fbpx
מוזיקה

על מנהיגות וריקוד

חשבתם פעם מי מהמנהיגים העולמיים יודעים לרקוד?  מי ממש למד לרקוד לצורך אירועים חברתיים? אולי פוטין, אובמה, מה עם ביבי? האם גם אצל פוליטיקאים חשוב שידעו להוביל ברחבת הריקודים, להרגיש נוח עם התנועות והגוף שלהם? לשלוט במקצב ובתנועות, להישייר מבט לבת הזוג שלהם וכך גם לשותף בזירה הדיפלומטית? האם תהיה לכך השפעה על לחיצת היד על הנוכחות, הרושם?

הכירו את רחל מנדלוביץ, בעלת החברה Behave, מומחית עסקית לנימוסים, ריקודים סלוניים וסגנון חיים. מסייעת לדיפלומטים, אנשי עסקים, מנהלים ומנכ"לים בכירים, להבין מהם כישורים חברתיים וכיצד יש לנהוג בחברה, בדרך להצלחה. רקדנית מקצועית בעברה (20 שנה), אשר פיתחה שיטה ייחודית manners Dancing, המשלבת עסקים וריקודים. אפילו רמטכ"ל לשעבר רוקד אצלה, והיא מגלה לנו את סודות הריקוד למנהיגות טובה ויעילה.

 

מה היה קורה אילו ראש הממשלה בינימין נתניהו, היה מזיז את האגן כמו נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. ושרה נתניהו היתה מכניסה לבית ראש הממשלה ריקודים, כפי שעשתה מישל אובמה ביום הולדתה ה-50. אולי מנהיגי אירן היו מצטרפים למסיבת ריקודים מטורפת שכזו ואז הרחבה היתה מתפוצצת, לא מהאיום האירני, חס ושלום, אלא מאנרגיה. מה היה קורה אז? אני אומרת – שלום עולמי Dance for Peace.

אם אני הייתי צריכה להחליט, זהו הסלוגן העולמי החדש אשר צריף להיות מוצג בכל משרד ממשלתי, בארץ או בעולם, באו"ם ובחיים בכלל.

תזרמו איתי לרגע, דמיינו מצב בו לכל מנהיג פוליטי יש יועץ אישי, מאסטר בריקוד. כפי שהיה נהוג במאה ה 18 בחצרות האצולה. המאסטרים אשר הנחו את המנהיגים איך להתהלך, איך להתנהג איך להתנהל. הרי היתרון האדיר בלדעת לרקוד, זה שהריקוד מלמד אותנו להציג את עצמנו, לשבת נכון, לשאת נכון את הגוף, להיות רגועים יותר, נינוחים יותר, ולהגיע בשלווה לשולחן המשא ומתן.

ואותו מאסטר או מאסטרית מייעצים למנהיגי העולם כיצד להכנס לחדר הדיונים. ראש ממשלת ישראל, מר ביבי נתניהו, העוצמתי והנוקשה נכנס בצעדי טנגו דרמתיים לרחבת הדיונים. נשיא ארצות הברית מר ברק אובמה, נכנס בצעדי ג'ייב קופצניים וקלילים למרכז הרחבה. נשיא רוסיה, מר ולדימיר פוטין, מרביץ צעדי פסודובלה חינניים, אשר מבלבלים לרגע את שאר המשתתפים. ראש ממשלת אנגליה מרחף בצעדי ואלס ומחייך חיוך רך ואמיתי, והמנהיגה הגרמנייה, אנגלה מרקל, נכנסת בצעדי מרנגה קטנים וקצביים. כן חברים יקרים, הדיונים היו נרקדים אחרת, העולם היה בפירוש מקום טוב יותר.

אז בואו נדבר ת'כלס, מה רואים בריקוד ואיך הוא יכול להשפיע על מנהיגי העולם ועל המסר אותו הם משדרים?

בחודש אפריל, השנה, נצפו ראש הממשלה ואשת ראש הממשלה , הזוג נתניהו, רוקדים לצלילי "דרך השלום" עם פאר טסי, באירוע הרמת כוסית עם פעילי ליכוד. ובכן, ריקוד לא בטוח היה שם, היתה תנועה קלה של הגוף, בעיקר של אשת ראש הממשלה, כאשר ראש הממשלה טופח על שכמה של שרה לפי קצב המנגינה. ניתן לראות את הקפאון בגוף שלהם, את אי הנוחות האדירה הנגרמת כתוצאה מכך שהם אינם יודעים אם ואיך לנוע. ולא, הם לא רוקדים ביחד, הם אפילו לא פנו זה לזו, לא היתה הזמנה לריקוד, היתה הישענות על הפרגוד כתמיכה בשלב מסויים. בבקשה… מר נתניהו אני במקומך הייתי מזמינה את גברת נתניהו לאיזה ריקוד מרנגה, בצ'טה, נעים ורומנטי.

אם נקפוץ לרגע בקלילות לארצות הברית של אמריקה, נשיא ארצות הברית והאשה הראשונה נצפו מספר פעמים רוקדים יחדיו, באלגנטיות, מחייכים, יוצרים קשר עין ומפזרים סביבם רומנטיקה לכל עבר. ואשת הנשיא , גברת מישל אובמה, מפזזת ללא הפסקה, נצפת רוקדת בכל מקום אפשרי, במסיבת יום הולדתה ה- 50 ובכל תוכנית אירוח אפשרית או אפילו בקמפוס ברחבי ארצות הברית.

עבודה עם הגוף, הכלי המהותי ביותר עימו אנו עובדים, היא חיונית לתדמית נכונה. אם נבקר במעצמה נוספת, נשיא רוסיה , מר פוטין השרמנטי, רוקד את החיים דרך קרטה, עם חגורה שחורה הוא מצליח לשמור על תדמית נוקשה ומאיימת. בהחלט הייתי ממליצה על שיעורי ריקוד עבורו לריכוך אישיותי ותדמיתי, והיי, זה קל! אתה ברוסיה.

אפילו האנשים הכי מנומסים בעולם, נראים מאושרים יותר כשהם רוקדים, תתבוננו למשל, בזוג המלכותי קייט וויליאם.

אם אני לרגע משווה ובוחנת, אין ספק שמישל וברק אובמה מנצחים פה בגדול. בעידן של היום, בו אנשים מחפשים את החיבור האישי לאנשים "הבלתי מושגים", נוצרת הזדהות עם הזוג הראשון שמוביל את העם והאומה, זוג המשדר עוצמה ורכות, הקשבה והשלמה, נועם ואהדה, נוכחות וקרבה. אין ספק שריקוד זוגי זו השפה החדשה להצלחה.

ריקוד משחרר, מאפשר להציג אותנו באור טוב יותר, גורם לנו לחייך, להיות נעימים ומקרב אלינו אנשים. ביבי תפתח יומנים, אני בדרך…להעביר לך שיעור ריקוד שיסייע לכולנו.

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X