fbpx
מנות עיקריותפסטה

מתכונים מהירים לארוחת ערב באמצע השבוע: פסטה בולונוז עם טוויסט וחזה עוף עשיר בטעמים במינימום עבודה

אחד הדברים שהילדים שלי יותר אוהבים זה פסטה בולונוז. אם חושבים על זה, פסטה בולונז זה מאכל שהם אוכלים במינימום פעם בשבוע: הקטנה כצהריים בגן, והגדול כצהריים בצהרון. גם בעלי מאוד אוהב פסטה בולונז ומשתדל לאכול לפחות אחת לשבוע בחדר האוכל בעבודה. ואני? אם אני מכינה בסופש, אז אני יכולה להתענג על זה גם בהמשך השבוע.

לפני שבוע החלטתי שזה הזמן שלי גם להתענג על פסטה בולונז באמצע השבוע וכדי שזה יקרה, עלי להכין בסופש. ביום ששי קנינו בסופר בשר טחון טרי, וביום שבת תכננתי להכין. אבל, מכיוון שהיינו עסוקים בעיקר עם מחלות, לא היה לי זמן להכין.  מכיוון שביום שבת היינו עסוקים, ביום ראשון בערב אחרי העבודה כבר היה סיר מלא בטוב על הגז. למה אני מספרת לכן את זה? כי אני מאלה שלא מבשלות באמצע השבוע. הילדים והבעל אוכלים ארוחת צהריים חמה בעבודה ובערב אנחנו בעיקר אוכלים ביצים/גבינות/דברים קלים. זהב תמיד נראה לי מעמסה לבשל בערב כשהילדים עייפים וגמורים וגם אני. אבל הפעם, לא הייתה לי ברירה וזה בעיקר נבע מזה שהיה לי בשר שהפשרתי וחבל שילך לפח. אז התחלתי לחתוך ירקות, לבשל פסטה, להכין רוטב וכעבור 45-50 דקות – הפסטה מוכנה.

למחרת התלהבתי מזה שזה לא לקח יותר מדי זמן והחלטתי להכין חזה עוף ושעועית ירוקה שיהיה לי לעבדוה להמשך השבוע. בבוקר, הפשרתי חזה עוף, ושוב – חוזרת מהעבודה וצ'יק צ'ק מארגנת תערובת תבלינים לחזה עוף ומכניסה לתנור (אין ספק שעדיף מחבת פסים, אבל לא התשחק לי עשן בבית באותו הרגע).

אם יש משהו משותף למאכלים השונים שהכנתי מעבר לעניין הזמן זה התבלון. נכון, לכל אחד יש תבלון שונה (ואת זה תראו במתכונים), אבל כן השתמשתי במוצרים חדשים שמצאתי בסופר שהשפיעו על התבלון ולדעתי גם הפכו את המאכלים ליותר מיוחדים. ביום ששי, כשהיינו בקניות, מצאתי מטחנות מלח גס של "מלח הארץ" עם תבלינים. הן הגיעו עם מדבקה זהובה של "חדש" וזה סקרן אותי. היו 3 טעמים ולקחתי את כולם.

לפי האתר של מלח הארץ מדובר בהרחבה של סדרת מטחנות המלח והתבלינים שהושקה לפני כשנתיים (מודה שלא ידעתי שזה כבר היה קיים). כעת, מדובר במטחנות פרימיום עם אקסטרה תבלינים. בכל מטחנה יש תערובת 100% של מלח ים ועשבי תיבול/תבלינים. כמו כל מטחנה, גם כאן מסובבים והמלח יוצא. מי ששומרת כשרות – זה כשר פרווה בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית ירושלים. כאמור, יש 3 טעמים:

  1. מטחנת אקסטרה תבלינים – טנדורי (125 גרם): תערובת מלח ים טבעי ותבלינים בנוסח הודי, מכילה שפע תבלינים כגון: זנגביל, זרעי חילבה, שום יבש, פפריקה מתוקה, פלפל שאטה, זרעי כוסברה, בצל יבש, פלפל שחור, כמון, קליפת לימון, ציפורן, עלי כוסברה, כורכום, הל וקינמון. כל אלה מוסיפים טוויסט של טעם מהמטבח ההודי לכל תבשיל ומנה.
  2. מטחנת אקסטרא תבלינים – ספייסי (115 גרם): תערובת מלח ים טבעי ומגוון עשיר של תבלינים כגון: פלפל שאטה, שום יבש, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, פלפל אדום, פלפל ירוק, פלפל חלפיניו, זרעי כוסברה, כמון ושמן קפסיקום. כל אלה מוסיפים מעניקים טעם חריף ועשיר לכל מנה בבישול או בהגשה.
  3. מטחנת אקסטרא תבלינים  – שום פלפל (115 גרם): תערובת של מלח ים טבעי, שום יבש, פלפל שחור, פלפל לבן, פלפל ירוק, פלפל אדום, דוחן ושמן פלפל. השילוב בין המלח הטבעי והפלפלים השונים מהווה איזון נפלא בין המליחות והחריפות.
מלח הארץ - אקסטרא תבלינים שום-פלפל, טנדורי וספייסי
המלחים המפורסמים: אקסטרא תבלינים

לפני שאגש למתכונים כמה דגשים ורשמים אישיים:

