fbpx
צרכנות

בלאק פריידי 2015 – המדריך המלא

בלאק פריידי. שתי מילים המעלות חיוך על הפנים, כי כולנו יודעות מה נעשה באותו יום ששי – קניות. ולא סתם קניות. קניות עם הנחות. הנחות גדולות מאוד.

אז לפני שאספר לכן על הדילים השווים ביותר לבלאק פריידי 2015, אעביר לכן שיעור היסטוריה קצר מאוד על מה זה בכלל בלאק פריידי ומתי כל ההיסטריה החלה.

מה זה בכלל בלאק פריידי?

בלאק פריידי (Black Friday) הוא היום שמגיע למחרת חג ההודיה בארה"ב (שחל תמיד ביום חמישי הרביעי בחודש נובמבר) ומאז תחילת שנות ה-2000 מחשיבים בארה"ב את הבלאק פריידי כ"הפותח הרשמי של טירוף הקניות" לקראת חג המולד. אמנם יום ששי השחור לא נחשב חג, אבל יש מדינות ועסקים רבים בארה"ב שנותנים לעובדים שלהם חופש גם ביום שלאחר חג ההודיה והופכים את היום הזה ל"מיני חג". מאז שנת 2005 זה היום השופינג הכי עמוס בארה"ב. כמה עמוס אתן שואלות? רק שנה שעברה, ב-2014, במהלך הסופ"ש הארוך של הבלאק פריידי האמריקאים בזבזו יותר מ-50.9$ מיליארד. כן, האמריקאים אוהבים את השופינג שלהם.

השם "בלאק פריידי" ניתן לאותו יום ששי איי שם בשנת 1961 במדינת פילדלפיה והוא בכלל נועד לתאר את העומס ברחובות בכלי רכב ואנשים המתרחש יום לאחר חג ההודיה. העומס התבטא גם בביקורים בחנויות. באותה תקופה בעלי החנויות והעסקים היו לרוב מדווחים על הפסדים כלכליים בין ינואר לנובמבר וכינו את אותם הפסדים "In the Red", כי בכלכלה הפסדים מתקשרים עם הצבע האדום. ואז, דווקא ביום ששי שלאחר חג ההודיה, הם היו שמים לב לגל הקניות שהתחיל עקב הציפיה לחג המולד ופתאום הם היו מתחילים להרוויח. לאותה נקודת מפנה הם קראו "In the Black" ומכאן השם של היום – Black Friday.

משנת 1961 ועד תחילת שנות ה-2000 היה נהוג לפתוח את החנויות בשעה 06:00 בבוקר, אבל ככל שהטירוף גדל חנויות החלו לפתוח את הדלתות ב-05:00 ואפילו ב-04:00 בבוקר ! בשנת 2011 הטירוף עלה מדרגה ורשתות ענק כמו Target ,Macy’s, Best Buy ועוד פתחו את שערי החנויות כבר בחצות. אם אתן שואלות אותי, ריצה לחנויות בחצות זאת אחלה דיאטה, במיוחד אחרי שרק מסיימים לאכול ארוחה דשנה לחג ההודיה 🙂

כמו בכל אירוע טוב, גם ביום הזה יש אלימות, ומאז 2006 לאמריקאים 7 הרוגים ומעל 98 פצועים בהסתערויות השונות בתוך החנויות.

וככל שהשנים עברו ואתרי אינטרנט התפתחו, האמריקאים למדו שלא חייבים רק יום אחד לקניות, אלא ניתן לעשות עוד יום קניות מטורף באינטרנט ובכך להרוויח עוד כסף. תכירו את ה"סייבר מאנדי" – Cyber Monday.

היי לך Cyber Monday

סייבר מאנדי הוא למעשה מונח שיווקי שנכנס לחיינו ב-28.11.2005, ועם השנים הפך להיות מותג בעצמו, ליום שני שאחרי חג ההודיה. הוא למעשה נוצר ע"י החברות השונות שרצו לעודד את האמריקאים לקנות באינטרנט.

מאז ובמיוחד בשנת 2014 המכירות בסייבר מאנדי רק הלכו וגדלו והוא למעשה הפך להיות המשך ישיר לטירוף הקניות של הבלאק פריידי. בשנת 2014 המכירות גדלו בהיקף של 2.68$ מיליארד, לעומת 2.29$ מיליאר בשנת 2013.

