, היא ניחנה באינטליגנציה רגשית מפותחת. בעיבוד העדכני לדמות, היא קיבלה את מאפייניה ואת כוחותיה מהאלים – יופי כשל אפרודיטה, חכמה כשל אתנה, כוח פיזי כשל דמטר, ואינסטינקטים חייתים כשל ארטמיס. הדמות, מצויידת בלאסו הזהב – כלי אשר מאפשר לה לשלוט בתודעת אלו שלכדה בעזרתו, ולסחוט מהם את האמת כולה.

"ישראלית פורצת את בתי הקולנוע בביירות"

בסרט המבוסס על סדרת הקומיקס, גדות מככבת כגיבורת־העל הראשונה ביקומי הקולנוע של מארוול. בזמן מלחמת העולם הראשונה, טייס אמריקאי מתרסק על אי האמזונות ומיידע את נסיכת האמזונות בדבר המלחמה המתרחשת בעולם החיצון. משוכנעת ביכולתה לעצור את האיום, היא עוזבת את ביתה, כדי לעזור לבני האנוש במלחמה, והופכת לגיבורת העל הראשונה בעולם.  בשבוע שעבר ובעקבות הפצת הסרט אל מחוץ לגבולות ארה"ב, יצא קמפיין חרם על ישראל תחת הכותרת "ישראלית פורצת את בתי הקולנוע בביירות".הקמפיין האמור קרא שלא לצפות בסרט בו כאמור מככבת השחקנית גל גדות "שתמכה בצבא הישראלי בעת שתקף את רצועת עזה".

ברוח מצעד הגאווה!

בשישי האחרון התקיים בישראל מצד הגאווה המסורתי ומסתבר שיש מי שסבורים כי וונדר וומן עצמה היא לסבית גאה. ממש לאחרונה היה זה  גרג רוקה, אחד מכותבי עלילות הדמות שאמר למראיינת אתר Comicosity, כי וונדר וומן היא קווירית שניהלה מערכות יחסים עם נשים. את הדברים הוא מסר  כמענה לשאלה של מאט סנטורי־גריפית. סנטורי־גריפית ציין כי המונח "קווירית" מתייחס לדמות ש"יש לה, גם אם לא באופן בלעדי, עניין רומנטי או מיני בבנות מינה". "כן", השיב רוקה. "אבל אני סבור שזה יותר מורכב… כשאתה מתחיל לחשוב לעומק על הקונספט של תמיסירה, התשובה היא, 'איך ייתכן שלא כולן (האמזונות) יהיו במערכות יחסים חד מיניות. כל מצב אחר היה לא סביר, זה לא הגיוני אחרת. הרי זהו גן עדן. מי שחי שם אמור להיות מאושר וליהנות מיחסים מספקים, מבחינה רומנטית ומינית. והאופציות היחידות שם היו כידוע נשים".

ואם עדיין לא ראיתן את הסרט, הנה הצצה!

 

 

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
אולי גם יעניין אותך?
Close
Back to top button
X