  • מכיוון שבכל זאת מדובר במלח – ממליצה בחום לטעום לפני שמוסיפים עוד 🙂
  • אני יודעת שהכותרת היא "מתכונים לארוחת ערב במינימום עבודה". באמת שזה מעט עבודה, אבל כן צריך לזכור להפשיר את הבשר לפני.
  • מבחינת טעמים:
    • טנדורי – אני מאוד אוהבת אוכל הודי ואת התבלינים שבו. אבל, במידה. מה שאהבתי במטחנה טנדורי זה שמצד אחד התבלינים מאוד דומיננטים, ועם זאת – לא יותר מדי. בזמן שהחזה עוף היה בתנור והבית קיבל ריח טוב של בישולים, הריח מהתבלינים ההודי הכי בלט לטעמי. כמובן, שככל שתויספו יותר – כך טעם וריח התבלינים יהיה יותר דומיננטי, אבל שוב – אל תשכחו שמדובר גם במלח ועדיף לא להפריז וסתם שלא יהיה מלוח מדי 🙂
    • ספייסי – אני הרגשתי שזה יותר פיקנטי מספייסי. אין ספק שזה מוסיף עקצוץ וגיוון מגניב למנות ויכול לבוא טוב בקציצות, עוף ותבשילים שונים. יכול להיות שאם לא הייתי מפחדת שזה יהיה חריף מדי (ומלוח מדי) והייתי מוסיפה עוד, זה באמת היה ספייסי.
    • שום-פלפל – המטחנה האהובה עלי וזאת שבינתיים עשיתי בה הכי הרבה שימוש בעיקר כי אנחנו משתמשים בה קבוע בחביתה מדי ערב. נשארנו עם סטוקים של תפוחי אדמה אחרי חנוכה אז המשכנו במסורת הלביבות גם בסופש האחרון (פעם אחרונה ודיי) ותיבלנו אותן עם המלח הזה ויצא מושלם. לדעתי הולך מעולה עם תוספות (שמתי גם בשעועית ירוקה עם בצל ופטריות בתנור שהכנתי).
  • מכיוון שמדובר במטחנות, צריך לזכור לסובב אותן ולא לנער כמו מלחיה רגילה.
  • לא יודעת אם זה סתם היה אצלי או שככה כל הפקקים, אבל קשה לפתוח את פקק המלחיה ולכן אני פתחתי והשארתי אותן פתוחות בארון 🙂

ועכשיו למתכונים!

ספגטי בולונז עם טוויסט

מצרכים

לפסטה

  • 1 חבילה (500 גרם) פסטה מאיזה סוג שאוהבים

לרוטב

  • 1 בצל גדול
  • 500 גרם בשר טחון
  • 1 גבמבה חתוכה לחתיכות קטנות
  • 2-3 גבעולי סלרי חתוכים קטן
  • 2 גזרים חתוכים קטן
  • 2 שינים שום קצוצות
  • 1 פחית עגבניות מרוסקות או בקבוק זכוכית של עגבניות מרוסקות
  • 1 רסק עגבניות
  • מלח הארץ אקסטרא תבלינים בטעם ספייסי, מעט פפריקה אדומה, מעט כמון, מעט כורכום – לפי העין והטעם.

ההכנה

  1. לטגן מעט בצל בשמן. יש לוודא שהבצל הופך לצהוב אבל לא נשרף. להוסיף את הבשר הטחון, לפרק תוך כדי ערבוב ולבשל עד שהוא נהיה לבן.
  2. להוסיף את הגזר, הסלרי והגמבה ולבשל עוד 5 דקות יחד עם הבצל. לבסוף להוסיף את השום ולהמשיך לערבב עוד 1-2 דקות.
  3. להוסיף עגבניות מרוסקות ורסק עגבניות ולהמשיך לערבב.
  4. לתבל עם מלח ספייסי, פפריקה אדומה, כמון וכורכום. ממליצה לטעום את הרוטב לאחר הוספת התבלינים ומקסימום להוסיף עוד בהתאם לטעמכן האישי.
  5. לתת לרוטב להגיע לרתיחה. לאחר מכן לכסות את הסיר עם מכסה ולבשל על אש נמוכה כ-45 דקות עד שהירקות ברוטב נהים רכים.
  6. במקביל, יש לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן.
  7. לבסוף, לסנן את הפסטה ולאחד בינה לבין הרוטב.
מתכון לספגטי בולונד עם טוויסט
ספגטי בולונז עם טוויסט

מתכון לחזה עוף בתבלינים

מצרכים

  • 500 גרם חזה עוף טרי (אני אוהבת אותו דק דק)
  • תבלין טוסקנה (ידוע גם כ"תבלין אוניברסלי"), מלח הארץ אקסטרא תבלינים בטעם טנדורי ומלח הארץ אקסטרא תבלינים בטעם שום-פלפל

ההכנה

  1. בקערה לערבב מעט מתבלין טוסקנה (הוא גם מכיל מלח אז שימו לב לכמויות) ומעט מהמלח בטעם טנדורי ובטעם שום-פלפל.
  2. ביד אחת להחזיק את חזה העוף וביד השניה לפזר מעט מתערובת התבלינים. לעסות היטב את חזה העוף עם התבלינים.
  3. לטגן במחבת פסים או להכניס לתנור.
    במידה ואתן מכניסות לתנור אז ממליצה לרפד את תבנית האפיה בשכבה של נייר אלומינימום ומעל נייר אפיה. זה שומר על חזה העוף שלא יתייבש ושיקבל הרגשה כאילו והוא נצרב במבת פסים. יש להפעיל את התנור על 195 ל-15-25 דקות (תלוי בתנור שלכן) וכמובן לבדוק תוך כדי האם מוכן.
Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X