לרוב בסייבר מאנדי ניתנות הנחות בחנויות קטנות יותר שקשה להן להתחרות עם הרשתות הגדולות וההנחות ניתנות בעיקר על ביגוד, אבל גם כאן הרשתות הגדולות למדו לזהות את הפוטנציאל השיווקי והרבה מהאמריקאים, ובנינו – גם אנחנו הישראלים, לומדים לפצל את הקניות בין יום ששי ליום שני.

בלאק פרידיי במדינות אחרות

זה ידוע שהאמריקאים טובים בשופינג אבל בלאק פרידיי הפך להיות מותג בינלאומי ומדינות נוספות הצטרפו לחגיגות.

  • קנדה – השכנה מהצפון. אלה שגרים ליד הגבול האמריקאי למדו שאין כמו טיול דרומה ע"מ להנות מהנחות גדולות. משנת 2008, ובייחוד מאז שהדולר הקנדי דיי שווה ערך לדולר האמריקאי, יותר ויותר קנדים החלו להגיע לארה"ב דווקא ביום הזה ולמעשה לזנוח את הרשתות והעסקים הקנדים. ע"מ לגרום לקנדים לבזבזב את כספם במדינתם, הרשתות הקנדיות החלו ליישם את בלאק פריידי גם שם.
  • מקסיקו – השכנה מהדרום ובמיוחד הממשל שם למד שלפעמים שווה להעתיק מהאמריקאים ויצר את "הסוף שבוע הטוב" – El Buen Fin בספרדית. הסופ"ש הטוב קיים משנת 2011 ומתרחש במקסיקו בחודש נובמבר בסופ"ש שלפני יום שני שבו חל חג הרבולוציה המקסיקני.
  • אנגליה – הבלאק פריידי הראשון בממלכה התרחש בשנת 2003 ברשת Currys ובו מכרו בעיקר ציוד מחשבים ואלקטרוניקה מתחת ל-50 פאונד. מאז הרבה, אם לא רוב, הרשתות הגדלות הצטרפו לחגיגה.

בלאק פרידיי – ישראל 2015

ומה קורה בארץ אתן שואלות? כיאה לישראל שלומדת הרבה דברים מאחותה הגדולה – אמריקה, גם כאן למדנו לקבל את בלאק פריידי בזרועות פתוחות והנה רשימה של המבצעים השונים שמהם תוכלו להנות !

נתחיל מהאתרים והחנויות הישראליות

וואלה! שופס – בוואלה החליטו לקיים את הבלאק פריידי בסגנון אילת, משמע – קניות ללא מע"מ. תוכלו למצוא אלפי מוצרים ללא מע"מ ממוצרי אלקטרוניקה, דרך צעצועים ומוצרים לבית ואפילו מבצע מהמם של האגיס שבו תוכלו לקנות 4 חבילות חיתולי האגיס פרידום דריי באיזו מידה שבא לכן ולקבל תיק לעגלה של GITA מושלם ! – http://www.wallashops.co.il

KSP – אם אתן בקטע של מוצרי מחשב ואלקטרוניקה תוכלו להגיע כבר עכשיו לאחד מסניפי KSP כי הם התחילו את בלאק פריידי מוקדם, כבר ב-20.11.2015. במסגרת "שבוע בלאק פריידי" תוכלו לקנות מוצר מהרשימה ולקבל על מוצר שני 60% (אם אתן שואלות אותי, בשנה שעברה היו להם מבצעים שווים יותר) – http://sale.ksp.co.il/bf2016

מאמאגורו – אין אמא באר שלא מכירה את מאמאגורו (ואם את אחת כזאת – אז הגיע הזמן שתכירי 🙂 ). גם מאמאגורו הצטרפו לטרנד הקניות ובאתר נוכל להתרשם מעשרות מוצרים לתינוקות, ילדים, לנו האמהות ואפילו לבית במחירים מצחיקים. ההנחות מתקיימות במסגרת שבוע הבלאק פריידי והאמת – שווה לנצל – http://www.mamaguru.co.il

Breaker.co.il – אתר חדש בעל אג'נדה חברתית, המציע חנות וירטואלית לממכר מוצרי פארם, שיגיעו עד בית הלקוח, במחירים נמוכים משמעותית מהמקובל בשוק הישראלי, יוצא במבצע חסר תקדים לרגל ה"בלק פריידי".
במהלך הסופ"ש (27-28/11/15) תוכלו לרכוש את כל המוצרים החשמליים באתר ב50% הנחה ובנוסף ימכרו כלל המוצרים בחנות- ללא דמי משלוח.

