fbpx
בית והום סטיילנג

הום סטיילינג – המדריך לבחירת מעצב/ת

לפני שנה וחודש עברנו לדירה שרכשנו. חיכינו לה שנתיים וקצת ואני מודה שתוך כדי תהליך הבניה הייתי משוטטת יתר על המידה בפינטרסט ואתרי עיצוב בתקווה לקבל השראה לחדרים השונים בבית. המחשבה על מעצבת לא עלה בכלל בדעתי בעיקר בגלל מגבלות תקציב. גם כשבחרנו מטבח, קרמיקה ואריחים דיי סמכתי על הייעוץ שקיבלנו בחנויות. ואז עברנו והכרתי שכנות ופתאום נפגשות לקפה או עם הילדים ואני רואה דירות שנראות אותו הדבר במבנה, אבל בעיצוב שונות לגמרי. היה מדהים לראות איך כל אחד לקח את הדירה לכיוון אחר לגמרי וגיליתי שרובן השתמשו במעצבת, בסטייליסטית לבית.

כאמור, שנה עברה ואני מוצאת את עצמי בחופשת לידה עם ילדה מהממת, זמן ובעיקר רצון לעשות שינויים בדירה. שוב פותחת את הפינטרסט והחלטתי שהפרוייקט שלי לחופשת הלידה יהיה עיצוב חדר המשחקים. מצאתי בדיוק את מה שאני רוצה לעשות: עיצוב שיתן לנו מקום איחסון, מקום לשחק, יופי ופרקטיות. אפילו ניצלנו את האיקאה סייל שהתחיל שבוע שעבר וכבר רכשנו חלק מהרהיטים. אבל עיצוב ותכנון חדר המשחקים רק פתח לי את התאבון לעשות שינויים בבית, ולומר את האמת – יש יותר מדי שינויים שאני רוצה לעשות. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל…החלום להיפגש עם סטייליסטית לבית לא נעלם והחלטתי שהגיע הזמן להיפגש עם מישהי.

ישבתי, חיפשתי, חקרתי, התייעצתי ולבסוף קבעתי להיפגש עם אירית ווהל. אני מודה שהשיחת טלפון הראשונה איתה הייתה טיפונת מלחיצה. היא הייתה נשמעת לי מאוד רצינית ופחדתי שהיא תהיה מקובעת, בעיקר לרעיונות של עצמה ופחות לרעיונות שלי, אבל לא השתפנתי ושבוע לאחר מכן היא דפקה לי בדלת. עוד שניה אספר לכן על המפגש, אבל לפני המפגש הייתי צריכה להתכונן.

*** אני כותבת מעצבת, בלשון נקבה, רק מטעמי נוחות. כמובן שיש גם מעצבים סופר מוכשרים 🙂

הכנה למפגש עם הום-סטייליסט

אני מודה שלא ממש ידעתי מה אני צריכה לשאול. תכננתי בעיקר לספר לה מה אני רוצה לעשות או איזה סוג רהיטים/אקססוריז אני רוצה לקנות, אבל לא ממש ידעתי מעבר. ישבתי במשך יומיים והתחלתי לחפש עיצובים שונים לבתים ברחבי הרשת רק כדי לעשות בריינסטורמינג עם עצמי, כמישהי שנפגשת לראשונה עם מעצבת. ואז נפגשנו, ודווקא מתוך המפגש הגעתי לממצאים הבאים:

  1. לא משנה מה, המעצבת צריכה להגיע אליך הביתה. אין דבר כזה להיפגש בבית קפה ולהגיע עם שרטוטים ותמונות בנייד של הדירה. המעצבת צריכה להגיע, להסתכל, לחוש את הדירה ואחרי סיור מעמיק בדירה – להתחיל לייעץ.
  2. לפני שאתן מתחילות בייעוץ, שווה להכין קפה או שתיה קרה ולדבר. להכיר את האופי של מי שיושב מולך. יכול מאוד להיות שתמצאו שאין לכם נושא משותף אחד ואז אולי יהיה הרבה יותר קשה להגיע לקווים משותפים בתחום העיצוב. לא הגיוני הרי שאת תרצי סלון בסגנון מסוים והיא בכלל תהיה בראש אחר ותמליץ לך על משהו שבכלל לא מתאים לאופי שלך/של המשפחה.
  3. אם יש לך ילדים, כדאי מאוד להיפגש עם מעצבת שכבר עיצבה עבור משפחות. יש מעצבות שמתמחות בעיצוב חדרי ילדים, יש כאלה שיותר טובות בעיצוב דירות רווקים, יש כאלה שאולי קיבלת עליה המלצות אבל כל מה שהיא עיצבה זה משרדים – תבדקי שאת בוחרת במישהי שבאמת יכולה להתאים להווי הביתי שלך.
    ניתן לחפש מידע באינטרנט, בפייסבוק, להתייעץ עם חברות ומשפחה, אבל באמת שווה לקחת כמה דקות ולברר את כל זה ע"מ שלא תגיעי למצב שהגיעה אליך מעצבת שלא תדע איך לעצב בית שמתאים לצורת המחיה שלך.
  4. מחיר. אין מה לעשות – עיצוב עולה כסף. אנחנו יודעות את זה, אבל לשאול כמה עולה השירות מראש זה בגדר MUST. כמובן שיש תשלום על פגישת הייעוץ הראשוני, אבל מה קורה בהמשך? כמה התענוג יעלה?
    מה שאהבתי באירית זה שהיא מפרסמת עלויות כבר בעמוד הפייסבוק שלה. כמובן, שתוך כדי שיחה הבנתי איך היא עובדת וכמה צורת עבודה זו תוסיף לי למחיר. מה הכוונה? תבררי האם המעצבת שבחרת משתמשת בריהוט שלך, מעדיפה שתקני חדש או משלבת. האם את האקססוריז שהיא תוסיף לך לבית ניתן גם לקנות אונליין באתרים מחו"ל או אפילו במקס סטוק ובכך לחסוך כסף או רק בחנויות מעצבים? האם היא ממחזרת רהיטים או בעד להעיף? כמובן שכל שינוי כזה מוסיף לעלויות ולכן כדאי להבין זאת כמה שיותר מראש, כדי שלא תגיעי למצב לא נעים שבו מנהל הסניף מתקשר לבשר שיש חריגות בחשבון הבנק.
  5. תמונות, תמונות ותמונות – חשוב מאוד שהמעצבת תגיע עם טאבלט או נייד עם תמונות של בתים/חללים שהיא כבר עיצבה. חשוב מאוד לראות עבודות קודמות.
  6. המלצות, המלצות, המלצות – בהמשך לסעיף הקודם, אם אהבת את התמונות ואת העבודה, אל תתביישי לבקש טלפונים של לקוחות עבר, לשמוע את דעתם האובייקטיבית ולבקש המלצות.
  7. צבעים – אני אישית מאוד אוהבת קו עיצוב נקי, וזה אומר שאני מאוד אוהבת לבן. עם זאת, אני כן יודעת שצבע חשוב ומכניס חיים לבית ולכן חשוב שתהי באותו ראש בעניין הצבעים. אם את לא אוהבת צבעים ורוצה בית בצבע אחיד והמעצבת רוצה לעשות משהו משוגע בסלון – יש מצב שזה יהיה מהמם, אבל לא משהו שתאהבי לראות כל יום.
  8. איך משתמשים בבית. מה הכוונה? חשוב שתבהירי למעצבת איך אתם משתמשים בבית. אצלנו למשל יש בסלון כסא. אנחנו מאוד אוהבים אותו אבל הוא תקוע בפינה בסלון כי אם נעביר אותו לפינה אחרת, לא יהיה לילד מרחב לשחק ואנחנו נרגיש "חנוקים" כשנכנס הביתה. הסברתי את זה לאירית והיא הראתה לי שיש לי מספיק מקום בסלון ואני כן יכולה להזיז אותו לצד השני. אנחנו לא נרגיש חנוקים, לילד יהיה מקום לרכב על הבימבה שלו והכסא היפה יקבל את הכבוד המגיע לו.
    תשתדלי להגיד לך מה את אוהבת/שונאת בבית (מבנה ותכולה) כדי שהיא באמת תוכל לתת לך ייעוץ מתאים וגם על הדרך תלמד על השגעיונות שלך 🙂

המפגש עם אירית

אירית ווהל
מתוך הפייסבוק של אירית ווהל

חוזרת אחורה בסיפור וממשיכה מהדפיקה בדלת. היא דופקת על הדלת ואני עם הילדה על הידיים. הדבר הראשון שקלטתי כשפתחתי את הדלת זה החיוך הגדול והשיער הסגול. השיער קנה אותי וישר הבנתי שאני עומדת להתעסק עם מישהי שאוהבת צבע, ולא רק שחור ולבן.