החנות הוירטואלית Breaker מציעה מגוון מוצרי צריכה וטיפוח איכותיים במחירים הוגנים, במטרה להוזיל את המחירים לצרכן, מבלי להתפשר על האיכות.

מטרת האתר היא לשנות את כללי המשחק בשוק הישראלי, על ידי קביעת מחירים קבועים ונמוכים לאורך כל השנה, ללא צורך במבצעים. האתר כולל קטגוריות מוצרים שונות, יצירת רשימת קניות אישית; טבלאת השוואות מתעדכנת בין מחירי האתר לרשתות שיווק שונות בהן רמי לוי, סופרפארם, bela, דראגסטור, מדי-לינק, שופרסל ועוד – http://breaker.co.il

נעלי סקופ – רשת נעלי SCOOP  יוצאת במבצע  משתלם לכל המשפחה לכבוד ה-Black Friday, על קולקציית חורף 2015/16.  במסגרת המבצע, ימכרו 2 זוגות ממבחר דגמים ב-79.90 ₪ ובנוסף מגפיים ב-99.90 ₪. המבצע כולל קולקציית נשים, גברים וילדים,  בניהם: נעלי עקב, נעלי ערב, מגפונים, מגפיים, סניקרס, עלי סירה, נעלי בובה, מוקסינים, נעליים אלגנטיות לגברים ועוד.
המבצע יערך החל מה 27.11.15 עד 28.11.15

קבוצת סאקל – קבוצת סקאל היבואנית של מותגי היוקרה: ראלף לורן, נאוטיקה, טימברלנד ועוד, יוצאת במבצע מפנק לכבוד הבלאק פריידי בסוף שבוע: עד 50% הנחה בחנויות ועד 70% הנחה באתר האינטרנט של נאוטיקה!
המבצע מתקיים ברשתות אמפוריום, ראלף לורן, טימברלנד, נאוטיקה ובאתר האינטרנט של נאוטיקה. בין הפריטים המשתתפים במבצע לילדים, נשים וגברים: נעליים, חולצות מכופתרות, חולצות פולו, שמלות, ז'קטים ועוד.
המבצע בתוקף החל מתאריך 26.11.15 עד ה-29.11.15 על הפריטים המשתתפים במבצע – www.nautica.co.il

נעלי GUESS ומארק פישר – המותגים הבינלאומיים GUESS ו-Marc Fisher, במבצע מיוחד לבלאק פריידי: כל קולקציית סתיו חורף ב- 30% הנחה ליומיים בלבד ! מדובר במותגים המהווים סמל לאופנה צעירה, סקסית, נשית  והרפתקנית. הקולקציות מאופיינת בנגיעות של הטרנדים הבולטים, תוך שימת דגש על אופי צעיר.
המבצע בתוקף החל מה-26.11.15 עד ה-27.11.15 | לחברי מועדון פריסייל החל מה-24.11.15 | ניתן להשיג: חנות SHOW/OFF קניון רננים רעננה , חנות SHOW/OFF נתניה.

אופיס דיפו – באופיס דיפו החלו לחגוג את בלאק פריידי מתחילת השבוע והמבצעים ימשכו עד ה-06.12.2015 . גם כאן אנחנו אופיס דיפו הופכים לסוג של אילת ורוב המבצעים הינם מבצעים ללא מע"מ שבמסגרתם תמצאו מגוון מסכי מחשב ללא מע"מ, לפטופים ללא מע"מ, ציוד משרדי ללא מע"מ ואפילו טלפונים ניידיים ללא מע"מ (שאני מודה כרגע זה המבצע שהכי מפתה אותי כי אני ממש משתוקקת לטלפון חדש) – http://www.officedepot.co.il/category/black-friday-2015

ערוץ הקניות – כן, כן, ערוץ 21 בממיר עם מבצעים, הנחות של עד 75%, מתנות ופריסות למגוון תשלומים על כ- 40 מוצרים נבחרים מתחום הריהוט, כלי בית, אלקטרוניקה, תכשיטים ומכשירי כושר. כמו: ונסה, טבעת או שרשרת ותליון, 1/2 קראט יימכרו ב-70% הנחה, רק 1590 ₪, סלון טורינו, ספה דו – מושבית וספה תלת – מושבית מעור תוצרת איטליה יימכר ב-35% הנחה , רק 8,496 ₪