התחלנו בסיור בבית. תוך כדי הסיור אני מספרת לה על השינויים שעשינו בדירה והשינויים שאנחנו רוצים לעשות מתישהו. מספרת לה איפה אנחנו רוצים להוסיף ארונות ולקבוע עם נגר, איך יראה חדר המשחקים ומה התכנון בחדרים מבחינת אקססוריז. אני אישית התלהבתי שהיא הסכימה איתי על כמעט 99% מהדברים, אז או שאוברדוז של פינטרסט עשה את שלו והחכמתי או שפשוט יש לי טעם טוב 🙂

לאחר הסיור ישבנו בסלון ותוך כדי שאני מאכילה ומרדימה את הקטנה, אנחנו מתחילות לדבר. מפה לשם הגענו לחברים משותפים, טיולים בחו"ל, חנויות אהובות אונליין ואופליין ובעיקר לומדות וחוקרות אחת את השניה. גיליתי שיושבת מולי אישה מדהימה, שעברה לא מעט בחיים והחליטה שמה שישלוט בחייה זה האהבה שלה לעיצוב, מיחזור וצבע.

ביקשתי ממנה אישור לשתף אתכן קצת על חייה: אירית בת 65, סבתא ואמא מאזור השרון. לפני 7 שנים חלתה בסרטן השד ותוך כדי המחלה קיבלה החלטה להפסיק לעסוק במה שעשתה למעשה כל חייה – תחום האופטיקה. היא החלימה ויצאה לדרך חדשה כמעצבת בתים ועם השנים עיצבה חללים מסוגים שונים בהרבה חן, צבע והלכה והתמקצעה בתחום.
יש לה פטיש לעתיקות ואקססוריז. היא סיפרה לי איך כשגרו בחו"ל, במסגרת שליחות מטעם העבודה של בעלה, הייתה קמה בבוקר מוקדם ומחפשת דברים בשווקים. עד היום היא טסה לגרמניה לא מעט בעיקר כדי לחזור עם שלל. וכשאני מתעניינת יותר בפטיש הזה היא שולפת את האייפד ומראה לי את הבית שלה. יש לה בסלון שולחן קפה גדול עם זכוכית. בין הזכוכית לתחתית השולחן יש חלל ריק שאותו היא מעצבת פעמיים בשנה – בקיץ מכניסה לתוכו חול ים, צדפים ומיניטורות קטנות הקשורות לים. בחורף העיצוב משתנה ומקבל אווירה חורפית. האמת שלראות את זה היה מלהיב ומעניין (בעיקר הכנסת החול כי המחשבה של חול בבית גורמת לי לרצות להתקלח תוך כדי שאני שוטפת ושואבת את הבית). כשתהיתי איך הנכדים מתמודדים עם זה כי בכל זאת הם קטנים ובגיל הזה רוצים לגעת בהכל, היא סיפרה שהם כבר יודעים שלא מתעסקים עם השולחן של סבתא. מעבר לשולחן המדליק יש לה פטיש לבתים קטנים. כן, כן, מיניטוריות של בתים המוצגים בתוך מדפים.

במהלך השיחה שלה מבינים עד כמה היא אוהבת את המשפחה שלה ומתגאה בה. היא מראה לי את קיר התמונות בצורת לב שעיצבה והעינים שלה נוצצות. צד אחד של הלב מוקדש לבת והצד השני לבן ובאמצע ניתן למצוא ביטויים שונים כמו "אושר", "שמחה" וכו'. האהבה למשפחה מתבטאת גם באהבה שלה לעיצוב בתי משפחות. כן, היא מעצבת דירות רווקים, אבל מאוד נהנית לעצב חדרי ילדים, חדרי משפחה ואם את זורמת איתה בעניין הוספת צבעים – אז בכלל מצאת לך חברה לחיים 🙂