הערה: המבצעים וההנחות במסגרת שידורי ערוץ הקניות בטלוויזיה

אתר ערוץ הקניות באינטרנט – יוצעו אלפי מוצרים במחירים חסרי תקדים. לדוגמא: טלוויזיה 65 אינץ LED SMART TV ULTRA HD 4K של המותג Muller תימכר ב-3,999 ₪ בלבד! רדיאטור 11 צלעות של המותג CROWN יימכר ב-189 ₪ ,מעצב זקן מקצועי של המותג BABYLISS MANיימכר ב-199 ₪ בלבד, וסט כלים מדגם Corelle- 20 יחידות, מבית CORNING (הצלחות החזקות בעולם), יימכרו ב-229 ₪ בלבד – http://www.21.tv

באליגם – אתר הקופונים עם עשרות מוצרים ללא מע"מ בנוסף להנחות הקיימות: אביזרי מטבח, רהיטים, אקססוריז, מוצרים לעיצוב הבית, טקסטיל ועוד – https://www.baligam.co.il

סטיילריבר – אתר האופנה הידוע עם מבצעים שווים בין התאריכים 25-29.11.2015 – http://www.styleriver.co.il

גרופון – גם קופונים וגם הנחות על עשרות מוצרים – https://www.groupon.co.il

אתרים בינלאומיים

ראשית, יש לזכור שישנם אתרים בינלאומיים שלא עושים משלוחים לארץ ואז עליכן להשתמש בשירותי שילוח כמו Buy2USA ודומים. פרטים נוספים על שירותים כאלה ניתן למצוא כאן. דרך אגב, גם לשירותי המשלוח השונים יש הנחות ומבצעים לרגל יום ששי השחור, ושווה להתעדכן בהם. כאן, תוכלו למצוא לדוגמה את המבצעים של Buy2USA (שאני באופן אישי משתמשת בהם כשאני מזמינה מחו"ל ובכנות, הם מצויינים. ולא…לא קיבלתי שקל על המחמאה הזאת 🙂 )

Ebay – על eBay באמת שאין צורך להסביר. כל אחת יכולה למצוא כאן כל מה שהיא רוצה, בין אם חדש ובין אם משומש. המבצעים מתחילים ב-27.11.2015 וימשכו אל תוך סייבר מאנדי. כבר היום ניתן לראות על מה יהיו מבצעים באתר הייעודי שהם פתחו לרגל המאורע – http://globaldeals.ebay.com . 

המלצה – תסתכלו היטב על נתוני המשלוח לארץ – האם ניתן לעשות משלוח לארץ? אם כן, האם בחינם או בתשלום. הרבה פעמים המבצע עצמו שווה אבל כשמוסיפים את עלות המשלוח, מגלים שזה לא שווה כלל.

אלי אקספרס – עוד אתר שאין צורך להסביר. גם כאן המבצעים מתחילים ב-27.11.2015 וימשכו אל תוך סייבר מאנדי, כאשר במסגרתם תוכלו להנות מעד 70% הנחה על המוצרים השונים. תוכלו לראות את המבצעים השונים באתר – http://www.aliexpress.com

Amazon.com – אחד האתרים האהובים עלי. שימו לב שגם כאן, עלות המשלוח מאוד תלויה במה אתן קונות, כאשר יש מוצרים שעליהם כלל לא עושים משלוח לארץ. המבצעים החלו בתחילת השבוע וימשכו, כמו האחרים, אל תוך סייבר מאנדי ובמסגרתם תוכלו להנות מהנחות רבות על מוצרים ומותגים שונים שמהם תוכלו להתרשם כאן – http://www.amazon.com .

הערה: מכיוון שמדובר בשבוע הנחות, שימו לב שיש מלאי וזמן מוגבל על המוצרים השונים, ככה שמוצר שאהבתן ורציתן היום – לא בהכרח יחכה לכן עד מחר.

Walmart – ללא ספק אחת הרשתות האהובות עלי בארה"ב. תמיד כשאני שם אני נכנסת לכמה שיותר סניפים, גם אם בכל סניף יש את אותם מוצרים ואותן הנחות. שנה שעברה קנינו מוצרים שווים ביותר במסגרת הבלאק פריידי ואני מקווה להנות מההנחות השוות גם השנה.
אירוע הקניות החל בתחילת השבוע עם ה-Pre Black Friday Sale וימשך אל תוך סייבר מאנדי. ניתן להנות ממאות מוצרים במחירים מצחיקים, ודומאות לחלקן תוכלו לראות באתר – http:/www.walmart.com .