דבר שמאוד מאוד אהבתי אצלה זה שהיא ריאלית. היא מבינה מהר מאוד לאיזה בית היא נכנסת ומי הנפשות הפעילות. לדוגמה, אצלנו היא מבינה שהעיצוב הנדרש הוא עיצוב שהוא KID FRIENDLY. עד כמה שהייתי שמחה לשבת על ספה מפנקת שעולה כמה עשרות אלפי שקלים, אני עוד יותר נהנית לשבת על ספה מפנקת שעולה הרבה פחות. עד כמה שאקססוריז זה דבר שמוסיף לבית (למרות שאני אישית שונאת לנקות אבק, אבל עושה זאת בלית ברירה), היא מבינה שבבית עם ילד בן שנתיים ו-4, אקססוריז יקרים לא יעבדו. כ"כ שמחתי שהיא הציעה חנויות "פשוטות" ומוכרות שבהן לא אצטרך לשבור את תוכנית החסכון שפתחנו לילד, ואף נתנה רעיונות לעיצוב/קישוט הבית עם מוצרים ואביזרים שניתן לקנות במקס סטוק. כן, כן, מקס סטוק (שלא תחשבו חלילה שאני מזלזלת במקס סטוק. אני חושבת שזאת רשת נפלאה ואני מבלה בסניף של ראשל"צ לפחות אחת לשבועיים, פשוט לא ציפיתי שמעצבת תשלח אותי למקס סטוק. הייתי בטוחה שתשלח אותי למקומות הרבה יותר צפונבונים). וזה לא רק בענייני אקססוריז, היא גם המליצה על חנויות אאוטלט לריהוט וגופי תאורה שבהן ניתן למצוא מציאות שוות במיוחד.

דבר נוסף שאהבתי אצלה זה עניין המחזור. היא הראתה לי תמונות של כל מיני דברים שהיא מחזרה בבית שלה, ופתאום ענף שמצאה ברחוב הפך לפריט עיצובי שנתלה על הקיר ואף פרקטי כי הוא משמש כסוג של קופסת תכשיטים, ועליו היא תולה שרשראות. אז בהתחלה חייכתי ואמרתי לה "מדליק", תוך כדי שאני חושבת לעצמי "יופי, זה דברים שעשית בבית שלך…אבל לא ראית כאן שום דבר שניתן למחזר ולשפר?". עוד לא הספקתי להרהר עם עצמי והיא כבר נתנה לי רעיון איך לשפר 2 מנורות שיש לנו בסלון מאיקאה. מדבר במנורות עומדות, כאשר אחת עומדת על המזנון והשניה גבוהה יותר ועומדת על הרצפה. האהיל שלהן הוא למעשה נייר מצוקמק שכזה. היא הציעה ללכת לקנות בדים (אפילו שאריות בדים) בכמה צבעים/דוגמאות המתאימים יחד. לפרק את הנייר מהבסיס של המנורה. לגזור את הבדים לרצועות ולתלות אותם בצורה מסוימת לבסיס ובכך לקבל מנורה חדשה לגמרי. גם לא מדובר בהוצאה כספית גדולה אך מה שמדליק בכל העניין שלא מדובר בעבודה שלוקחת זמן, וניתן כל כמה חודשים לחדש את המנורות עם בדים אחרים.

תכננתי שמפגש כזה יערך שעה, גג שעה וחצי. לא האמנתי ששעתיים פלוס עברו. היה כיף לשוחח איתה ולהכיר אישה צבעונית ומלאת חיים שמכניסה חיים לבית אותו היא מעצבת. היא גרמה לי להבין שהשד לא כזה נורא, והום סטיילינג לא חייב להיות דבר יקר. שניתן לעצב בית בצורה שהוא יהיה פרקטי, נוח, מזמין, מפנק ועם זאת לא צריך לשבור תוכניות חסכון וקרן פנסיה. אז כן, הום סטיילינג זה אפשרי – ולא משנה מה התקציב שיש לך עבור פרוייקט שכזה.

תסלחו לי על הלוק הלא מדהים בכלל, אבל היה יום מתיש עד שנפגשנו. פעם הבאה מבטיחה להתאפר ולעשות משהו עם עצמי

ועכשיו אחרי שיש לך טיפה מושג איך לגשת להוצאה הלא נגמרת הזאת שנקראת "בית", הגיע הזמן לעשות מחקר ולמצוא לך מעצבת שתתאים לך, למשפחתך אך בעיקר לדירה. ואם את רוצה להתחיל מאיפשהו, אז אני ממליצה בחום על אירית (ומקווה לעלות בחודשים הקרובים תמונות לפני/אחרי של הדירה…רק קודם צריך לחזור לעבוד ולהרוויח כסף 🙂 ). היא אמנם גרה באזור השרון אבל מגיעה להרבה מאוד אזורים בטווח של גדרה-חדרה וכיף להיפגש עם מישהי שזורמת איתך ובתקציב שפוי 🙂

אירית ווהל – פייסבוק: https://www.facebook.com/irith.homestyling | טלפון: 050-446-0120 | אתר: http://www.styling-home.co.il

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.

תגובה אחת

Back to top button
X