ELF – מותג האיפור ELF (או בשמו המלא Eyes Lips Face Cosmetics) הוא ללא ספק בין המותגים הזולים אך האיכותיים שאני אוהבת. ניתן לרכוש אותו באתרים כדוגמת Vitacost שעושים משלוחים לארץ במחירי עלות, אבל כשיש את חגיגות הבלאק פריידי, אני אוהבת לקנות את המוצרים שלהם באתר. תמיד נהנים ממחירים מצחיקים (!!!) והם תמיד מפנקים במתנות על הקניה – http://www.elfcosmetics.com

Carters – מאז ההריון ועוד יותר מאז הלידה, הרשת הזאת היא ההתמכרות החדשה שלי. נכון, יש את קרטרס בארץ, אבל איכשהו (ולא משנה עד כמה המבצעים שעושים כאן משתלמים בהשוואה לבגדי תינוקות של רשתות מתחרות), בארה"ב יהיה הרבה יותר זול. עוד לפני שהילד נולד (והיום הוא עוד מעט בן 9 חודשים), היינו בטיול בארה"ב ונכנסו לכל חנות קרטרס שראינו ופשוט קנינו לו בגדים עד שיהיה בן 18 🙂

המבצעים בקרטרס שווים ביותר – 50% על כל החנות אך הדרך היחידה לעשות משלוח היא דרך שירותי שילוח. מעבר ל-50% ניתן למצוא עשרות פריטים ב-$5 וב-$8 . השנה לצערי אני בעוצר קניות בשל מעבר לדירה חדשה וחסכון בכסף, ואם יש מבצע אחד שאני הכי מתחרטת שלא אקנה בו במסגרת אירועי בלאק פריידי 2015, זה של קרטרס. מי האמין שאני אתאהב בלעשות שופינג של בגדי תינוקות וילדים – http://www.carters.com

Benefit – מותג האיפור המהמם שבו תוכלו למצוא איפור מעולה במחירים סבירים. במסגרת הבלאק פריידי תוכלו להנות מ-promo code מיוחד (קופון) שבאמצעותו תוכלו לקבל 6 דוגמיות של מוצרים שונים אם וקניתן ב-$120. דרך אגב, גם אם קניתן בפחות, תוכלו להנות מאיפור חינם…רק פחות דוגמיות. כמו כן, יש משלוח חינם בתוך ארה"ב, לכן מומלץ להשתמש בחברת שילוח ע"מ להעביר את החבילה ארצה – http://www.benefit.com

Forever21 – כן, אותה חנות שתוכלו למצוא בעזריאלי ת"א רק עם הרבה (!!!) יותר מבחר ולפעמים עם מחירים כאלה מצחיקים שממש מתסכל להשאיר על הקולב (או יותר נכון – באתר). ניתן לעשות משלוח ישיר לארץ אבל שווה לבדוק עלויות אל מול חברות שילוח. במסגרת המבצעים תוכלו להנות מהנחות על פריטים שונים ואף תוכלו למצוא פריטים ב-$4 !  כמו כן, לנשים המלאות מבנינו, תוכלו להנות מהבגדים הגדולים של הרשת שלא מגיעים כלל לארץ – http://www.forever21.com

Shoe Metro – חנות נעליים מקוונת שבה תמצאו אינספבלור מותגים לכל המשפחה אך בעיקר מחירים נוחים ושווים לכל כיס – http://www.shoemetro.com

 

(עדכון אחרון – 25.11.2015, 20:10)

Show More

מיטל אהרונוב מרקו

בת, אחות, רעיה ואמא ל-3 מהממים. ב-01.03.2015 נולד בני הבכור ואיתו הרצון לפתוח אתר שישמש סוג של קהילה לנשים כמוני. נשים המנסות לשלב בין קריירה למשפחה ועדיין רוצות לעשות שופינג, לאפות ולבשל, לבלות עם חברות, להעניק את כל כולן למשפחה, לבעל וילדים, לטפח את הבית ובתוך כל הבלאגן...איכשהו...לרדת במשקל. אז נעים מאוד, אני מיטל, ואני יותר משמחה שהחלטתם להציץ לפינה הקטנה שלי בעולם הוריטואלי הענק.
Back to top button
X